אפריקה מגורים "מפנקת" את מנהליה במענקים במיליוני שקלים

רגע לפני העברת הבעלות, אפריקה מגורים מבקשת מבעלי המניות גם להעלות את שכרם של כל שדרת ההנהלה ולאשר מענקים במיליונים בגין 2018-2019 • צפו במספרים

שיתוף הכתבה

רגע לפני העברת הבעלות בחברה, חברת אפריקה מגורים "מפנקת" את כל שדרת ההנהלה במענקים כספיים בהיקף כולל של כמעט 2 מיליון שקל בגין שנת 2018, ומעדכנת למנהלים את התגמול לשנת 2019. 

רוב המענקים מהווים חריגה ממדיניות התגמול של החברה ולכן דורשים אישור בעלי המניות. אפריקה מגורים מכנסת אסיפה כללית לאישור המענקים וכן לאישור שינוי מדיניות התגמול. דירקטוריון החברה אישר את המענקים ואת העלאת השכר בישיבה ביום חמישי האחרון.

נזכיר, כי אפריקה ישראל להשקעות, החברה האם של כל חברות הקבוצה, עומדת למכירה כיום ועדיין לא ידוע למי תועבר. הצעות הוגשו משיכון ובינוי של נתי סיידוף, ממבטח שמיר של מאיר שמיר, מיעקב לוקסנבורג (לוקסי),בעל השליטה בלפידות, ומעוד גורמים. כן על המדף, החברות אפריקה מגורים והחברה האם שלה דניה סיבוס – שהן הנכסים המרכזיים של חברת ההחזקות אפריקה להשקעות. חברת אפריקה ישראל נכסים נמכרה לפני מספר שבועות לחברות מגה אור וביג וגופים מוסדיים.

אפריקה מגורים הודיעה היום לבורסה בת"א, כי היא מבקשת לתת למנכ"ל החברה אורן הוד מענק בסך 734 אלף שקל שמהווים חריגה ממדיניות התגמול של החברה ולכן ייקרא "מענק בשיקול דעת". המענק מהווה 8.5 משכורות חודשיות של הוד בגין 2018. אורן הוד מכהן כמנכ"ל החברה מזה כ-8 שנים.

למשנה למנכ"ל החברה מיכה קליין החברה רוצה לתת מענק בהיקף 324 אלף שקל; לסמנכ"ל הכספים אהרון פרנקל רוצה להעניק 279 אלף שקל; לסמנכ"ל התכנון דוד סוקט רוצה לתת 199 אלף שקל; לאסף סימון, מנכ"ל החברה הבת אפריקה התחדשות עירונית , החברה רוצה לתת 218 אלף שקל.

בנוסף, אפריקה מגורים מבקשת לאשר את תוכנית המענקים לשנת 2019 לפי מנכ"ל החברה יהיה זכאי למענק שנתי בהיקף עד 3-6 משכורות בכפוף לעמידה ביעדים (300-600 אלף שקל),וכן למענק תלת שנתי של עד 4.5 משכורות. במקרים של "מאמץ מיוחד או הישג ראוי להערכה" יהיה ניתן לתת לו מענק חד פעמי של עד 3 משכורות. 

אפריקה מגורים מבקשת גם להעלות את שכרם של מנהלי בשנת 2019: המנכ"ל אורן הוד יקבל 100 אלף שקל לחודש החל מאפריל. שכרו הכללי יעמוד השנה על 1.374 מיליון שקל ועלות שכרו כולל המענקים ושאר זכויות סוציאליות ותנאים – על 2.7 מיליון שקל. בגין 2016-2018 הוד קיבל מענק של 354 אלף שקל. שכרו גבוה עד פי 20 מעלות ההעסקה של עובדי החברה.

עלות שכרו של המשנה למנכ"ל מיכה קליין ל-2019 תעמוד על 1.69 מיליון שקל; עלות שכרו של סמנכ"ל הכספים אהרון פרנקל תעמוד על 1.44 מיליון שקל; עלות השכר של סמנכ"ל התכנון דוד סוקט תעמוד על 1.27 מיליון שקל; עלות השכר של אסף סימון מנכ"ל החברה הבת אפריקה התחדשות עירונית , תעמוד על 1.23 מיליון שקל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אורן הודמיכה קלייןאהרון פרנקלאסף סימוןאפריקה ישראלאפריקה התחדשות עירוניתדוד סוקט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...