תוכנית השיקום של משרד השיכון: יירכשו אלף מבנים זמניים עבור המפונים

על פי התוכנית שהגיש שר הבינוי והשיכון גולדקנופף לראש מנהלת תקומה, תושבי היישובים שנפגעו יתיישבו באופן זמני במתחמי קראווילות בחצרים, רביבים ודורות. התוכנית כוללת הזמנה מיידית של כ-1,000 מבנים לדיור עבור 5 אתרים זמניים, בשני דגמים קבועים של 50 ו-100 מ"ר

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן ענבה, לע"מ)

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הגיש אתמול (ג') לראש מנהלת 'תקומה', משה אדרי, את תוכנית השיקום של משרד הבינוי והשיכון לתושבי היישובים שנפגעו במתקפת הטרור, לפיה יירכשו יותר מ-1,000 מבנים זמניים עבור התושבים, שיפוזרו ביישובים מארחים הקרובים ככל האפשר למקום מגוריהם הקודם. רכישת המבנים תעשה באופן מרוכז על ידי מנהלת תקומה.

התוכנית כוללת את ההזמנה המיידית של כ-1,000 מבנים לדיור עבור 5 אתרים זמניים, בשני דגמים קבועים של 50 מ"ר, ו-100 מ"ר, דבר שאמור לייעל את הפריסה בשטח. בנוסף, יש כוונה להקים מבני ציבור לשימוש הקהילה. 

לעוד כתבות בנושא מלחמת חרבות ברזל 
המועצה הארצית אישרה פטור מהיתר להקמת מבני חינוך זמניים למפונים

יישובי קו העימות יקבלו פטורים מתשלומים, הגדלת מכסה לתעסוקה וזכויות בנייה

על פי התוכנית, יש לפעול בשני מסלולים, הראשון - מסלול של הקמת אתרים זמניים לקהילות שהתשתיות הפיזיות שלהן ספגו מהלומה קשה ובהם זמן השיקום הוא ארוך יותר. המסלול השני כולל שיקום יישובי המקור בסוף המלחמה, עבור הקהילות שהתשתיות הפיזיות שלהם במצב טוב באופן יחסי. 

תושבי העוטף שפונו מבתיהם יתיישבו באופן זמני במתחמי קראווילות, כאשר מפוני בארי יעברו לחצרים, תושבי ניר עוז יעברו לחצרים או אל להב, תושבי חולית יעברו לרביבים, תושבי כפר עזה יעברו לדורות, רוחמה או בית קמה. טרם הוחלט לאן יעברו המפונים מנחל עוז. הבחירה לשלב את המפונים בקיבוצים בנגב המערבי או בתחומי המועצה המקורית שלהם, נובעת מהרצון להחזיר את הקהילות בהקדם לקרבת הקיבוץ המקורי. כך, עם גמר הלחימה יוכלו להשתלב במעגל החיים הקבוע שלהם: עבודה, לימודים ושמירה על הקהילה. 

יתר התושבים צפויים לחזור ליישוביהם בגמר הלחימה, שם יוקמו שכונות זמניות בתוך הישוב עבור תושבי הבתים שנפגעו. השר גולדקנופף ציין אתמול כי יש לבצע בהקדם, עוד בטרם תסתיים המלחמה, סקר הנדסי בנוגע למצב המבנים הקיימים והתשתיות. גולדקנופף הדגיש במכתב כי מטרת התוכנית השיקום היא שימור הקהילות וחיזוקן, וכי "לכל ישוב יינתן המענה המתאים ביותר עבורו, על מאפייניו הקהילתיים והפיזיים, וכל החלטה תתקבל בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה עם הקהילות". 

לרשות משרד הבינוי והשיכון עומדות יתרות תקציב מתאימות לצורך תחילת הליך הפיתוח וזאת מבלי להידרש לתקציבים תוספתיים, והתכנון והפיתוח יכול לצאת לדרך מיידית, בכפוף לאישור המנהלת. 

במכתב שהעביר גולקנופף למשה אדרי, הוא מוסיף כי הוא מודע לכך שיש החולקים על הצורך באתרים זמניים. "ידועה למשרד עמדת גורמים שונים אשר סבורים כי אין נחיצות לאתרים הזמניים בעת הזאת, וזאת מתוך חשש בלתי מבוסס בדבר השימוש במבנים לאחר חזרת הקהילות ליישוביהם. משרד הבינוי והשיכון , על כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים, ובראשם המנהל להתיישבות הכפר, חולקים על עמדה זו וסבורים שלא ניתן לקיים הליך שיקום ראוי ומתאים ללא אתרים זמניים", כתב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד השיכוןעוטף עזהיצחק גולדקנופףחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...