700 דירות במגדלים של עד 30 קומות בבאר שבע: הומלצה להפקדה תוכנית התחדשות ענקית של ראדקו

על פי התוכנית במתחם שזר באזור שכונה ג', ייהרסו 92 יח"ד בשלושה בניינים, וייבנו 8 מבנים בגדלים שונים לצד מבנה בן עשק קומות של משרדים

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית ההתחדשות במתחם שזר בבאר שבע (פרייס הדמיות) הדמיה של תוכנית ההתחדשות במתחם שזר בבאר שבע (פרייס הדמיות)

הועדה המקומית באר שבע, החליטה בשבוע שעבר להמליץ בפני הוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית להתחדשות עירונית במתחם שז"ר בעיר, בכפוף להשלמת הדרישות, שתכלול כ-700 דירות. 

במסגרת התוכנית המקודמת במסלול יזמים על ידי חברת ראדקו התחדשות עירונית מקבוצת רפאלי, ייהרסו כ-92 יח"ד בשלושה בניינים קיימים ובמקומם ייבנה מתחם של עירוב שימושים חדש הכולל 8 מבנים בגבהים שונים שיכללו כ-700 יח"ד לצד מבנה בן עשר קומות של משרדים. עוד ייבנו שטחי מסחר, תעסוקה, מבני ציבור וחינוך ושטחים ציבוריים פתוחים. הבינוי המוצע ישלב בנייה גבוהה עד 30 קומות בשדרות שזר עם בנייה מרקמית ונמוכה יותר לכיוון השכונה, המתחם מתוכנן על ידי ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים. 

מתחם שזר ממוקם בתפר שבין שכונה ג’ לבין המרכז האזרחי וקריית הממשלה וסמוך למוקדי תחבורה, מסחר, תעסוקה ומוסדות מטרופוליניים רבים. הוא כולל  את השטח שבין הרחובות ליאונרד כהן לגאולים ומהווה את קצהו הדרומי של ציר לב שכונה ג' שהוגדר עוד במסמך המדיניות להתחדשות השכונה. חברת ראדקו מקדמת תכנון וביצוע של כ-15,000 יח"ד בפרויקטי התחדשות עירונית במעל ל-20 ערים. 

קובי אוחיון, ראש המנהלת להתחדשות עירונית בעיריית באר שבע ציין כי "עיריית באר שבע ממשיכה לפעול לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות, הן במתחמים במסלול רשויות והן במסלול יזמים, בו העירייה מלווה את היזמים ומכווינה אותם ביצירת תוכניות איכותיות שיתנו מענה הוליסטי לשכונות המתחדשות. במסגרת הפעילות של המנהלת להתחדשות עירונית מקודמות היום תוכניות שיאפשרו בנייה של למעלה מ-15,000 יח"ד בהתחדשות עירונית בעיר".  

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע ציין כי "התוכנית להתחדשות מתחם שזר משתלבת בחזון העירייה כפי שבא לידי ביטוי בתוכניות המתאר והמדיניות וכן בהסכם הגג המחודש, המדגישים את הצורך בחידוש השכונות הוותיקות בעיר לצד פיתוח השכונות החדשות. התוכנית תייצר מתחם עירוב שימושים מתקדם שיספק שירותים גם לדיירי המתחם וגם לתושבי השכונה והעיר ויצור מרחב ציבורי איכותי". 

ננה חן, מנכ״לית ראדקו התחדשות עירונית , ציינה כי "מדובר בתוכנית מאוזנת הנותנת מענה לצרכי הדיירים המתגוררים במתחם ולצרכי העיר העתידיים ברמת דיור, תעסוקה ומסחר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבערוביק דנילוביץ'התחדשות עירוניתשכונה ג'ראדקוראדקו התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...