מכירות תחת אש: אלו הם הפרויקטים בהם הדירות עדיין נמכרות

קריית גת מציעה את המחירים של אשקלון – אך רחוקה מהרצועה, בהוד השרון אין הרבה אזעקות ובאריאל נבנה פרויקט שלם מבטון מזויין. בזמן שהתותחים רועמים הרקטות נופלות ומאות אלפים מגויסים, מדווחים מנהלי השיווק על מספר פרויקטים שבהם, למרות הכל, קצב המכירות נותר יציב

שיתוף הכתבה
אורית גבאי, טלי שרון, מרינה שפינדל על רקע שכונת כרמי גת (קבוצת גבאי, יוהנס פלטן, מושיק ברין, עיריית קריית גת) אורית גבאי, טלי שרון, מרינה שפינדל על רקע שכונת כרמי גת (קבוצת גבאי, יוהנס פלטן, מושיק ברין, עיריית קריית גת)

מלחמת חרבות ברזל הכתה את ענף הנדל"ן בהלם. מלבד ההלם המובן בימים הראשונים בכל המדינה, ענף הנדל"ן ספג פגיעה קשה בעקבות עצירת אתרי הבנייה ואובדן עשרות אלפי עובדים זרים מעזה ויו"ש. אבל מה לגבי המכירות? למרות ההאטה המובנת במכירות, עדיין יש עסקאות. אנשי שיווק ומכירות בחברות הנדל"ן מספרים על הפרויקטים הכי נמכרים שלהם דווקא עכשיו.

לדברי טלי שרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות ברם אדרת, חזרה החברה לשיווק פעיל של דירות לפני שבועיים, כאשר הפרויקט הכי נמכר של החברה מאז הוא my aderet שבונה החברה בשכונת כרמי גת בקריית גת, שבו נמכרו כבר 8 דירות ויש 6 הרשמות. "המלחמה מביאה לשינוי התנהגות בשוק הדיור ומביאה להגירה של תושבי עוטף עזה לאזורים הרחוקים מירי הטילים. משפחות צעירות במיוחד מחפשות הזדמנויות מגורים חדשות ובטוחות יותר בהתאם ליכולתן הכלכלית, באזורים שבעבר לא היוו אופציה מבחינתן. כבר כיום אנחנו רואים עלייה בביקושים בכרמי גת, הממוקמת בדרום הארץ אך רחוקה יותר מטווח הטילים".

בין הסיבות שמונה שרון לעלייה בהתעניינות הרוכשים בפרויקט: שגרה פעילה ובטוחה עבורם ועבור הילדים, מחירים זהים לשווי הנדל"ן שברשותם, הטבות שיווקיות מפאת התקופה, צמיחה של האזור, פוטנציאל השבחה ונגישות לצירי תנועה ראשיים. "מדובר במרחק לא גדול מאשקלון, ובאותם המחירים. הרוכשים הם ברובם משפרי דיור, ולאחרונה אני פוגשת גם משקיעים. עם אחד הלקוחות מתקיים מו"מ על רכישת 4 דירות".

בין הסיבות שמונה שרון לעלייה בהתעניינות הרוכשים בפרויקט: שגרה פעילה ובטוחה עבורם ועבור הילדים, מחירים זהים לשווי הנדל"ן שברשותם, הטבות שיווקיות מפאת התקופה, צמיחה של האזור, פוטנציאל השבחה ונגישות לצירי תנועה ראשיים

באופן מפתיע, שרון מספרת כי משקיעים ממשיכים להתעניין בימים אלו גם באשקלון, וכי 3 דירות נמכרו בשבוע שעבר בעיר לסקטור זה. "המשקיעים חיפשו תנאים ומחיר וידענו לתת להם את זה". פרוייקט נוסף שמעורר עניין על רקע המלחמה לדבריה הוא "רמת אדרת" באריאל, שבו נמכרו 2 דירות לצד 5 הרשמות חדשות, וזאת על רקע שיטת בנייה ייחודית לפיה כלל המבנה נבנה מבטון מזויין וכך "כל הבית הוא ממ"ד".

