הנתונים שחושפים: ישראל היקרה באירופה לרכישת דירה, בית בת"א - יקר מפריז וממינכן

ידענו שיקר כאן, אבל דו"ח הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte מראה עד כמה. ישראל היא המדינה בה נרשמו הכי הרבה התחלות בנייה ב-2022, וגם מדורגת במקום ה-5 מהסוף בדירוג המידה בה אזרחים מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש דירה ביחס למשכורת ממוצעת במשק. במקומות הראשונים - בלגיה ונורבגיה

שיתוף הכתבה
תל אביב (שאטרסטוק) תל אביב (שאטרסטוק)

ישראל היא המדינה היקרה ביותר לרכישת דירה מבין כל מדינות אירופה (23,341 שקלים למ"ר),יותר מאוסטריה, גרמניה, צרפת, נורבגיה והולנד. כך עולה מדו"ח הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, שמתפרסם זו השנה ה-12. הדוח הינו דוח גלובלי, אשר סוקר את מחירי הדיור להשכרה ולמכירה ב-21 מדינות באירופה, משווה מחירים וחושף מגמות ותחזיות.

לדוח המלא 

מהדוח עוד עולה כי תל אביב ספציפית היא העיר הכי יקרה לרכישת דירה באירופה עם מחיר ממוצע של 60,000 שקלים למ"ר, יותר ממינכן ומפריז. מחיר הדירות בת"א גדול ביותר מפי 2 ביחס לממוצע הארצי - 258.5%, בירושלים 140%, בחיפה 104%.

בנוסף, ישראל היא המדינה בה נרשמו הכי הרבה התחלות בנייה ב-2022 (6.95 דירות על כל 1,000 איש),אחריה אוסטריה ואז ליטא. עליית מחירי הדירות בירושלים ביחס לשנה הקודמת היא המתונה ביותר מבין ערי הבירות האירופאיות שנבדקו (5.1%),פרט לקונפהגן – בה אף חלה ירידה במיחרי הדירות.

ישראל מדורגת במקום ה-5 מהסוף בדירוג המידה בה אזרחים מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש דירה ביחס למשכורת ממוצעת במשק. במקומות הראשונים בלגיה ונורבגיה.

דבלין היא העיר בה דמי השכירות למגורים הם הגבוהים ביותר (32.8 יורו למ"ר). צרפת ממשיכה להוביל כמדינה המובילה בכמות הדירות החדשות שבנייתן הסתיימה (482,200 ב-2022),במקום השני גרמניה ואז פולין.

דורון גבור, שותף וראש תחום הנדל"ן בפירמת Deloitte, אמר כי "אם אנחנו מסתכלים על המאפיינים הייחודים של ישראל, שכוללים קצב גידול אוכלוסין מהגבוה ביותר באירופה, ומחברים את זה למה שקורה בשנת 2023, עם עצירה משמעותית בהתחלות הבנייה, בטווח הבינוני והארוך אנו צופים שיהיה בישראל מחסור בכמות הדירות, מה שישפיע על מחירי הדירות בארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורמחירי דירות בישראלתל אביבישראליוקר המחיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...