ממשכנתה ועד שכר דירה: הממשלה מקדמת חודש דחייה של כלל התשלומים לחיילים ולתושבי העוטף

ההצעה כוללת את כלל התשלומים המשולמים לרשויות כגון מסים או קנסות, או על תשלומים מכח חוזים. היישובים הזכאים על פי החוק הם אלו הנמצאים "במרחק של 7 קילומטרים מהגבול עם עזה והתפנו בעת האחרונה", ושר הביטחון יהיה רשאי לשנות את רשימת היישובים בהתאם להתפתחויות

שיתוף הכתבה
שר המשפטים יריב לוין (אבי אוחיון, לע"מ, שאטרסטוק)שר המשפטים יריב לוין (אבי אוחיון, לע"מ, שאטרסטוק)

ועדת השרים לחקיקה צפויה לאשר היום (ב') תזכיר חוק שפרסם שר המשפטים, יריב לוין, לפיו מי שיוגדר כזכאי על פי החוק, יוכל לדחות תשלומים כמו משכנתה ותשלומים לרשויות השונות ב-30 יום, בשלב הזה. זאת בשל המלחמה והצפי כי תימשך לאורך זמן. "נקבע בחוזה מועד לעשיית פעולה בידי אדם הזכאי לדחיית מועד, והמועד האמור חל בתקופה הקובעת, יידחה המועד האמור בשלושים ימים", נכתב בתזכיר.

לעוד עדכונים בנושא מלחמת חרבות ברזל 

החוק יחול על חיילים בשירות סדיר וכן על חיילי מילואים. בנוסף, מוצע שהחוק יחול על מי שהיה שבוי, חטוף או נעדר במהלך התקופה הקובעת, כולה או חלקה, וכן על אנשים המתגוררים בישובים שהתפנו לאור המצב הבטחוני במדינה. כן מוצע, כי ההסדר יחול גם על בן או בת זוגו של "כל אחד מהגורמים המפורטים לעיל, ככל שהוא אחראי לחיוב יחד עמם, וכן על עזבון של אדם שנפטר והוא חייל בשירות סדיר, במילואים, שבוי, חטוף או נעדר. כן מוצע כי ההסדר יחול גם על חברה שיש לה 5 בעלי מניות לכל היותר".

התשלומים שניתן יהיה לדחות מכח החוק הם כל תשלום לרשות - לרבות מס, היטל, אגרה או תשלום חובה אחר כמשמעותם בסעיף 1(א) לחוק יסוד: משק המדינה, וכן קנסות. כמו כן מדובר על חיובים שנקבעו בחוזה - כמו משכנתאות ושכר דירה. "אם נקבע בחוזה התחייבות כי אדם יבצע פעולה מסוימת בתקופה של שלושים יום מתאריך מסוים שנקבע בחוזה, מועד הסיום של תקופה זו, יוארך בשלושים יום".

עם זאת, נקבע כי "ההסדר המוצע לא יחול על תשלומי מזונות לפי חוזה או שנקבעו בפסק דין או בהחלטה אחרת, וזאת לאור החשש מההשפעה של ההסדר החוקי על רווחתם של קטינים. מוצע להחריג גם מועד לתשלום שכר עבודה במסגרת של יחסי עובד-מעסיק".

היישובים הזכאים על פי החוק הם אלו הנמצאים "במרחק של 7 קילומטרים מהגבול עם רצועת עזה ואשר התפנו בעת האחרונה". עם זאת, מוצע לקבוע כי שר הבטחון יהיה רשאי לשנות את התוספת בצו וזאת על מנת לאפשר גמישות ברשימת הישובים בהתאם לצורך ולמצב הבטחוני באותו מועד.

בהצעת החוק נכתב כי "נוכח האירועים האמורים, בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנו מצויים, ומכיוון שניהול מערכה זו השפיע משמעותית על מספר קבוצות אוכלוסייה והביא לכך שהם אינם מנהלים שגרת חיים רגילה ואינם יכולים לקיים את התחייבויותיהם המשפטיות במועד, יש צורך בקידום תיקון חקיקה זמני, בהוראת שעה להארכת מועדים. התיקון המוצע יעניק פתרון משפטי מוסדר לדחיית מועדים בחוזה, בפסק דין או לתשלום לרשות ציבורית לגורמים אלו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתאועדת השרים לענייני חקיקהעוטף עזהיריב לויןחרבות ברזלמסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...