יותאם לאנשים עם מוגבלויות: הוועדה המחוזית תדון בהפקדת היישוב דניאל בנגב המערבי

היישוב הקהילתי ליד אופקים מתוכנן לכ-500 יח"ד בשלב הראשון, וצפוי לשלב אוכלוסייה עם מוגבלויות עם זיקה לכפר השיקומי עדי נגב הצמוד. היישוב קרוי על שמו של הילד דניאל טרגרמן ז"ל שנהרג בצוק איתן

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה באופקים, שהיישוב החדש יוקם בסמוך אליה (דוד פשינסקי)בנייה חדשה באופקים, שהיישוב החדש יוקם בסמוך אליה (דוד פשינסקי)

הוועדה המחוזית דרום תדון מחר (ב') בהפקדת תוכנית משרד השיכון להקמת היישוב דניאל בנגב המערבי, בקרבה לאופקים, זאת לאחר שינויים בשטח ובגבול התוכנית. מדובר ביישוב קהילתי בן כ-500 יח"ד, המשלב אוכלוסייה עם מוגבלויות עם זיקה ובצמידות לכפר השיקומי "עדי נגב". תוכנית המתאר אושרה כבר באופן רשמי ב-2020 על ידי המועצה הארצית, כעת מדובר באישור להפקדה של שלב התכנון המפורט. היישוב נקרא על שמו של הילד דניאל טרגרמן ז"ל, שנהרג מפגיעת פצמ"ר בביתו בנחל עוז במהלך מבצע צוק איתן.

הקמת היישוב מהווה ביצוע של החלטת ממשלה מ-2018. התוכנית הינה תוכנית מתאר מפורטת להקמת יישוב חדש בנגב במועצה האזורית מרחבים, דרומית לכביש 241 ודרומית למושב מסלול, כיום בשטח שטחים ציבוריים פתוחים ושטח ללא תכנון מפורט. התוכנית מתפרסת על כ-700 דונם.

נוסף לכ-500 יח"ד יש אפשרות להרחבה עתידית לכשיידרש לכך. בנוסף התוכנית כוללת מבני ציבור (26,830 מ"ר) ושטחים פתוחים. ביישוב זה יינתן דגש לנושאי הנגישות ולשילוב אנשים עם מוגבלויות כתפיסת עולם. מוצע ליצור מרחב המותאם בצורה מלאה לאנשים עם מוגבלויות, זאת, על ידי התאמת המרחבים הציבוריים, יצירת מרחבי שיתוף בין הכפר השיקומי "עדי נגב" והיישוב, וכן יצירה של מרכיבי תכנון ופרטים היוצרים מסגרת תכנונית המותאמת לאוכלוסייה עם מוגבלויות.

בחלקה הצפוני של התוכנית, מדרום לדרך מס' 241 , התוכנית מציעה מוסדות ציבור כלל אזוריים, כולל מוסדות תיירות, בריאות, חינוך, תעסוקה, מרכז מבקרים, והרחבת הפעילות השיקומית והטיפולית של הכפר השיקומי "עדי נגב" מתוך רצון שיהוו מוקד ארצי בנושאי הנגישות והשילוב.

ביישוב מוצעים מספר טיפוסי מגורים כדי לאפשר למגוון אוכלוסיות להתגורר ביישוב. תהליך התכנון לווה על ידי וועדות היגוי שהתקיימו במשרד הבינוי והשיכון ונעשה שיתוף מלא בתהליך התכנון עם המועצה האזורית "מרחבים" והכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן".

התוכנית כוללת כאמור 500 יח"ד יחידות מגורים בתמהיל מגוון: 84 מגרשים ליחידות חד משפחתיות, 84 יח"ד: 135 מגרשים ליחידות דו- משפחתיות: 135 יח"ד; 77 מגרשים ליחידות טוריות: 77 יח"ד; 20 מגרשים לבניה סמי-רוויה - 84 יח"ד; 15 מגרשים ל"דיור בקהילה": 120 יח"ד.  כלל המבנים לא יעלו על שתי קומות. סה"כ יחידות הדיור יהיו  בשטח של 146.17 דונם. צפיפות המגורים בשטח התוכנית הינו 3.42 יח"ד לדונם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד השיכוןיישוב חדשנגבאופקיםהוועדה המחוזית דרוםהדרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...