עיריית תל אביב תאפשר את חידוש הפעילות באתרי הבנייה מיום א'

כך עולה מהודעה ששלח היום (ד') מינהל ההנדסה בעירייה לארגון קבלני תל אביב, וזאת יום לאחר שהארגון שלח אל העירייה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים. חידוש הפעילות ייעשה תחת שורת הגבלות בהן איסור לינה או עבודת לילה, איסור חסימת צירים ועוד

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ת"א רון חולדאי (עיריית תל אביב-יפו)ראש עיריית ת"א רון חולדאי (עיריית תל אביב-יפו)

עיריית תל אביב-יפו תאפשר לקבלנים לחזור לפעילות בנייה באתרים החל מיום א' הקרוב. כך עולה מהודעה ששלחה היום (ד') העירייה לארגון קבלני תל אביב והמרכז, בעקבות מכתב ההתראה ששלח לה אתמול.

במכתב, עליו חתומים סגן מנהל מינהל ההנדסה יורם נחום ומנהל מחלקת הפיקוח על הבנייה דימה שטיינברג, נכתב כי "בהמשך לבקשתכם לחזור לפעילות בנייה באתרים, הוחלט כי ביום ראשון הקרוב, 22.10, תתאפשר חזרה לעבודה", וזאת תחת מספר הגבלות שפורטו במכתב.

בין ההגבלות שפורטו: לא יאושרו שינויים בהסדרי התנועה או סגירת כבישים ומדרכות, יש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף בכל הנוגע להיבטי התגוננות העובדים באתר הבנייה, אסורה לינת פועלים האתר הבניה, ניתן להעסיק עובדים בעלי תעודת זהות כחולה או בעלי אשרת עבודה לעובדים זרים בלבד, לא יאושרו היתרים לעבודת לילה ובסמיכות לאיזורי מגורים יש להימנע מעבודות הכוללות רעש רב, לפני השעה 8 בבוקר.

"ארגון הקבלנים דורש בזאת כי תודיעו על בטלות הנחיותיכם"

בפנייתו של ארגון קבלני תל אביב, שנשלחה אתמול ע"י עו"ד רועי אמזל, נכתב כי דרש הארגון בראשותו של אבי זיתוני כי העירייה תבטל באופן מיידי את מדיניות סגירת פעילות אתרי הבנייה, וטען כי מדיניות זו אינה חוקית. "הנכם מתמידים בהפצת הנחיות לשעת חירום אשר מורות, לכאורה, על הפסקת פעילות אתרי הבנייה בשטחים פרטיים בעיר, וזאת כאמור באופן גורף, בהיעדר סמכות חוקית ובניגוד גמור להנחיות פיקוד העורף", נכתב, "ארגון הקבלנים דורש בזאת כי תודיעו על בטלות הנחיותיכם לאור היעדר הסמכות החוקית, ותחדלו מפרסומם והפצתם".

מוקדם יותר השבוע, שלחה גם התאחדות הקבלנים בוני הארץ חוות דעת משפטית אל הרשויות המקומיות השונות, אשר גם בה נטען כי סגירת אתרי הבנייה אינה חוקית: "למיטב בדיקתנו, אין סמכות חוקית ל'הוראות' או 'תנאים' אלה שהציבו הרשויות המקומיות, בוודאי לא באופן גורף... בנסיבות הקיימות, בהיעדר סמכות – הוראות אלה של הרשויות המקומיות נעדרות סמכות והן בטלות מעיקרא (VOID). עוד נוסיף, כי הוראות אלה ואכיפתן עשויות לגרום לנזקים קשים לקבלנים ולענף כולו, וגם מטעם זה יש לבטלן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפוחרבות ברזלארגון קבלני תל אביב והמרכזהתאחדות הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...