אושרה להפקדה תוכנית לשכונה חדשה בטבריה, שתכלול 4,000 דירות ו-900 חדרי מלון

התוכנית לשכונת המושבה ב' שהופקדה על ידי משרד השיכון כוללת גם כ-25,000 מ"ר למסחר וכ-90,000 מ"ר לתעסוקה, על שטח כולל של 740 דונם על רכס פוריה. הפרויקט יכלול רבי קומות של עד 12-20 קומות, ואלף מהדירות יהיו עד 80 מ"ר. מאחר ומדובר בקרקע מרובת בעלים, לתוכנית יקודם הליך איחוד וחלוקה

שיתוף הכתבה
טבריה (שאטרסטוק) טבריה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון החליטה לאשר להפקדה תוכנית לשכונה חדשה בטבריה, שכונת המושבה ב', תוכנית הכוללת 4,000 יחידות דיור, כ-25,000 מ"ר למסחר, כ-90,000 מ"ר לתעסוקה ו-900 יחידות מלונאיות. התוכנית שהוגשה על ידי משרד הבינוי והשיכון , הינה על שטח כולל של כ-740 דונם, והיא ממוקמת בדרום מערב הגיר על רכס פוריה. 

התוכנית כוללת כ-4,000 יחידות דיור, שיוקמו שייבנו בבינוי מרקמי של 4-6 קומות, בנייה גבוהה של עד 9 קומות, ובניינים רבי קומות של 12-20 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,000 יוקצו לטובת דירות קטנות של עד 80 מ"ר. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-25,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, שרובם ישולבו בחזיתות מסחריות לאורך הרחובות הראשיים בשכונה, כ-90,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-900 יחידות מלונאיות, כ-61 דונם עבור מבני ציבור וכ-193 דונם שטחים פתוחים.  התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי הכולל שבילי הולכי רגל ואופניים, וכן נתיבי תחבורה ציבורית שיקשרו את השכונה לעיר דרך רחוב הלל, לצד רשת ירוקה אשר תשלים את הדרכים המתוכננות. 

מאחר ומדובר בקרקע מרובת בעלים (מדינה ובעלות פרטית),לתוכנית יקודם הליך איחוד וחלוקה. יתר על כן, התוכנית תגדיר שלביות לפיתוח התשתיות השונות, ביניהן שדרוג דרך מספר 768, נוכח העומסים הקיימים כיום בדרך זו. התוכנית הינה חלק מתוכנית המתאר לעיר טבריה, אשר כללה 13 מתחמים לפיתוח, ואושרה בשנת 2014. התוכנית מקודמת לצד תוכנית המושבה א' אשר שבשנת 2017 בחלקו המערבי של המתחם, וכוללת כ-1,984 יחידות דיור לצד שטחי מסחר, מבני ציבור ושטח ציבורי פתוח.

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ, אמרה כי "התוכנית מהווה אבן דרך משמעותית להתפתחות העיר טבריה, תוך תכנון הצופה פני עתיד. הוועדה רואה חשיבות רבה בפיתוחה של העיר טבריה, כחלק מחיזוק האזור כולו. התוכנית תאפשר להקים שכונה עירונית איכותית, המשלבת אפשרויות מגוונות של מגורים ונותנת מענה למבני ציבור ושטחים פתוחים לרווחת התושבים וזאת לצד פיתוח שטחים לתעסוקה ולמלונאות".

עוה"ד צבי שוב וישראל אלתר ממשרד שוב ושות׳ מייצגים בעלי קרקעות פרטיים רבים במתחם מזה מספר שנים. הם מציינים כי במסגרת התוכנית, הוגדלו הזכויות של הבעלים באופן משמעותי ואישור התוכנית להפקדה מהווה בשורה של ממש.
 כעת הם ממליצים לבעלים הפרטיים להתאגד לפני הליכי האיחוד והחלוקה על מנת לקבל הקצאות של זכויות במשותף מה שיאפשר להם לקדם  בניה מהירה באמצעות בניה עצמית או עסקאות קומבינציה מול יזמים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איחוד וחלוקהטבריהמשרד השיכון והבינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...