הדמיה של פרויקט אדרת בכוכב הצפון באשקלון (3ddesign) הדמיה של פרויקט אדרת בכוכב הצפון באשקלון (3ddesign)

"להפתעתנו, כבר בשבוע הראשון נמכרה דירה"

 לדברי מרינה שפינדל, סמנכ"לית מכירות בקטה גרופ, הפרויקטים הכי נמכרים עכשיו הם בפתח תקווה והוד השרון. בפרויקט up הוד השרון קטה גרופ, יש כ-13 עסקאות בתהליך, ובפרויקט "סוף רוטשילד" בפתח תקווה ישנן 5 עסקאות בתהליך.

סמנכ"לית מכירות בקטה גרופ: "יש כאלו שרוצים לעבור לדירות חדשות עם ממ"ד. הם ממילא היו בשוק וחיפשו, והמלחמה והצורך במיגון נתנה פוש לעסקאות. סיבה נוספת היא שאנשים מרגישים שדווקא בתקופה הזו יש הזדמנויות" 

לדבריה, הביקוש לדירות במיזמי החברה בפתח תקווה ובהוד השרון נשאר יציב מאז פרוץ המלחמה, בשל גישה תחבורתית גבוהה לצד מיעוט אזעקות, כאשר גם להטבות מימון שמציעה החברה יש חלק בכך. "מיקומן של הערים מהווה יתרון משמעותי עבור מחפשי דיור מהמרכז וגם תושבי דרום שמחפשים אזור מרוחק מהטילים. להפתעתנו, כבר בשבוע הראשון למלחמה נמכרה דירה בפתח תקווה. לאחר מכן, אחרי שההלם של הימים הראשונים החל להתפוגג, הרגשנו שאנשים מתעניינים בזהירות. לנו לא היה לנו נעים לפנות מיוזמתנו, אבל הרוכשים התחילו לפנות בעצמם".

איך את מסבירה את הרכישות בתקופה הזו?
"מחפשי הדיור מבינים שהם לא יכולים לעצור את החיים שלהם. הם מתחלקים לשניים, יש כאלו שרוצים לעבור לדירות חדשות עם ממ"ד. הם ממילא היו בשוק וחיפשו, והמלחמה והצורך במיגון נתנה פוש לעסקאות. סיבה נוספת היא שאנשים מרגישים שדווקא בתקופה הזו יש הזדמנויות. ההתעניינות מגיעה מקהל מגוון שכולל משקיעים, תושבים חוזרים ומשפחות צעירות".

הדמיה של פרויקט גליל ים של קטה גרופ (viewpoint kata icon)הדמיה של פרויקט גליל ים של קטה גרופ (viewpoint kata icon)

"חסינות מסוימת מהשפעות המלחמה"

אורית גבאי, סמנכ"לית השיווק והמכירות של קבוצת גבאי , מספרת כי העיר שבה ממשיכה הקבוצה לבצע עסקאות גם היום היא רמת השרון: "לקבוצה מספר פרויקטים בעיר ואנחנו מזהים חסינות מסוימת מהשפעת המלחמה, בעיקר בקצב מכירת הדירות. בחודש האחרון מכרנו 3 דירות בעיר, בפרויקטים ברחובות רמב"ם והמתנחלים ואנחנו מאמינים שזאת לאור מיקומן האסטרטגי הרחק מירי הטילים, ובזכות אוכלוסיית הרוכשים שמורכבת בעיקר מתושבי העיר, הערים הסמוכות ותושבי חוץ, אמידים ומבוגרים, שמחפשים לשדרג את ביתם או לרכוש עבור ילדיהם".

עוד לדבריה, "אנחנו פועלים היום באזורים רבים בארץ, בחלקם ישנה האטה במכירות, אך באזורים כמו תל אביב, רמת השרון, אשקלון וקריית אונו, הביקוש עולה בהדרגה ככל שהזמן עובר. כחברה למודת ניסיון ומשברים, אנחנו אופטימיים שבקרוב נרגיש את העלייה בקצב העסקאות ביתר המקומות בארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות למכירהאשקלוןקריית גתיזמיםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...