שתי שכונות ענק בהיקף 12 אלף יח"ד הוכרזו בקריית שמונה ובאופקים

ועדת השרים לענייני פנים הכריזה על שני מתחמים מועדפים לדיור, בתוכניות שהגישה רמ"י ויקודמו במסלול המהיר בוותמ"ל. המתחם בק"ש ממוקם ממזרח לאזור התעשייה הדרומי ויכלול תוספת של 2,000 דירות ו-612 דונם לאזור התעשייה. באופקים מתוכננת תוספת של 10,000 דירות ו-150 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה   

שיתוף הכתבה
משה ארבל ויצחק גולדקנופף על רקע ההרחבה הדרומית של ק"ש (גדעון שרון, לע"מ, אלעד זגמן ענבה, לע"מ, קורין יחיאל אדריכלים בע"מ) משה ארבל ויצחק גולדקנופף על רקע ההרחבה הדרומית של ק"ש (גדעון שרון, לע"מ, אלעד זגמן ענבה, לע"מ, קורין יחיאל אדריכלים בע"מ)

ועדת שרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים משה ארבל ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, הכריזה בישיבתה היום (ב') על שני מתחמים מועדפים לדיור לתוספת 12,000 יחידות דיור בקריית שמונה ובאופקים. את התוכניות הגישה  רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והן יקודמו במסלול המהיר בוותמ"ל.

בקריית שמונה הוכרז מתחם בסמוך לתחנת הרכבת הארצית המתוכננת, עם תוספת של כ-2,000 יח"ד ושטחי תעסוקה; באופקים הוכרז מתחם עם תוספת של כ-10,000 יח"ד למגורים, תעסוקה ומבני ציבור, זאת במסגרת תנופת הפיתוח והבינוי בעיר בשנים האחרונות.

המתחם בקריית שמונה ממוקם בשכונה ממזרח לאזור התעשיה הדרומי של קריית שמונה, דרומית לכביש 9779 ומתפרש על שטח של כ-1,702 דונם. התוכנית  מוסיפה מגורים ותעסוקה סביב הקמת תחנת רכבת  חדשה. המתחם מהווה המשך לרובע המגורים המתוכנן במסגרת תוכנית הרובע המזרחי – רובע נחלים המקודמת בימים אלו בחלקו הצפוני של הכביש.

המתחם יכלול תוספת של כ-2,000 יח"ד, תוספת לאזור התעסוקה הקיים בכ-612 דונם, מבני ציבור ומרכז תחבורה שיכלול כאמור גם תחנת רכבת. המועד הצפוי לאכלוס הוא 2028. התוכנית מתוכננת ע"י אדריכל עפר קורין ממשרד "קורין יחיאל אדריכלים בע"מ". תוכנית זו מתווספת לתוכנית הרשות הממשלתית של הרשות להתחדשות עירונית להוסיף 8,000 יח"ד לעיר, נוסף על כ-2,000 שתכנונן כבר החל . 

אופקים: תוספת של 10,000 דירות ו-150 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה   

המתחם באופקים ממוקם בדרום מערב העיר, דרומית לישוב המתוכנן דניאל ומתפרש על שטח של כ-7,347 דונם. הרחבת המתחם  נועדה להבטיח את המשך החיזוק והפיתוח בעיר וכמענה לגידול הדמוגרפי שלה ופתרון למצוקת הדיור. בתוך כך, המתחם אמור לכלול תוספת של כ-10,000 יח"ד בצפיפות ממוצעת של 18 יח"ד לדונם נטו, כ-150,000 מ"ר למסחר, תעסוקה, מוסדות ומבני ציבור.

ההרחבה המתוכננת לאופקים בדרום מערב העיר (יסקי מור סיון אדריכלים ומתכנני ערים)ההרחבה המתוכננת לאופקים בדרום מערב העיר ( יסקי מור סיון אדריכלים ומתכנני ערים)

תכנון המתחם בוצע כך שיאפשר חיבור והמשכיות של מערך הכבישים העירוני הקיים למרקם הבנוי הכולל אזור תעסוקה, מגורים ושטחים פתוחים. במקביל, רמ"י מקדמת בעיר שני מהלכי תכנון, תוכנית אב להתחדשות עירונית לעיבוי וחיזוק המרקם הקיים עם תוספת של כ-1,000 יח"ד וכן הרחבה נוספת של שטח העיר במתחם זה, במטרה להבטיח את המשך הפיתוח בעיר לטווח הארוך. המועד הצפוי לאכלוס הוא בשנת 2025 התכנון נעשה ע"י משרד " יסקי מור סיון אדריכלים" בניהולו של אדריכל אבנר אקרמן.

שר הפנים, משה ארבל: "דוקא היום בעוד העיר קריית שמונה מפונה, ממשלת ישראל מאשרת תכנון מהיר לאלפי יחידות דיור בקריית שמונה ואופקים שיביאו פתרונות דיור בר השגה גם לחיילי צה״ל שנלחמים בגבורה בצפון ובדרום. אנחנו כאן כדי להישאר״.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: ״דווקא בזמן הזה שאופקים וקריית שמונה נמצאות בקו העימות, ומתוך אמונה שלמה וביטחון שאלו עתידות להיות הערים הבטוחות ביותר, אני שמח להכריז על הקמתן של שתי השכונות החדשות שיכללו 12,000 יחידות דיור חדשות - חיזוק של עשרות אלפי תושבים חדשים. הנחתי את רמ״י לעשות הכל ולקדם את הרחבת וחיזוק הפריפריה, חיבורה למרכז הארץ, בד בבד עם מתן תמריצים להבאת זוגות צעירים. כל אלו, יביאו לשיגשוג ופריחה של הפריפריה״.

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על החלטת ועדת השרים וציינה כי "הכרזה על מתחמי רמ"י בקריית שמונה ואופקים כמתחמים לקידום במסלול מהיר מהווה בשורה גדולה ובפרט לאור הצורך בחיזוק ערים אילו בעת הזו. מדובר בתוספת של 12,000 יח"ד חדשות בתמהילי דיור מגוונים, לצד אזורי תעסוקה חדשים, פעילויות מסחר ומבני ציבור. רמ"י רואה את חיזוק יישובי הדרום והצפון כיעד עליון ותמשיך לתכנן אזורים אלו על מנת לחזקם ולתרום לשגשוג ולפיתוח שלהם". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הפניםותמ"לרמ"יקריית שמונהמשרד השיכון והבינויאופקים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...