מול רמב"ם: הוועדה המקומית חיפה אישרה את התוכנית ל-467 דירות בשכונת בת גלים

התוכנית שיזמו עיריית חיפה, הרשות להתחדשות, צמח המרמן ואפריקה התחדשות עירונית, היא הראשונה במתחם חיל הים, ובמסגרתה ייהרסו 119 יח"ד ויוקמו 3 מגדלים של 30 קומות ושני בניינים בני 8 קומות

שיתוף הכתבה
רונית אשד וחיים פייגלין, על רקע הדמיה של התוכנית במתחם חיל הים (כפיר סיוון, ענבל מרמרי, מילוסלבסקי אדריכלים) רונית אשד וחיים פייגלין, על רקע הדמיה של התוכנית במתחם חיל הים (כפיר סיוון, ענבל מרמרי, מילוסלבסקי אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אישרה החודש את התוכנית הראשונה להתחדשות עירונית במתחם חיל הים בחיפה. את התוכנית יזמו עיריית חיפה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, יחד עם החברות " צמח המרמן " ו" אפריקה התחדשות עירונית " שזכו במכרז לביצוע הפרויקט. זו התוכנית הראשונה שתצא לדרך במתחם חיל הים. 

התוכנית מתפרשת על פני 15.5 דונם בשכונת בת גלים בחיפה, במפגש הרחובות העלייה השנייה, חיל הים ועליית הנוער, מול בית חולים רמב"ם. במסגרת הפרויקט ייהרסו 7 בנייני רכבת ישנים ובהם 119 יחידות דיור בשטח ממוצע של 60 מ"ר, ובמקומם ייבנו 467 יח"ד ב-5 בניינים, מהם 3 בניינים בני 30 קומות, ועוד 2 בניינים בני 8 קומות מעל קומת מסחר. התמהיל יכולול יח"ד בנות 3-6 חדרים ופנטהאוזים, והן תוכננו בגדלים משתנים, החל מ-55 מ"ר, ועד דירות גדולות עם נוף לים. 

מתחם המגורים יהיה מעורב שימושים וישלב גם מסחר ותעסוקה, שטחי ציבור פתוחים ומבני ציבור, בהם 2 גני ילדים, תחנת שיטור קהילתית ומקלט ציבורי שייבנה במקום המקלט הקיים. בין הבניינים יהיו שטחים לרווחת הדיירים בשטח של כ-700 מ"ר, שבהם ניתן יהיה להקים מועדון דיירים, חדר יוגה ועוד. עוד מתוכנן פיתוח סביבתי בשטח הציבורי הפתוח. על התכנון אחראי משרד מילוסלבסקי אדריכלים . בא כוחה של נציגות הבתים המשותפים בתחום התוכנית, הוא עו"ד אריאל נדלר ממשרד עו"ד ברנע.  

מנכ"ל צמח המרמן , חיים פייגלין, אמר היום כי "אישור התוכנית בוועדה המקומית מהווה אבן דרך משמעותית, הודות לעבודה מהירה ונחושה שלנו בשיתוף פעולה הדוק ומקצועי עם אפריקה ישראלהתחדשות עירונית ועיריית חיפה. הפרויקט ייבנה במסגרת התחדשות עירונית מקיפה של מתחם חיל הים שצפויה לשנות את פני הכניסה לשכונת בת גלים לטובה ולהפיח חיים במרקם העירוני באזור. בימים אלה אנו פועלים בכל המרץ לקבלת היתרי בניה וצופים היתר חפירה ודיפון בתוך כחצי שנה והיתר בנייה מלא בתוך כשנה, בשאיפה להתחיל בעבודות כבר בשנת 2024".

לדברי מנכ"לית אפריקה התחדשות עירונית , רונית אשד לוי, "אנו גאים בהבעת האמון של הדיירים בחברת אפריקה התחדשות עירונית ובשיתוף הפעולה עם צמח המרמן , המהווה מכפיל כוח משמעותי עבור בעלי הזכויות. הפרויקט ישלב יחידות דיור בתוספת שטחים ציבוריים נרחבים לטובת התושבים. אפריקה התחדשות עירונית ממשיכה בתנועתה לקידום פרויקטים נוספים של התחדשות עירונית איכותית בכל רחבי ישראל, כשהיא נשענת על ניסיונה הרחב בקידום פרויקטים ובהשלמתם". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתצמח המרמןעיריית חיפהאפריקה התחדשות עירוניתחיל הים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...