ועדת הפנים קוראת למתן תעודת אכלוס זמנית בהליך מקוצר: "ניתן לאכלס 40 אלף דירות באופן מיידי"

המתווה שהוצג על ידי התאחדות הקבלנים כולל את בדיקת תקינות החשמל וכיבוי האש על ידי בודקים חיצוניים, ומתן תעודת אכלוס זמנית כנגד הפקדת ערבות של הקבלן שתבטיח את השלמת כלל העבודות הנדרשות. משרד השיכון תומך במתווה

שיתוף הכתבה
ח"כ יעקב אשר (מימין) דיון בוועדת הפנים (דני שם טוב, דוברות הכנסת)ח"כ יעקב אשר (מימין) דיון בוועדת הפנים (דני שם טוב, דוברות הכנסת)

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, יעקב אשר, קרא אתמול (ב') למינהל התכנון לגבש נוהל רישוי מקוצר, במסגרתו ניתן יהיה להיעזר במערך בודקים חיצוני לנושאי החשמל וכיבוי האש, ורשות הרישוי המקומית תאפשר קיצור תהליכים ומתן תעודת אכלוס זמנית, בתנאי שהבנייה נעשתה על פי תוכניות מאושרות, ותחת הפקדת ערבויות המבטיחות שהקבלן ישלים את העבודות לאחר האכלוס. הדברים נאמרו בדיון שקיימה אתמול הוועדה בנושא "הסרת חסמים וקידום בנייה בתקופת חירום, ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה".

נציג משרד הבינוי והשיכון בדיון, מנהל אגף בכיר שיווק יורי גמרמן, הודיע בדיון כי הוא תומך בהצעה של יו"ר הוועדה וביקש ממנהל התכנון לגבש תוכנית זמנית שתקצר את תהליכי האכלוס על פי ההצעה שהועלתה.

את ההצעה העלה סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, חיים פייגלין, שאמר כי "נוכל לאכלס 40,000 דירות באופן מיידי ולספק לדיירים ממ"ד אם חברת החשמל יאשרו לנו לאכלס עם חשמל זמני או באמצעות גנרטורים שאנחנו נספק". בדיון השתתפו בין היתר נציגי מנהל התכנוןמשרד הבינוי והשיכון , הפנים, העבודה, המשפטים, האוצר ועוד, פיקוד העורף, מרכז השלטון האזורי בישראל ואחרים.

נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו, אמר בנושא כי "אנחנו מוכנים לתת ערבות בנקאית על כל הדברים שלא נבדקים. אנחנו רוצים לאכלס את הדירות ולדאוג לבטיחות של הדיירים. יש מהנדסי בטיחות שיכולים לתת אישור שהבניין נבנה לפי התוכנית של כיבוי אש".

יו"ר הוועדה, ח"כ אשר, דרש ממנהל התכנון להעניק הקלות בהקמת ממ"דים במבני ציבור, כמו שניתנו לדירות פרטיות. נציגת המועצה האזורית שער הנגב, עו"ד שלי ברגיג, ביקשה בהקשר זה כי גם מבני ציבור בני שתי קומות יקבלו הקלות בהקמת ממ"ד. אשר קרא גם למשרד הפנים לבחון את הארכת תמ"א 38 .

נושא השמירה הוא חסם, לא ניתן להשיג שומרים

עוד נידונה הנחיית ביהמ"ש להציב מאבטח בכניסה לאתרי בנייה. ח"כ אשר אמר בנושא כי "עלויות השמירה היום הן גבוהות מאוד וקשה להשיג שומרים, רבים מהם במילואים. רצוי להגיע למצב שבכל אתר תהיה סיירת שתעבור בין אתרים, או שבכל אתר יהיה איש מקצוע חמוש בנשק אישי, ולא לחייב דווקא שמירה בתשלום. אפשר להציע לראשי רשויות, בתיאום עם הקבלנים, לאפשר את זה".

יו"ר ועדת התכנון והבנייה בהתאחדות הקבלנים, מאיר ברקן, הדגיש כי "זה נושא שהוא חסם עדיין בכמה ערים כתוצאה מכך שיש מגבלה של הפיקוח העירוני להציב שם שומר חמוש". מהנדסת העיר בת ים, מיכל מאיר, הסבירה כי יש חיכוך גדול בערים שיש בהם מרקם צפוף ואתרי הבניה ממוקמים במרכזי הערים בצמוד למוסדות חינוך או שכונות מגורים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסתיעקב אשרהתאחדות הקבלניםחיים פייגליןראול סרוגומינהל התכנוןחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...