עיריית ת"א סגרה עשרות אתרי בנייה של קבלנים שחסמו צירים בניגוד להנחיות החירום

בשיחת זום עם קבלנים אמר מנהל תחום הפיקוח ההנדסי בעירייה כי לפחות 23 רישיונות לאתרי בנייה נשללו עקב חסימות כבישים ומדרכות, בניגוד להנחיות שפרסמה העירייה לפתיחה מחודשת של אתרי הבנייה, והבהיר כי הפיקוח יהיה הדוק. הקבלנים מצידם טענו למדיניות מפלה וחסרת היגיון: "מכוונים את המלחמה נגדנו"

שיתוף הכתבה
בניין עיריית תל אביב (עיריית תל אביב-יפו)בניין עיריית תל אביב (עיריית תל אביב-יפו)

בשיחת זום  דחופה שקיים ביום ה' שחר פז, מנהל תחום הפיקוח ההנדסי בעיריית תל אביב עם עשרות קבלנים הפועלים בעיר, הוא חשף כי עשרות אתרי בניה ברחבי העיר נסגרו עקב חסימת כבישים ומדרכות. פז הבהיר כי אין דרך להחזיר את הרישיון אלא בהליך משפטי. הקבלנים מצידם זעמו בשיחה על התנהלות העירייה ואחד מהם הטיח בפז: "אתם מכוונים את המלחמה נגד הקבלים וזה יהיה רע מאוד, מה זה האיומים האלו?". במהלך השיחה טענות הקבלנים כי מספר הקבלנים שרשיונם בוטל עומד על 25-28.

"מתחילת המלחמה לא היה אישור לעבוד במשך שבועיים", אמר פז לקבלנים, "לאחר פניות קבלנים , הותר לחזור, אך בלי חסימת כבישים ומדרכות. בדיון שלשום ביקשתי הצעות מקבלנים. מי שיכול לעבוד באתר עובד, אי אפשר לעשות יציקות, כמעט השבתתי עבודה לחלוטין, מי שמפר מבטלים לו את הרישיון. אנשים לא הפנימו ובדקנו הרבה פניות מהציבור, גילינו אתרים שכן חסמו, 23 קיבלו ביטול רישיון, צו מינהלי, שייקח הרבה זמן עד שישתחררו. אל תגיעו למצב הזה.

בתחילת השבוע שעבר אפשרה עיריית תל אביב-יפו לקבלנים לחזור לפעילות בנייה באתרי הבנייה, לאחר שבועיים של הפסקה בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל. במכתב ששלחו סגן מנהל מינהל ההנדסה יורם נחום ומנהל מחלקת הפיקוח על הבנייה דימה שטיינברג, נכתב כי ניתן לחזור לפעילות הבנייה, אך תחת מספר הגבלות, ובהן איסור על שינויים בהסדרי התנועה או סגירת כבישים ומדרכות.  פז, "ההנחיה חד משמעית, לא סוגרים מדרכה". הוא הבהיר כי הקבלנים חתמו על תצהיר שמחייב אותם לחזור לעבודה בתנאים הללו, אך חלק מהקבלנים בשיחה טענו שזה לא נכתב בתצהיר שחתמו עליו אלא נאמר בהנחיות כלליות של העירייה, שלא היו ברורות.

אתר בנייה בתל אביב (ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה, שאטרסטוק)אתר בנייה בתל אביב (ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה, שאטרסטוק)

עוד טענו הקבלנים כי הענישה לא הייתה ברורה, ומחו על כך שגם מי שחסם לרגע קיבל ביטול, הביאו דוגמאות שלמשל חברת החשמל  והרכבת הקלה כן חוסמות צירים, הציעו להגיש בקשה לסגירת כביש, לפי שעות, "צריך להפעיל שיקול דעת", אמרו. שחר היה חד משמעי ואמר שההנחיה ברורה. וגם נתן הצעה, לפיה "כל מי שרוצה לעשות יציקות באזור המיועד שיבנה מעבר מקורה. אם יש אזעקה המדרכה תישאר פנויה. מי שבוטל לו הרישיון, החזרה שלו היא רק דרך בית משפט"

השיחה הסתיימה בטונים צורמים, הקבלנים זעמנו וטענו בין השאר לאיפה ואיפה, וחלקם הטיח: "אני חושב שאתה צריך לחזור בך, כי זה לא היה בטופס שחתמנו", "אתם מכוונים את המלחמה נגד הקבלים וזה יהיה רע מאוד, מה זה האיומים האלו?". חלק מהקבלנים  אף קראו לסגור את העניין בפגישה בין העירייה לקבלנים.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאיקבלניםאתרי בנייהעיריית תל אביבחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...