שיכון ובינוי דיווחה על מחיקת 450 מיליון שקל ממיזמי הדיור להשכרה שלה

החברה דיווחה בהודעתה לבורסה על ירידת ערך של נדל"ן להשקעה בהיקף של כ-450 מיליון שקל. החברה מייחסת זאת לעלייה בשיעור הניכיון וכן לעדכון הוצאות המימון החזויות בשל העלאות הריבית

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)

עוד טרם פרסמה את הדוחות החצי-שנתיים, שיכון ובינוי מדווחת על מחיקת 450 מיליון שקל ממיזמי הדיור להשכרה שלה. על פי ההודעה שפרסמה היום (ד') לבורסה, במהלך הכנת הדוחות הכספיים ל-30 ביוני 23, התקבלו טיוטות שמאים שלפיהן החברה צפויה לרשום בדוחותיה לרבעון השני של 23 הפרשה לירידת ערך של נדל"ן להשקעה בסך 450 מיליון שקל.

החברה מייחסת זאת לעלייה בשיעור הניכיון שלפיו מוערכים תזרימי המזומנים של פרויקטי הדיור להשכרה בישראל וכן מעדכון הוצאות המימון החזויות בשל העלאות הריבית.

לחברה 1,448 יחידות דיור להשכרה בארבעה פרויקטים: בדרך השלום וברובע שדה דב בתל אביב, ובכן בלוד ובאור יהודה. שוויים ההוגן הוערך בדו"ח המסכם לשנת 2022 ב־3.3 מילארד שקל. בנוסף שיכון ובינוי כבר הזהירה מירידה משמעותית בצבר ההזמנות שלה בניגריה בשל פגיעה בשערי החליפין של הדולר מול המטבע המקומי. השינויים בשערי החליפין הביאו את שיכון ובינוי למחוק למעלה ממיליארד שקל מצבר ההזמנות שלה. 

עם זאת בשיכון ובינוי מסייגים ואומרים שלפי מודל העלות (לאחר ניכויים) ולפי הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הרביעי של 2022, השווי ההוגן של נכסי נדל"ן להשקעה עולה על עלותם ההיסטורית בכ-1.8 מיליארד שקל. 

זו הפרשה שלילית נוספת של שיכון ובינוי שמגיעה מפרויקטי הדיור להשכרה שלה, לאחר שברבעון האחרון של 2022 היא ספגה ירידת ערך של 157 מיליון שקל בגין פרויקט דיור להשכרה ארוכת טווח בשכונת נופי בן שמן בלוד, וברבעון הראשון של 2023 ספגה ירידת ערך של 16 מיליון שקל בפרויקטי הדיור להשכרה בשדה דב, אור יהודה ולוד. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויאור יהודהדיור להשכרהלודנדל"ן להשקעה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...