סימני התאוששות? עלייה של 9.5% בהיקף המשכנתאות באוגוסט

לראשונה מאז החלה 2023 חצה היקף ההלוואות לרכישת דירה את רף 7 מיליארד השקלים, כך עולה מנתונים שמפרסם היום בנק ישראל. עם זאת, לעומת אוגוסט אשתקד מדובר בצניחה של 27%. פלח ההלוואות בריבית קבועה עלה משמעותית ומתקרב ל-50%. שיעורי הריבית הממוצעים - 3.4% במסלולים צמודי מדד ו-5.2% במסלולים שאינם צמודים

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

סימנים להתאוששות בשוק הדירות, כשלראשונה בשנת 2023, חצה היקף נטילת המשכנתאות החודשי את רף 7 מיליארדי שקלים. זאת כאשר במהלך חודש אוגוסט נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 7.013 מיליארד שקלים. כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ד') בנק ישראל. מדובר בעלייה של 9.5% אחוזים לעומת כ-6.4 מיליארדי שקלים שניטלו במהלך חודש יולי, אך גם בצניחה של כ-27% לעומת אוגוסט אשתקד, אשר במהלכו ניטלו משכנתאות בהיקף של 9.64 מיליארדי שקלים.

פרט מעניין נוסף הוא כי הלוואות חודש אוגוסט התחלקו באופן כמעט שווה בין המסלולים בריבית משתנה, במסגרתן ניטלו 3.75 מיליארדי שקלים (53.4%) ובין המסלולים קבועי הריבית, במסגרתם ניטלו כ-3.26 מילארדי שקלים. לשם השוואה, באוגוסט אשתקד היה חלקם של המסלולים בריבית משתנה קרוב ל-62%.

1.926 מיליארדי שקלים ניטלו ע"י הציבור במסלולים צמודי מדד, בשיעור ריבית ממוצע של 3.4% ובתקופת פרעון ממוצעת של 21.6 שנים – ירידה חדה לעומת כ-25 שנות פרעון לפני כשנה. כ-5.08 מיליארדי שקלים ניטלו ע"י הציבור במסלולים שאינם צמודים, בשיעור ריבית ממוצע של 5.2%, ותקופת פרעון ממוצעת של 25 שנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק ישראלעליית הריביתשוק המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...