הממשלה תאשר ביום א' הקצאת 600 מיליון שקלים לסבסוד התחדשות עירונית באשקלון

על פי ההערכות צפוי התקציב לאפשר חידושן של כ-3,000 דירות באמצעות פינוי-בינוי שכיום המיזמים לחידושן חסרי כדאיות כלכלית, כאשר במסגרת המיזמים יתווספו 9,000 דירות חדשות לעיר. הדבר ייעשה באמצעות קולות קוראים לביצוע מיזמים שתפרסם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. מקור התקציב - תוכניות חידוש ומיגון מהעבר שלא התממשו

שיתוף הכתבה
אשקלון (שאטרסטוק)אשקלון (שאטרסטוק)

הממשלה תאשר בישיבתה הקרובה ביום א' הקצאה של של 600 מיליוני שקלים לסבסוד של מיזמי התחדשות עירונית חסרי כדאיות כלכלית בעיר אשקלון. זאת כחלק מתוכנית כוללת לחיזוק העיר, בהיקף השקעה של כמיליארד שקלים.

לדברי גורמים עמם שוחחנו מדובר בתקציב אשר אמור להספיק לחידושן של כ-3,000 יחידות דיור ותיקות באמצעות מיזמי פינוי-בינוי, מתוך כ-10,000 דירות חסרות מיגון הקיימות בעיר כיום. בהנחה שהמיזמים השונים יאושרו לפי מכפיל 4, הרי שמלבד חידושן של הדירות הוותיקות, ייבנו במסגרת הפרויקטים כ-9,000 דירות חדשות נוספות.

התקציב אשר מופנה ליוזמה אינו "כסף חדש", אלא איגום משאבים של תוכניות התחדשות ומיגון שתוקצבו אך לא יצאו לפועל. כ-350 מיליון שקלים מוקצים ליוזמה במקומן של קרקעות משלימות שכבר הוקצו לאשקלון בהתאם להתחייבויות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), אך לא שווקו, ואילו 250 מיליון שקלים נוספים הופנו ליוזמה בעקבות החלטה 1278 – החלטה במסגרתה נקבע בעבר מודל הלוואות ומענקים לסיוע במימון ממ"דים. אלא שמאז קבלתה לפני מספר שנים לא נבנה מכוחה של ההחלטה ולו ממ"ד אחד.

המנגנון שנקבע לביצוע הפרויקטים, על פי הצעת ההחלטה, "ייעשה באמצעות סיוע ממשלתי למיזמי התחדשות עירונית חסרי כדאיות כלכלית... לפי המוצע, שר השיכון באמצעות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית יפרסם קולות קוראים למיזמי התחדשות עירונית בעיר אשקלון אשר נעדרים כדאיות כלכלית מספקת, בהתאם לתנאים המוזכרים במסמך העקרונות לסיוע כספי למיזמי התחדשות עירונית ללא כדאיות כלכלית".

העיר המטווחת ביותר בשני המבצעים האחרונים

ההחלטה על חיזוק העיר אשקלון באה בעקבות שני המבצעים האחרונים, בהם "מגן וחץ" בחודש מאי האחרון, אשר בהם היתה האשקלון העיר המטווחת ביותר על ידי ארגוני הטרור מרצועת עזה. בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "מטרת הסעיף היא לקדם התחדשות עירונית משמעותית ברחבי העיר אשקלון, שתביא לחידוש המרקם הוותיק של העיר תוך חיזוק המבנים ומיגונם מפני התקפות טילים. נוכח האיומים המשמעותיים על העיר, בדגש על היותה יעד מרכזי לירי של ארגוני הטרור מעזה, יש צורך במיגון המבנים בעיר.

"לפי נתוני פיקוד העורף, בעיר אשקלון קיימים כ-2,000 מבנים שבהם כ-10,000 יח"ד, שאינם ממוגנים. זאת כאשר בניגוד לעיר שדרות וליישובי עוטף עזה, בהם קידמה הממשלה פרויקט מיגון רחב... בעיר אשקלון מענה המיגון אינו מספק דיו ומצב דברים זה מעלה את הסיכון לשלום התושבים המתגוררים במבנים שאינם ממוגנים".

עוד במסגרת ההחלטה הוחלט על כך שרמ"י תגדיל את התקציב המוקצה לפיתוח תשתיות על בעיר, שנקבעו בהסכם הגג שנחתם עמה, ב-80 מיליוני שקלים נוספים. עוד הוחלט להנחות את משרד התחבורה לתקצב את פרויקט חשמול והקמת התחנה המרכזית בעיר בהיקף של 17 מיליוני שקלים, וכי משרד הביטחון יקצה תקציב של 40 מיליוני שקלים לשיפוץ מקלטים משותפים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשקלוןפינוי בינוי ממשלת ישראל ה-37הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתמשרד האוצר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...