במקום סוכה: הצצה לכמה מדירות הנופש שעוצבו השנה

מרווחות וצופות לים או בשטח 45 מ"ר בלב העיר, בבעלות תושבי חוץ או פנסיונרים מהשרון, שוק דירות הנופש בישראל הולך ותופס תאוצה כבר שני עשורים, ולא מתכוון לעצור. בזמן שישבתם בסוכה - כך נראו כמה מדירות הנופש היותר מרשימות שעוצבו לאחרונה

שיתוף הכתבה
דירת נופש ביפו בעיצוב קרן ניב-טולדנו (איתי בנית)דירת נופש ביפו בעיצוב קרן ניב-טולדנו (איתי בנית)

השבוע, בעוד רוב הציבור ישב בסוכה, טייל או סתם שבר את הראש מה לעשות עם הילדים, היו גם מי שעבורם מדובר היה בהזדמנות טובה לצאת לחופשה בנכס שנרכש למטרה זו בלבד - הלא היא דירת הנופש. דירות הנופש מלוות את שוק דירות היוקרה בישראל בשני העשורים האחרונים. ברוב המקרים הבעלים הם תושבי חוץ, יהודים אשר מרבים לבקר בישראל ומעוניינים בפינה משלהם, וגם לא מעט ישראלים המתגוררים בכפר ומעוניינים בדירה קבועה בעיר – ולהיפך. בכל המקרים מדובר ברוכשים שהפרוטה מצויה בכיסם.

מאחר שמטרתן היא לספק חוויית חופש, הדירות מזכירות בעיצובן סוויטות מפנקות של בתי מלון. עכשיו, כשתקופת החגים לקראת סיום, זה הזמן לשטוף את העיניים ולבקר בכמה מדירות הנופש המיוחדות שעיצובן הושלם לאחרונה.

רוח יפואית 
מיקום: יפו
תכנון ועיצוב: קרן ניב טולדנו
צילום: איתי בנית

את דירת הנופש היפואית באחד ממיזמי היוקרה הממוקם בקו ראשון לים תכננה מעצבת הפנים קרן ניב-טולדנו עבור משפחה המונה 6 נפשות. בדירה, ששטחה כ-160 מ"ר ועוד כ-20 מ"ר מרפסת, שולבו אלמנטים בהשראת הארכיטקטורה והאמנות האוריינטלית הערבית האופיינית לאזור. "בני המשפחה קנו את הדירה במצב מעטפת במטרה להסב אותה לדירת נופש", מסבירה ניב-טולדנו. "במקור היא תוכננה כדירת 5 חדרים, והוסבה ל-4 חדרים. שילבנו ברחביה משרביות, פסים מתוכשטים ופרטי אמנות תואמי לוקיישן. הרצפה חופתה בפרקט עץ אלון כהה והיא משמש כמצע מוצלח לפריטים ואלמנטים ששולבו באגפים השונים.

"מערכות הסאונד, המולטימדיה והמיזוג שולבו בקיר הכוח שבסלון ובתוך כך תוכננו בו בר משקאות, תאים אטומים עבור אחסון לצד פתוחים שמשמשים לתצוגת ספרים וכלים נאים. כדי לשמור על גריד קווי האורך והרוחב בחלל הציבורי באגף האירוח בחרתי לשלב בפינת האוכל פרטי נגרות ששומרים על סימטריה. שולחן האוכל עשוי מעץ אלון מסורק בגוון שוקולד ומסביבו שובצו כורסאות מרופדות בעור בגוון קוניאק. ספסל עץ עתיק חוצץ בין פינת האוכל לכורסאות שמסמלות את ראשית הסלון ועדיין ניתן להתרשם מהגב המרשים שעשוי רצועות עור ומוטות ברזל".

המרפסת צופה למבנים אותנטיים נמוכים ולרצועת החוף. בכדי להתמודד עם משטר הרוחות, השמש והלחות בחרה עבורה ניב-טולדנו בפינות אוכל וישיבה עשויות מברזל כבד. באגף הפרטי תוכננו מאסטר שינה עבור ההורים, סוויטת אורחים, חדר רחצה וחדר עבודה שניתן להסב בעת הצורך לחדר אורחים נוסף.


 

כמו מלון בוטיק
מיקום:
תל אביב
תכנון ועיצוב: שירה מוסקל והדס רוט, בעלות "הלל אדריכלות ועיצוב פנים"
צילום: עודד סמדר

דירת הנופש שייכת לזוג תושבי אזור השרון בשנות ה-60 לחייהם, ממוקמת בתל-אביב ושטחה קצת יותר מ-50 מ"ר. היא משמשת אותם בעיקר בסופי שבוע, וכוללת חלל ציבורי פונקציונלי במיוחד בו מטבח, סלון ומרפסת.
 
