השכונה החדשה שמתוכננת בירושלים: 3,500 דירות במגדלים של 45 קומות ו-1,300 חדרי מלון

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה המליצה בשבוע שעבר על הפקדת תוכנית להקמת שכונה חדשה בסמוך לדרך חברון ולשטח היסטורי וארכיאולוגי חשוב. 30% מיחידות הדיור בפרויקט, של העירייה בשיתוף חברת תדהר, יהיו מיועדות להשכרה. עוד תכלול התוכנית 150 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר

שיתוף הכתבה
הדמיה של פרויקט דרך חברון-דרום תלפיות (אדריכלים - סטודיו יגאל לוי) הדמיה של פרויקט דרך חברון-דרום תלפיות (אדריכלים - סטודיו יגאל לוי)

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון בנייה ובשיתוף חברת תדהר , החליטה בשבוע שעבר להמליץ להפקדה בוועדה המחוזית תוכנית להקמת שכונה חדשה בבירה, מערבית לקיבוץ רמת רחל ובסמוך לדרך חברון, שתכלול 3,500 יחידות דיור לצד שטחים למלונאות, למבני ציבור, לתעסוקה ומסחר ושטחים ציבוריים פתוחים. התוכנית מקודמת בסמוך לתוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה, המתוכנן לחלוף במקום.

המתחם יכלול מגדלי מגורים בני 16 עד 45 קומות, ושטחים ציבוריים פתוחים, מבנים ומוסדות ציבור, וכן שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-150 אלף מ"ר. עוד כולל המתחם שטח למלונאות בהיקף של כ-58 אלף מ"ר, עם כ-1,300 חדרי מלון המתוכננים להיבנות בבניינים בני 16 קומות לאורך ציר דרך חברון, כולל שימושי תעסוקה. 

עוד מציעה התוכנית כי 30% מיחידות הדיור (כ-1,000 יח"ד) מתוך יחידות הדיור המוצעות, יהיו מיועדות להשכרה,  זאת כדי לתת מענה לצורך בדירות להשכרה בכלל, וכמענה לתוכניות התחדשות עירונית המקודמות בסביבה. הוועדה החליטה, על פי הנחיות מנהל התכנון , כי 20% מהדירות המוצעות יהיה בשטח מרבי של 55 מ"ר.

הדמיה של פרויקט דרך חברון-דרום תלפיות (אדריכלים - סטודיו יגאל לוי) הדמיה של פרויקט דרך חברון-דרום תלפיות (אדריכלים - סטודיו יגאל לוי)

בסך הכך משתרעת התוכנית, אותה הגישו חברת "פרויקט גבעת תלפיות החדשה" וחברת "דיאני הולדינגס לימיטד (Dyani Holdings Ltd)", על פני שטח בגודל של 140 דונם. עורך התוכנית הוא משרד "יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים".

מהוועדה המקומית נמסר כי התוכנית "ממוקמת בשטח היסטורי וארכאולוגי חשוב, על דרך חברון ההיסטורית, ובמרחב נופי היסטורי רב ערך, על קו פרשת המים הארצית. במסגרת התוכנית, יוקם במקום מרחב שימושים מעורבים לאורך ציר הרכבת הקלה העתידי, זאת בהתאם למדיניות ציפוף ועירוב שימושים, ובניה לגובה לאורך צירי הרכבת הקלה", וכן כי "התוכנית כוללת בנייה של שלד ציבורי מקיף, המתחבר לשכונות שמסביב ולמערכת הדרכים הקיימת ומתפתחת בסביבת התוכנית, ומשלים את תכנון העיר באזור זה".

הדמיה של פרויקט דרך חברון-דרום תלפיות (אדריכלים - סטודיו יגאל לוי) הדמיה של פרויקט דרך חברון-דרום תלפיות (אדריכלים - סטודיו יגאל לוי)

במסגרת התכנון, מוצע לשמור על אתרים ארכיאולוגיים חשובים, בתיאום עם רשות העתיקות, ולשלבם בשטחים הפתוחים המוצעים בתוכנית. האתרים המוצעים לשימור הם מבנה כבשן הסיד ואמות המים הקדומות.

מעיריית ירושלים נמסר כי "מדובר בתוכנית משמעותית המרחיבה גם את היצע יחידות הדיור למשפחות בבירה. זוהי הדרך הנכונה לשגשוג ולפיתוח ירושלים, אשר מצויה בשנים האחרונות בתהליך מואץ והיסטורי של התחדשות. קידום אלפי יחידות דיור, תעסוקה ומסחר ימנף את ירושלים ויסייע לזוגות צעירים ומשפחות להשתקע בה. כל זאת, לצד שימור אתרים היסטוריים חשובים בעיר הבירה".

גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר מסר: "עסקה זו הינה חלק ממימוש האסטרטגיה של תדהר בשנים הקרובות והיא מצטרפת ל -12 שכונות נוספות שנמצאות בתכנון והקמה במסגרת פעילות הקבוצה. אנו רואים בפרויקט תרומה משמעותית לפיתוח העיר ירושלים ליצירת מרחבי מחיה איכותיים, צופים פני עתיד, חדשניים ומקיימים, לטובת כלל תושבי העיר והבאים בשעריה, בשנים הקרובות ובעשורים הבאים״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםירושליםדרך חברוןיגאל לוי אדריכליםקבוצת תדהר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...