פורסמו תקנות לזירוז אכלוסן של אלפי דירות חדשות – תעודת הגמר תינתן גם אם לא מולאו כל התנאים

מינהל התכנון פרסם היום (ד') טיוטת תקנות במטרה לזרז אכלוס דירות חדשות הכוללות מרחבים מוגנים, ואלו יגיעו לחתימת שר הפנים בתחילת השבוע הבא. בין היתר צפויות התקנות לאפשר הוצאת תעודת גמר גם אם לא מולאו כל התנאים, תוך חיוב היזם בעמידה בהם בתוך תקופה של עד שנה מיום האכלוס

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (דוברות מינהל התכנון)מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (דוברות מינהל התכנון)

מינהל התכנון מבקש לשחרר אלפי דירות ממוגנות שנמצאות רגע לפני אכלוס וצפוי לזרז את האישורים הנדרשים מול פיקוד העורף. כך עולה מטיוטת תקנות התכנון והבנייה (רישוי בנייה) (הוראת שעה),שפרסם היום (ד'), ולפיה ניתן יהיה להוציא תעודת גמר לדירות חדשות, גם אם לא מולאו כל התנאים ולא תידרש ערבות בנקאית בתנאים מסוימים. התקנות פורסמו להערות הציבור, וככל שתהיינה כאלה, הן יישקלו בטרם העברת התקנות לחתימת שר הפנים, שצפויה בתחילת השבוע הבא.

ממינהל התכנון נמסר כי "על רקע מצב המלחמה שבו מצויה מדינת ישראל במסגרת המערכה 'חרבות הברזל', מטרתה של הוראת השעה היא להקל על קבלת תעודת גמר לאור הקושי להשיג אישורים נדרשים בתקופה זו, והצורך באכלוס מבנים חדשים הכוללים פתרונות מיגון בהתאם להוראות שנקבעו לפי חוק ההתגוננות האזרחית, בדרך של קביעת הוראת שעה לאפשר הוצאת תעודת גמר אף אם לא מולאו כל התנאים שנדרשו בהיתר לכך, והכל בתנאים המפורטים בטיוטת התקנות".

בדברי ההסבר נכתב כי "הוכרז מצב מלחמה, הכולל גיוס רחב היקף ומצב מיוחד בעורף בכל הארץ, שפגעו ביכולתם של גופים רבים במשק ורשויות מקומיות לתת שירותים שוטפים. רשויות מקומיות רבות עובדות במתכונת מצומצמת ונותני שירותים אינם עובדים בחלק מחלקי הארץ או פועלים במתוכנת חלקית בחלקים אחרים. נסיבות אלה מקשות על השגת אישורים ומילוי תנאים שנקבעו בהיתרי הבניה לתעודת גמר.

"לאור הצורך באכלוס מבנים חדשים, הכוללים פתרונות מיגון בהתאם להוראות שנקבעו לפי חוק ההתגוננות האזרחית, בעת בה מבנים רבים נפגעים ויוצאים מכלל שימוש, מוצע לקבוע בהוראת שעה שרשות הרישוי תהיה רשאית תת תעודת גמר אף אם לא מולאו כל התנאים שנקבעו בהיתר להוצאת תעודת גמר, ובלבד שהתנאי אינו נדרש לפי חקיקה  ואי קיומו אינו פוגע ביציבות ובבטיחות המבנה, בבטיחות הציבור ובבטיחות המשתמש ושהמבנה ראוי לשימוש. כן רשאית רשות הרישוי שלא לדרוש ערבות לשם הבטחת השלמת התנאים שלא מולאו".

בין התקנות שפורסמו: תקנה 97 (ד) המציעה לקבוע תנאים בהיתר שגם ללא מילויים רשאית רשות הרישוי להוציא תעודת גמר לצד תנאי המחייב את השלמת המבנה בהתאם להיתר בתוך שנה, אשר אם לא יקוים יפקע האישור. "רשות הרישוי תקבע את המועד להשלמת המבנה בהתאם להיתר הבנייה שניתן, שלא יעלה על שנה מעת מתן האישור אם לא הושלם המבנה בהתאם להיתר הבנייה במועד שנקבע כאמור בתקנת משנה  יפקע האישור שניתן לפי תקנת משנה".

תקנה נוספת היא 99(א)(6),ולפיה "בתעודת גמר ייקבע המועד להשלמת הפרטים והתנאים הטעונים השלמה", ולפי תקנה 100(ה),תוסמך רשות הרישוי שלא לדרוש ערבות בנקאית להשלמת התנאים הטעונים השלמה, שברגיל נדרשת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממ"דרפי אלמליחמינהל התכנוןמשה ארבלחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...