ממשיכה לממש: שיכון ובינוי מוכרת עוד 10% ממניותיה ב-ADO

בכך תשלים החברה בתוך כחודש מכירה של 30% ממניות חברת הנדל"ן הגרמנית, תמורת 720 מיליון שקל • המנכ"ל, משה לחמני: "מסתכלים קדימה אל האתגרים החדשים"

שיתוף הכתבה
משה לחמנימשה לחמני

חברת שיכון ובינוי ממשיכה להקטין את נוכחותה בשוק הנדל"ן הברלינאי: בהמשך לשתי הודעותיה מסוף ינואר האחרון ומתחילת החודש הקודם, הודיעה היום (ד') החברה כי היא מוכרת 10% נוספים ממניותיה בחברת הנדל"ן הגרמנית ADO. שווי העסקה הזו הוא כ-240 מיליון שקלים, וסך כל התמורה על מכירת 30% ממניות החברה הגרמנית הוא 720 מיליון שקלים. בהודעתה כתבה שיכון ובינוי כי בעקבות השלמת העסקאות היא צפויה לרשום רווח לפני מס של 480 מיליון שקל.

שיכון ובינוי השלימה את רכישת חברת ADO בשנת 2011, והחזיקה עד לשלוש העסקאות האחרונות 37.5% ממניותיה. מכירת 30% מהמניות לגופים שונים, תביא למימוש רוב אחזקותיה של החברה ב-ADO. העסקה האחרונה, שעליה דווח היום, מורכבת למעשה משתי עסקאות – אחת למכירת 6.67% ממניותיה, ואחת לרכישת 3.33% ממניותיה. בסך הכול נמכרו בשתי העסקאות הללו 2,751,200 ממניות החברה, על פי שווי של 87 שקל למניה. 

יו"ר שיכון ובינוי , תמיר כהן, אמר היום כי מימוש האחזקה ב-ADO הוא מהלך אחד מתוך שורה של מהלכים שנועדו להקטנת המינוף, וכי חלק מההכנסות ישמשו לביצוע מהלכים אסטרטגיים אשר תכליתם להמשיך ולהעצים את הנוכחות של שיכון ובינוי במגזר הנכסים המניבים. כהן הוסיף כי במקביל, שיכון ובינוי מאתרת ורוכשת פעילויות שיאפשרו לה להגדיל את הרווחיות שלה הן בטווח הבינוני והן בטווח הארוך.
 
מנכ"ל שיכון ובינוי , משה לחמני, אמר עם פרסום העסקה: "אנחנו מסיימים כמעט עשור מאז שנכנסנו להשקעה בחברת ADO. לאורך שנים אלה הצעדנו את החברה אל הפיכתה לאחד הגורמים המשמעותיים בשוק הנדל"ן בברלין. החברה זיהתה היטב את הפוטנציאל האדיר של שוק הנדל"ן בגרמניה, ולצד היכולות המקצועיות, הגב הפיננסי והמומחיות בשוק שמחזיקה קבוצת שיכון ובינוי, בנתה פורטפוליו נכסים של כ-23,700 יח"ד, בשווי של כ-4.1 מיליארד יורו. שיכון ובינוי מימשה אחזקות רבות שלה לאורך השנים על מנת לאפשר לחברה להמשיך ולצמוח, וכך הדבר גם עם השקעתנו ב-ADO. כעת אנו מסתכלים קדימה אל האתגרים החדשים, על מנת להצעיד את קבוצת שיכון ובינוי להישגים נוספים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימשה לחמניADO Group
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...