תוכנית גן יבנה מתחילה לזוז: צרפתי שמעון תבנה 89 צמודי קרקע

זאת כחלק מהתוכנית הכוללת להרחבת היישוב, שבמסגרתה ייבנו 1,500 יחידות דיור • צרפתי שמעון תקים בשטח שרכשה 89 קוטג'ים. אדריכל הפרויקט: אבי שטרנפלד

שיתוף הכתבה

כחמש שנים אחרי שהוכרזה, התוכנית להרחבת גן יבנה הופכת למציאות בשטח: חברת צרפתי שמעון הודיעה אתמול (א') כי השלימה רכישת 33 יחידות קרקע בגן יבנה ממנהל מקרקעי ישראל, שעליהן תקים 89 צמודי קרקע. 

על פי התוכנית, מתכוונת החברה להקים במקום פרויקט של 89 קוטג'ים. בימים אלה החלו אנשיה לתכנן את אופי הבנייה על המגרשים שנרכשו. בהודעתה מסרה חברת צרפתי שמעון כי השכונה תהיה מגוונת ותכלול בתים דו-משפחתיים, רביעיות, בנייני בוטיק בני 2 קומות עם דירות גן ודופלקס גג וצמודי קרקע עם או בלי מרתף.

לצורך תכנון הפרויקט בחרה החברה באדריכל אבי שטרנפלד, המנוסה בתכנון שכונות צמודות קרקע. "הבחירה בו נבעה מתוך רצון במאקרו להעניק לשכונה צביון כפרי, ובמיקרו להעניק לכל בית את הטאץ' התכנוני האישי", מסרה החברה, "המתבטא בחשיבה ובהקפדה על הפרטים הקטנים שכה חשובים בבנייה נמוכה, החל בפתחי תאורה רבים לבית ועד השמת דגש על פרטיות כל יחידה ויחידה".

התוכנית להרחבת גן יבנה הוכרזה על ידי קבינט הדיור כבר ב-2014, שהגדיר אותה כמתחם מועדף לדיור. במרץ 2016 היא אושרה על ידי הוותמ"ל, אך התנגדויות שונות שהוגשו עיכבו את אישורה הסופי ואת מימושה. בינואר 2018 דחה בית המשפט את ההתנגדויות, ובנובמבר 2018 דחה את הערעורים על החלטה זו – ובכך נתן את האות ליציאת התוכנית לדרך באופן ממשי.

מדובר בתוכנית המשתרעת על פני כ-600 דונם, בצפון מערבה של גן יבנה – בסמוך לכביש 4 ולמושב גן דרום. היא תכלול בסך הכול 1,500 יחידות דיור, 20% דירות קטנות ו-240 דירות שיוקצו לטובת דיור מוגן. עוד ייבנו במסגרת התוכנית 11 אלף מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, לצד פארק בשטח של 85 דונם.

לדברי אבי צרפתי, סמנכ"ל חברת צרפתי שמעון , "גן יבנה הינו יישוב בעל צביון כפרי והרוב המכריע של הבנייה מאופיין בבנייה נמוכה, צמודת קרקע, בווילות ובקוטג'ים. לאור זאת, משפרי דיור רבים המגיעים מאשדוד ומעוניינים לשדרג את מקום מגוריהם ואף להגשים את חלום הבית והגינה, מוצאים את מבוקשם ביישוב. מבחינת תושבי אשדוד גן יבנה היא שכונה/פרבר של העיר, ולכן זוהי בחירה מועדפת עליהם, שאיננה מצריכה מעבר למקום גאוגרפי מרוחק".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:צרפתי שמעוןהמועצה המקומית גן יבנהאבי צרפתימנהל מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...