עיריית רמלה אישרה את תוכנית הכשרת היישוב: 3,100 יח"ד ייבנו בפינוי-בינוי

ועדת המשנה לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית ההתחדשות בשכונת בן גוריון בעיר, שתכלול מגדלים עד 25 קומות, ו-7,500 מ"ר למסחר. כיום בשכונה 944 יח"ד. בקשה להיתר בנייה צפויה בחודשים הקרובים

שיתוף הכתבה
דניאל נמרודי, סמנכ"ל נכסים, הכשרת הישוב (רובי קסטרו)דניאל נמרודי, סמנכ"ל נכסים, הכשרת הישוב (רובי קסטרו)

הכשרה התחדשות, מבית הכשרת הישוב קיבלה אתמול (ב') הודעה על החלטת ועדת משנה לתכנון ולבנייה רמלה לאשר את תוכנית ההתחדשות למתחם בשכונת בן גוריון ברמלה, להקמת 3,094 דירות, מהן 2,086 דירות המיועדות לשיווק על ידי היזם, כ-7,500 מ"ר שטחי מסחר, כ-5,600 מ"ר משרדים, לצד מבני ציבור ושטחים לרווחת התושבים. כך עולה מהודעת החברה היום לבורסה.

משאושרה התוכנית, החברה נערכת להגשת בקשה להיתר בנייה לשלב א' בפרויקט (כ-270 יחידות דיור) בחודשים הקרובים. התוכנית מתפרסת על 151.5 דונם וכוללת 100 יחידות דיור לדיור מיוחד (שכירות, מעונות, דיור מוגן וכדומה) ו-619 דירות קטנות. החברה מעריכה כי הרווח הגולמי הכולל בפרויקט יסתכם בסך של כ-451 מיליון שקל. 

אזור התכנון תחום בין רחובות שטיין מצפון, א.ס.לוי מדרום, בן גוריון ממערב ורזיאל ממזרח ונמצא בסמיכות למרכז עסקים ראשי רמלה, קניון עזריאלי, הספורטק העירוני ופארק עופר. 

הדמיה של פרויקט רמלה בן גוריון (טוטם הדמיות)הדמיה של פרויקט רמלה בן גוריון (טוטם הדמיות)

מדובר בתוכנית שקודמה על ידי הוותמ"ל ואושרה ביולי 22. התוכנית הינה תוכנית התחדשות עירונית למתחם בן גוריון המצוי במרכזה של העיר רמלה. בשכונה ישנם כיום, 41 בנייני מגורים ובהם 944 יחידות דיור, הבנויים מסביב לאזור שטחי ציבור הפרוסים בפריסה לא אחידה, כשהשכונה מכילה בתוכה מספר גני ילדים ובתי ספר. בנוסף, ישנה שדרה ירוקה (מזרח-מערב) של שטח פתוח להולכי רגל. המבנים במתחם הם מבנים בטיפוסים שונים הנעים מ-4 קומות ועד ל- 8 קומות על גבי קומת עמודים. 

לאורך רחוב שטיין, התוחם את התוכנית מצפון, מתוכנן הקו החום של הרכבת הקלה ומתוכננת תחנת רכבת קלה בסמיכות למתחם. תחנת המטרו "בר אילן" בקו המטרו M2 עתידה לקום במרחק של כ 500 מטר מאזור התכנית.

בתוכנית ישנם שישה מתחמי איחוד וחלוקה שניתן לממש באופן עצמאי, תכנונית וכלכלית, חמישה מתחמים במתווה של פינוי בינוי או בינוי פינוי ומתחם נוסף במתווה של עיבוי בינוי עבור הבניינים הקיימים. הבנייה משלבת בין בנייה מרקמית של בניינים של עד 11 קומות, ומגדלים של עד 25  קומות ברחובות הראשיים לצד חזית מסחרית.

דניאל נמרודי, סמנכ"ל נכסים, הכשרת הישוב: "האישור שהתקבל לידינו מהעירייה הינו צעד משמעותי בקידום פרויקט הדגל של החברה, שכולל הקמה של מעל ל-2,000 יח"ד לשיווק ברמלה. הפרויקט ברמלה קיבל היום תנופה גדולה בדרך למימושו. המתחם, המשתרע על פני כ-150 דונם, נהנה ממיקום אסטרטגי הכולל נגישות תחבורתית גבוהה, לצד קירבה למוסדות חינוך, פנאי ותרבות, עשיר בגינות ציבוריות לרווחת התושבים, וישנה את אופי האזור כולו.

"אנו מודים לעיריית רמלה ולכל המעורבים בקידום ואישור תוכנית הבינוי והפיתוח. אנו פועלים במרץ לקבלת היתר בניה לבניית שלב א' (כ-270 יח"ד)  כבר במהלך שנת 2024. הכשרת הישוב התחדשות עירונית נמצאת כיום בתנופת פיתוח אדירה עם מעל 32,000 יח"ד בשלבי קידום שונים, מתוכם כ-7,700  יח"ד עם תב"ע מאושרת". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"להכשרת היישוב התחדשות עירוניתרמלהפינוי בינוי הכשרה התחדשות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...