"הבנות שלי היו צוחקות עלי שאין אצלי דבר כזה מחוץ לשעות העבודה"

בכל שבוע, מרכז הנדל"ן מאיר בזרקור את הפינות הפחות מוכרות של בכירי הענף. והפעם – ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים, שמספר על ההשקעה שהסתבכה באנגליה, המנהיג ההיסטורי שהשפיע עליו, התובנות שרכש כשהקים מרכז מסחרי באום אל פאחם, ומה דעתו על מנכ"ל ביג חי גאליס

שיתוף הכתבה
צילום: רמי זרנגרצילום: רמי זרנגר

ירון רוקמן, מנכ"ל חברת אשטרום נכסים , מתארח השבוע במדור ומספר על הפינה החמה שיש לו לפרוייקט החדש בבני ברק - וגם לעיר המארחת, כיצד מייסד הודו המודרנית מהטמה גנדי השפיע על השקפת עולמו, ואיך האופי הפולני השפיע על מסלול הקריירה שלו.

חוויה מכוננת במהלך הקריירה:

"לפני 12-15 שנה עשיתי עסקאות ייזום במגזר הערבי, בשיתוף פעולה עם בעלי קרקעות מקומיים, למשל במרכז מסחרי שהקמתי באום אל פחם. גיליתי כמה אנחנו לא מודעים לפערים שקיימים בין החברה היהודית לערבית. מצאתי הרבה מאוד אנשים שמאמינים בקיום משותף ורואים את עתידם פה, וגילית גם את הפערים בין החברות, את החשש משני הצדדים, אולי גם את הבורות של כל צד לגבי הצד השני. זה גרם לי להבין כמה אפשר לשנות וליצור חיים משותפים והרבה יותר הרמוניים".

טעות שלמדתי ממנה:

"לפני 30 שנה כשהייתי בתחילת דרכי עם שני שותפים, יצאנו להשקעות מחוץ לישראל והגענו לניוקאסל באנגליה. יצרנו שם עסקה עם חברה מקומית שהייתה מאוד מרשימה, והייתה לנו איתם פעילות של דיור להשכרה בעסקה משולבת, כשהשוכרים נתמכו על ידי הממשלה. עשינו עסקה ראשונה על 10 יחידות דיור, ומכיוון שהיינו צעירים יחסית, לא היינו מספיק זהירים בבדיקה שלנו על החברה. בדיעבד הסתבר שהחברה עסקה בהונאה, מכרה המון דירות ללא כיסוי למשקיעים וסיפרה הרבה סיפורים.

שנה אחרי שהגענו לשם החברה נכנסה להקפאת הליכים כי תבעו אותם. בסוף נשארנו עם 10 דירות ובלי חברת ניהול. הם היו אמורים לשפץ ולנהל את הדירות. לשמחתנו קנינו ביטוח לעשר שנים, והצלחנו לצאת בסוף גם ברווח, אבל למדתי מהעסקה עד כמה חשוב לבדוק בעצמך כל פרט, ולא להאמין במה שמציגים לך".

צילום: רמי זרנגרצילום: רמי זרנגר

דמות שהשפיעה עלי במיוחד:

"הבסיס זה הבית - ההורים שלי. גדלתי בבית ציוני שחינך אותי להיות ישר, אמין, הוגן והגון, לעבוד קשה ולהיות צנוע, ומה המשמעות והכוח של משפחה. דמות שהשפיעה עלי זה גנדי, איש שלקח את הודו לעצמאות בתהליך של התנגדות פסיבית בדרכי נועם ובשלום, והפך את המדינה לעצמאית. כדמות אני תמיד מסתכל איך הוא היה מתמודד עם משברים".

ההצלחה הכי גדולה שלי עד היום:

"אשתי והבנות שלי. מיכל אשתי היא החברה הכי טובה שלי, אנחנו נשואים 31 שנה. היא מאוד ערכית ומיוחדת. ההצלחה של שנינו זה לא רק הקריירה, אני מאוד גאה בבנות שלי שהן החברות הכי טובות האחת של השנייה, הן תמיד אחת בשביל השנייה בכל מצב. בעולם העסקי ההצלחה הכי גדולה היא אשטרום נכסים , כי הדי.אנ.איי שלה הוא מדהים. יש פה צוות מעולה של עובדים, המון עבודת צוות, בהגינות ובשקיפות. אני מאושר כל בוקר כשאני מגיע לעבודה".

