הוועדות המחוזיות דנות בתוכנית לזירוז היתר לממ"ד - ולחלקן יש הסתייגויות

תוכנית המתאר הארצית למיגון נועדה לאפשר את זירוז מיגונם של מבני המגורים ומוסדות הציבור בכל המדינה, על ידי הרחבה של תוכנית שכבר קיימת בגבול הצפון. התוכנית נידונה כבר במחוזות י-ם, ת"א והמרכז ותגיע מחר לחיפה והדרום, וכבר הוגשו לה 2 התנגדויות, של עיריית חולון ושל מהנדס העיר פ"ת, שטוען שהיא לא ברורה דיו

שיתוף הכתבה
בניית ממ"ד (דוברות עיריית בת ים)בניית ממ"ד (דוברות עיריית בת ים)

הוועדות המחוזיות חיפה ודרום ידונו מחר (ב') בתוכנית המתאר הארצית למיגון, בניית מרחב מוגן דירתי (תמ"א 40/א/1/1),ובהמלצותיה למועצה הארצית, אך בינתיים ישנן התנגדויות. התוכנית כבר נידונה במחוזות ירושלים, תל אביב והמרכז ובעוד שלושה ימים צפוי דיון גם במחוז צפון. 

מדובר בתוכנית שהציעה המועצה בסוף אוקטובר עקב המצב הבטחוני שהעלה על סדר היום את הצורך בהקלה בהליך הקמת ממ"ד, כדי לאפשר את זירוז המיגון של מבני המגורים ומוסדות הציבור בכל המדינה. לכן הוצע להחיל את הוראות התוכנית העוסקת במיגון בטווח של עד 9 ק"מ מגבול הצפון על כל שטחי מדינת ישראל שבהם חל חוק התכנון והבניה , התשכ"ה – 1965.

התכנית קובעת הוראות בנושאים הבאים: קווי בנין, תכסית, גובה בניין ומרחק בין בניינים, וזאת כתיקון להוראות תכניות המתאר המקומיות והמפורטות המאושרות, זאת באופן המאפשר הגשת בקשה להיתר לבניית ממ"ד למגורים ומוסדות הציבור מכוח התכנית המפורטת החלה על השטח והתמ"א גם יחד. 

התוכנית מאפשרת הקמת ממ"ד גם בסטייה מהוראות התוכניות המפורטות החלות על המגרש, ועם הרחבתה לכלל חלקי הארץ ניתן יהיה בכל מקום להוציא  מכוחה היתר בנייה להקמת ממ"ד, גם אם אינו תואם את התוכנית המפורטת.

נזקי פגיעת רקטה בבית באשקלון במהלך הלחימה (פיקוד העורף)נזקי פגיעת רקטה בבית באשקלון במהלך הלחימה (פיקוד העורף)

התוכנית תעבור בכל הוועדות המחוזיות לצורך מתן הערותיהן, וכבר נידונה במחוזות ירושלים, תל אביב והמרכז. מחר צפוי הדיון במחוזות חיפה ודרום ובעוד שלושה ימים במחוז הצפון. לתוכנית הוגשו עד עתה 2 התנגדויות, אחת מהן של מהנדס העיר פתח תקווה איצוק אז'ולבו שלדבריו לא ברור מה תחולת החוק, האם בצמודי קרקע, בבנייה רוויה או בכלל.  כמו כן לדבריו קשה להבין מה הדין לגבי מבני תעסוקה, תעשייה וכדומה, ולגבי מבנים עם חריגות בנייה. כמו כן העלה שאלות בנוגע ליחס לתוכניות קודמות ולהוראות הבנייה. 

התנגדות נוספות היא של עיריית חולון, דרך מהנדס העיר אדריכל אביעד מור, המבקשת לתת שיקול דעת לוועדה המקומית בבחינת ההיתר לתמ"א. כמו כן מבקשים התייחסות לחקיקה קיימת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממ"דהוועדות המחוזיותהתנגדויותחיזוק מבניםמיגוןחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...