"המטבח תוכנן כך שיהיה פרקטי ונוח מאוד לשימוש", אומרת מעצבת הפנים הדס רוט, "הוא כולל אי גדול שמשמש גם לארוחות, וכך ייתרנו את הצורך בפינת אוכל נוספת והרווחנו שטח יקר לפונקציות החשובות. ככלל, המטבח והסלון צומצמו למינימום כדי שלא להכביד ולחסום את החלל. גם חדר השינה עוצב בקו קליל ואוורירי הכולל בין היתר מתלה פתוח לבגדים ושידה מה שייתר את הצורך בארון בגדים אטום וגבוה, הלא כשמדובר בדירת נופש לתקופות קצרות אין צורך בכמויות גדולות של אחסון. את עיקר הדגש שמנו על יצירת אווירה וחוויה, בדומה למלון בוטיק בו שוהים בסופ"ש. הקפדנו להשתמש בסקלת צבעים ניטרלית בכדי ליצור שפה אחידה וניקיון עיצובי".

 

"אווירה של חופש"
מיקום:
נווה צדק
עיצוב פנים : רוני שני פלדשטיין
צילום: אורית ארנון, באדיבות אלפינה תאורה|

דירת הנופש שבנווה צדק, אותה תכננה רוני שני פלדשטיין, מונה 4 חדרים ושטחה כ-120 מ"ר. היא מיועדת עבור משפחה שמתגוררת דרך קבע באחד מיישובי השרון, כמו גם עבור קרובי המשפחה שמגיעים לפרקים מחו"ל. "מצבה הקיים של הדירה הצריך שיפוץ נקודתי ועיקר ההשקעה היתה בהלבשה ובפינישים",  מסבירה המעצבת, "ביקשנו לשחזר את הסילואטה המעוגלת של המגדל בו היא ממוקמת ולשם כך עטפנו את החללים באלמנטים מיוחדים ורכים שמתחברים גם לצבעוניות ולים שנגלה מבעד לפתחים".
 
הנוף המרשים של קו החוף נגלה כבר בכניסה. הפונקציה הראשונה שפוגשים היא פינת האוכל מעליה נתלו שני גופי תאורה דמויי קונכיה, שכמו שאר גופי התאורה בדירה נרכשו ב'אלפינה תאורה'. "את האי שבמטבח הדגשנו בעזרת מנורות שיש כהות ומרהיבות שמשתלשלות מהתקרה ומדגישות את אורכו של הרהיט. עבדנו עם אמנות על טהרת הגוון הכחול שמתכתב עם הים ופלטת גוונים מונוכרומטית שמתחברת לזו השולטת במרחב. יחד הם יוצרים אווירה של חופש.

"חדר השינה שמשמש את ילדי המשפחה ואורחים המגיעים מחו"ל  עוצב בגווני כחול וטורקיז. מאסטר השינה גדול ומרווח ועבורו נבחרה מיטה שלצידיה זוג שידות. בפינת נוי נעימה ואינטימית שולבה כורסא מפנקת ועל הקיר נתלתה יצירת אומנות של אמן מקומי שמדגישה את צבעי הים ומתחברת לאווירת החופש שביקשנו".

תחושת מרחב ב-45 מ"ר
מיקום: גוש דן
תכנון ועיצוב: שרה ונירית פרנקל, בעלות "פרנקל אדריכלות ועיצוב"
צילום: איתי בנית

דירת הנופש האינטימית כוללת 2 חדרים - סלון וחדר שינה ומשתרעת על פני 45 מ"ר. היא תוכננה עבור זוג בשנות ה-50 לחייו שמרבה לבלות בה בסופי שבוע, בחופשים ובחגים. "את בני הזוג מלוות אנחנו מלוות מזה שנים וזהו פרויקט שני שאנחנו מתכננות עבורן", מספרת נירית, "הם נתנו לנו יד חופשית בעיצוב הדירה, שעוצבה בסגנון הבוהו שיק שנאמן לסגנון חיים נטול דאגות וקליל".

לדבריה, גוון הירוק הבלתי שגרתי, הוא הדומיננטי בו ואחראי במידה רבה למראה ההרמוני. "מאחר והדירה לא גדולה בשטחה קיבלנו החלטה לעבוד עם פלטת צבעים בהירה במעטפת ובפרטי הריהוט שתורמת מאוד לתחושת המרחב ומשווה לו מראה מואר ואוורירי. בתוך כך חשוב היה לנו לייצר חלוקה פונקציונאלית ונוחה ולשם כך הוחלט ששירותי האורחים יהוו חלק אינטגרלי מחדר הרחצה הכללי והארוחות יתקיימו סביב לאי שבמטבח".


 

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות נופששרה ונירית פרנקלהלל אדריכלותקרן ניב טולדנופרנקל אדריכלות ועיצוברוני שני פלדשטייןהדס רוט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...