העצה שלי למי שנמצא בתחילת דרכו:

"לשמור על ראש פתוח, להיות ישר, אמין, לעבוד קשה ולהיות הגון. החיים הם דינמיים, ואין ודאות. אי אפשר לדעת מה יהיה מחר ואיך הקריירה תיבנה בכל שלב ושלב. צריך יצירתיות וגמישות".

ההחלטה הראשונה שהייתי מקבל אם הייתי שר הבינוי והשיכון:

"קודם לנשום עמוק. אני חושב שלא צריך לעשות מהפיכות גדולות, כל שר שמגיע ישר מוציא תוכנית חדשה מהמגירה, וזה מייצר המון בלבול ועוצר תהליכים. צריך לקצר תהליכים בירוקרטיים ולייצר שיתוף פעולה בין רמ"י, הרשויות המקומיות וגם משרד התחבורה, אבל לא לשבור ולבנות כל הזמן מחדש, אלא לחדד ולהתאים לסיטואציה הקיימת".

הדבר המרכזי שלדעתי אנשים לא מבינים לגבי עולם הנדל"ן:

"שלמרות שהוא בנוי על תהליכים ארוכים, הוא דינמי ועובר שינויים, והוא מאוד מושפע מהמצב הכלכלי גם בארץ וגם בעולם. למשל, מה שעובר על שוק ההייטק עכשיו - זה משפיע מאוד על עולמות הנדל"ן. על השכרת משרדים כמובן, אבל גם על שוק הדירות - חבר'ה צעירים שלא יכולים פתאום לשלם את המשכנתה שהם לקחו".

קולגה שאני מעריך במיוחד:

"חי גאליס, מנכ"ל ביג שהוא גם שותף שלנו בעסקים. הוא בחור חכם, עם אופי של מנהיג, יש לו הרבה אומץ ותעוזה, והוא גם נעים הליכות".

הפרויקט האהוב עלי:

"מגדלי LYFE בבני ברק, שאכלסנו לפני חצי שנה. 100,000 מ"ר של משרדים, בעיני הוא בשורה בתחום המשרדים. אני אוהב את המיקום בבני ברק, שבשנים האחרונות מפתחת מאוד את אזור התעסוקה שלה. חיים כהן יפתח שם באוקטובר מסעדה כשרה ראשונה מחוץ לתל אביב - איטלקית חלבית עם מאפייה מדהימה. זו גם אמירה חברתית שלו, שהוא שמח לפתוח מסעדה שם".

הדבר שאני הכי אוהב לעשות מחוץ לשעות העבודה:

"הבנות שלי היו צוחקות עלי שאין אצלי דבר כזה 'מחוץ לשעות העבודה'. אני מנסה לאזן. עושה ספורט קבוע – פילאטיס וחדר כושר, ומנסה לבלות כמה שיותר בטיולים עם המשפחה, לפגוש חברים. חי על מעט שעות שינה אבל מצליח לפנות זמן לעצמי".

אם לא הייתי מנכ"ל חברת נדל"ן הייתי...

"החלום שלי זה עולם הקולנוע, להיות מפיק או במאי. תכננתי ללמוד קולנוע בחו"ל אבל זנחתי את זה. גם כי הכרתי את אשתי והתאהבתי, וגם הפרקטיות הפולנית".

התחזית שלי לשנה הקרובה:

"אנחנו לפני תקופה מאתגרת של קשיים אבל אני אופטימי וחושב שנצליח, אם כי זה תלוי מה יקרה בארץ בספטמבר-אוקטובר. הכלכלה יודעת להתמודד עם אינפלציה וריבית גבוהה. 2023 עד 2024 יהיה מאתגר, אחר כך זה תלוי אם נצליח להתגבר על הסערה המושלמת שיש לנו כאן. אני אופטימי". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירון רוקמןאשטרום נכסיםזרקור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...