צפו בווידאו ובתמונות: היתר בנייה לפיל הלבן הכי מפורסם במדינה

לאחר 20 שנה שבהן מרכז דן בבני ברק עומד נטוש, מוזנח ועלוב, ניתן לאחרונה היתר לבניית מגדל משרדים בן 40 קומות • יצאנו לשטח לבדוק איך הוא נראה מבפנים

שיתוף הכתבה
צפו בווידאו ובתמונות: היתר בנייה לפיל הלבן הכי מפורסם במדינהצפו בווידאו ובתמונות: היתר בנייה לפיל הלבן הכי מפורסם במדינה

אין פיל לבן יותר מפורסם ממרכז דן בבני ברק. לפני 20 שנה החל להיבנות על תוואי הרכבת הקלה במפגש הרחובות ז'בוטינסקי ובן גוריון ברמת גן-בני ברק מרכז מסחרי ענק על שטח של 10 דונם, אבל די מהר הבנייה נתקעה ונשארנו עם גוש בטון ענק ומכוער. מסביבו קמו שלל בנייני ענק של משרדים כמו בסר 1 עד 4, מגדלי קונקורד, מגדל V-TOWER, ועוד, ורק הוא נשאר עומד עלוב ומוזנח. והנה - בינואר האחרון מרכז דן קיבל  היתר בנייה מהוועדה המקומית בבני ברק להקמת מגדל משרדים בן 40 קומות. 

לפני 20 שנה חברת תנובה מכרה את מגרש הירקות הישן שהפעילה במקום לקבוצה בראשות אחים שאוליאן. אחרי השקעה של עשרות מיליוני שקלים, ועל רקע ההאטה במשק, הפרויקט נקלע לקשיים ובתחילת שנות ה-2000 מונה לו כונס נכסים על ידי בנק דיסקונט. ואגב, אגדה בני-ברקית מקומית סיפרה כי תושבי השיכונים הסמוכים לפרויקט הביאו את המקובל הזקן הרב כדורי שיקלל את הפרויקט, מה שלטענתם מסביר את מצבו העגום. 

אבל בשנת 2007 הפרויקט נמכר לקבוצה שהוביל איש העסקים החרדי יהודה עמר, אולם הוא לא הצליח להרים את הפרויקט. לפני כשנתיים וחצי הוא גיבש קבוצת משקיעים חדשה, שכללה בעיקר את שוקי שרון, מגה-מיליונר חרדי, שאת עיקר הונו עשה מגידול ושיווק תפוחי אדמה. 

בשנת 2016 הם קנו את הקרקע תמורת 250 מיליון שקל, ובינואר 2019 הם קיבלו כאמור היתר בנייה להקמת 40 קומות משרדים מעל 2 קומות מסחר. לפי פרסומים שהיו בעבר, חברת הביטוח מגדל עשויה לקנות מהם את קומות המשרדים, מה שכמובן יאיץ את הליך הבנייה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הפיל הלבן של בני ברקהיתר בנייהאחים שאוליאןיהודה עמר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...