תנו קפיצה למקפצה: פארק חדש של 11 דונם נחנך בת"א; אבן גבירול יוארך עד הרצליה

הפארק שנפתח באזור גלילות בעלות של כ-16 מיליון שקל, יכלול מסלול ריצה ובריכה אקולוגית, וגולת הכותרת: "המקפצה" המיתולוגית שהייתה חלק מקאנטרי גלילות. בנוסף, העירייה סיימה את המקטע הראשון בפרויקט הענק להקמת ציר עירוני חדש, במסגרתו רחוב אבן גבירול כמעט ישולש

שיתוף הכתבה
פארק המקפצה החדש בצפון תל אביב (גיא יחיאלי) פארק המקפצה החדש בצפון תל אביב (גיא יחיאלי)

פארק חדש נפתח בימים אלו בתל אביב, פארק המקפצה שמו, ברחוב יוניצמן 2 במתחם הקאנטרי בצפון תל אביב, שהיה בעבר קאנטרי גלילות. בנוסף הודיעה העיירה כי סיימה בניית מקטע ראשון בפרויקט הענק להקמת ציר עירוני חדש - הארכת רחוב אבן גבירול שבתל אביב - יפו עד הרצליה.

הפארק, שנבנה בעלות של כ- 16.5 מיליון ₪, כולל מסלול ריצה באורך 250 מ', פינת משחקים, בריכה אקולוגית שסביבה דק ואזורי ישיבה ועצים.

גולת הכותרת של הפארק היא "המקפצה" - המקפצה המיתולוגית שהייתה חלק מקאנטרי גלילות- הקאנטרי העירוני הראשון בארץ, שנבנה בעיר בשנת 1965 ופעל במקום עד 2005. המקפצה תוכננה בסגנון אדריכלי ברוטליסטי ושומרה ע"י עיריית תל אביב-יפו כעדות לפיתוח תשתיות ספורט ענפות שהוקמו לאחר קום המדינה ולענף ספורט אולימפי שישראל לקחה בו חלק.

המקפצה. צילום: גיא יחיאליהמקפצה. צילום: גיא יחיאלי

זוהי אחת המקפצות היחידות שנותרו בארץ והיא ושולבה כחלק מהפיתוח החדש של הפארק במרכז הבריכה האקולוגית.

פארק המקפצה החדש בצפון תל אביב (גיא יחיאלי) פארק המקפצה החדש בצפון תל אביב (גיא יחיאלי)

שטחו של הפארק השכונתי החדש, שנבנה בצמוד למתחם WIX ובלו, הוא כ-11 דונם והוא תוכנן כך שיספק ריאה ירוקה וטבעית לדיירי השכונה ולעובדי מתחם המשרדים הסמוך.

ריאה ירוקה טבעית של 11 דונם (גיא יחיאלי) ריאה ירוקה טבעית של 11 דונם (גיא יחיאלי)

בעוד שנה ייפתח לתנועה המשך אבן גבירול במקטע שדה דב 

בנוסף, בימים אלה מסיימת עיריית תל אביב מקטע ראשון בפרויקט הענק להקמת ציר עירוני חדש - הארכת רחוב אבן גבירול בתל אביב עד הרצליה. מדובר על הקמת ציר חדש, במקביל לדרך נמיר, שבו יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה ושסביבו תיבנה שכונה חדשה, צפון - מערב העיר (ת/א 3700),שתכלול כ-20,000 יחידות דיור, שטחי עסקים ומשרדים. בעוד כשנה ייפתח לתנועת כלי רכב המשך של רחוב אבן גבירול במקטע שדה דב.

לאורך המקטע החדש של אבן גבירול יבוצע פיתוח בהתאם לתפיסות עירוניות שמקדמות עירוב שימושים לצד הצעת מגוון פתרונות תחבורתיים עבור התושבות והתושבים. עלות פרויקט הארכת הרחוב ובניית התשתיות העירוניות התת-קרקעיות עד הרצליה - כ-700 מיליון ₪ . 

(מקטע אבן גבירול (גיא יחיאלי(מקטע אבן גבירול (גיא יחיאלי

פרויקט ההארכה יותר ממכפיל את אורכו של רחוב אבן גבירול ומוסיף ל-3.1 הקילומטרים הקיימים, כ-5.5 קילומטרים נוספים של ציר עירוני חדש עם שבילי אופניים ו-4 שורות עצים חדשים שיוסיפו צל טבעי. פיתוחן של כל התשתיות התת -קרקעיות, כולל יישום טכנולוגיות מובילות שאמורות לספק מענה לשכונה החדשה, החל בניקוז מים, דרך הפעלת מערכת אשפה פנאומטית עד לבתי גידול לעצים. זאת, כאמור, לצד סלילת הכביש החדש והכנת הפיתוח הנדרש להנחת מסילות לקו הירוק של הרכבת הקלה שעתיד לעבור בציר.

צילום: גיא יחיאלי צילום: גיא יחיאלי

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "הציר החדש של אבן גבירול, בו יעבור גם הקו הירוק של הרכבת הקלה, מהווה חלק חשוב בהמשך העיר צפונה וחיבורה לערים השכנות ויתרום עוד פתרונות תחבורתיים שיקלו על כולנו. במקביל, אנחנו לא מוותרים על חשיבה ירוקה ומקיימת, ויחד עם הציר נשתלים עצים, נבנות מערכות ירוקות מתקדמות, נסלל נתיב אופניים ואפילו הוקם פארק חדש ויפהפה לטובת התושבות והתושבים"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבן גבירולשדה דבעיריית תל אביבהרכבת הקלהתל אביבפארק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...