החברה לפיתוח והתחדשות עירונית לרשויות בצפון: קדמו תוכניות לפינוי בינוי - על חשבוננו

במסמך שנשלח לראשי עשרות רשויות כולל ק"ש, צפת, טבריה ועפולה, החברה מזמינה ראשי ערים ומהנדסי ערים לאתר במשותף מתחמים אסטרטגיים לפינוי בינוי, גם בלי כדאיות כלכלית, כשהיא תיקח על עצמה את הסיכון הכלכלי, מתוך "אמונה בחשיבות ההתחדשות בצפון ובערבות הדדית"

שיתוף הכתבה
ניר שמול, שותף בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית (טל שחר)ניר שמול, שותף בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית (טל שחר)

החברה לפיתוח והתחדשות עירונית יצאה אתמול (א') בקול קורא לרשויות המקומיות בצפון הארץ, ובו הצעה לקידום 3 תוכניות בניין עיר ( תב"ע ) במתחמי פינוי בינוי על חשבונה. במסגרת היוזמה, החברה - שמתמחה בליווי בעלי דירות בתהליכי התחדשות עירונית , תיקח על עצמה את הסיכון הכלכלי המתלווה לפרויקטים, מתוך "אמונה בחשיבות ההתחדשות בצפון ובערבות הדדית".

במסמך שנשלח בין היתר לראשי הרשויות של קריית שמונה, צפת, נהריה, עכו, שלומי, בית שאן, טבריה, נוף הגליל, מגדל העמק, עפולה, נצרת, קריית טבעון, דלית אל כרמל ועוד, נכתב כי "היכולת האזרחית לפעול ביעילות אל מול מצב חירום במדינה התגלתה במלוא תפארתה בעת האחרונה. כעת, כשתושבים רבים בצפון פונו מבתיהם, אנו קוראים לראשי ערים להיעזר בניסיוננו ויכולותינו ולהתחיל בקידום מיידי של תב"עות חדשות לפינוי בינוי שיאפשרו התחדשות עירונית ועתיד בטוח גם לתושבי הצפון". 

במסגרת המסמך, החברה מזמינה ראשי ערים ומהנדסי ערים במרחב הצפוני לאתר במשותף מתחמים ראויים ואסטרטגיים לפינו בינוי, גם כאלו שחסרה בהם כדאיות כלכלית. רשויות המעוניינות בשיתוף הפעולה יוכלו להגיש הצעות עד 30 בינואר 2024 על פי מספר עקרונות, כאשר בחירת המתחמים נתונה לשיקול דעתה הבלעדי של החברה. העקרונות הם: סימון המתחם על גבי מפה - וציון הכתובות והחלקות הנכללות, היקף יח"ד קיים, והמדיניות העירונית לפיתוח עתידי של האזור. בנוסף, על הרשויות להביע הסכמה לשיח תכנוני ושיתוף פעולה עם מהנדסי הערים וגורמי המקצועי המוסמכים. לאחר מכן, החברה תבחר את המתחמים על פי תחשיב כלכלי ראשוני הקרוב ל-10% רווחיות בשלב ההתחלתי. וכן, על הרשויות להגיש את תיאור חשיבות הפרויקט מבחינה חברתית, בטיחותית, וביטחונית. 

"נדרשים לשינוי אסטרטגי בדיור הבטוח בצפון במהירות האפשרית" 

בחברה הדגישו בפנייה, כי מדובר בצורך דחוף ומיידי, שקיים עוד לפני שהתחילה המלחמה. "מועדות לרעידות אדמה והמצב הביטחוני הנפיץ בצפון הם עובדה ברורה לכל. מעת לעת אנו מקבלים קריאת השכמה לנחיצות חידוש הבניינים הישנים נעדרי הממ"דים בצפון. שנים רבות מדברים על הצורך, על האתגר הכלכלי, על העדר תקדים של הצלחה. הגיע הזמן לעבור למעשים. אנו נדרשים לקדם שינוי אסטרטגי בדיור הבטוח בצפון במהירות האפשרית. יש לפתור חסמים, להשקיע גם במצב של חוסר כדאיות כלכלית". 

עוד נכתב כי "ההתחדשות העירונית במרחב הצפוני לא מתקדמת, בעיקר בשל היעדר היתכנות כלכלית. אנו מאמינים כי מתחם לפינוי בינוי המאורגן באופן מקצועי ומקודם על ידי בעלי הדירות ואשר יש לו תב"ע לפינוי בינוי בתוקף, מגדיל את הוודאות למימושו באופן משמעותי וכאשר תהיה בשלות המדינה תצטרף לצורך החיוני ותמלא את חובתה כלפי אזרחי הצפון וביטחונם. לפיכך תקדם החברה שלוש תב"עות לפינוי בינוי במימון עצמי בשלוש רשויות במרחב הצפוני תוך שיתוף פעולה עם ראשי רשויות. 

החברה לפיתוח והתחדשות עירונית מתמחה בהכנת תב"עות חדשות לפינוי בינוי עם ועבור בעלי הדירות ובעריכת מכרזים לבחירת יזם לביצוע התב"עות המאושרות. החברה גם מלווה ומייצגת את בעלי הדירות החל משלב ההתארגנות הראשונית, דרך קידום ואישור תב"ע חדשה, פרסום מכרז לבחירת חברה יזמית, ועד למימוש הבנייה בפועל וחזרת בעלי הדירות  לדירותיהם החדשות. בשנה האחרונה הקימה החברה סניף בירושלים וכן סניף במרחב הצפוני שבראשו עומדת עו''ד שבות רענן, מתוך חזון לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית גם מחוץ לאזור המרכז. באזור הצפון החברה כבר החלה לקדם פינוי בינוי במתמחים שונים בכרמיאל יקנעם, חיפה וקריות, וכעת המטרה היא להרחיב את הפעילות בצפון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:החברה לפיתוח והתחדשות עירוניתתב"עפינוי בינוי צפון הארץהתחדשות העירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...