שכונה חדשה בראשון לציון: אושרה תוכנית להקמת 1,000 יח"ד בעיר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה את הקמת שכונת "החצבים", שתכלול גם שטח של כ-47 דונם לטובת מבני ציבור והקמת שני צירי תחבורה חדשים

שיתוף הכתבה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמנהל התכנון אישרה להפקדה בשבוע שעבר תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במזרח ראשון לציון – "שכונת החצבים". התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-250 דונם וממוקמת בחלקה המזרחי של העיר, בשטח שבין הגבול המוניציפאלי של ראשון לציון לשיכוני המזרח. מדרום לה נמצאת שכונת הרקפות ומצפון שכונת הנרקיסים, הנמצאות בתהליכי פיתוח ובנייה. 

התוכנית מציעה להקים כ-1,000 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 10-5 קומות, וכן מגדלים בני 23 קומות, המשלבים בקומות התחתונות שטחי מסחר ותעסוקה. תמהיל יחידות הדיור מגוון, והוא כולל בין היתר דירות קטנות ובינוניות (3 ו-4 חדרים),במטרה לספק מלאי זמין בעיר גם לאוכלוסייה צעירה יותר או לאוכלוסייה מבוגרת. עוד מאפשרת התכנית שילוב של דיור מיוחד עבור עולים חדשים, בהיקף של 300 יחידות דיור. 

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-47 דונם עבור מבני ציבור, מתוכם שטח שיוקצה במיוחד עבור קריית חינוך, ושטח של כ-19 דונם עבור ספורט ונופש – לטובת הקמת מגרש כדורגל ופארק שכונתי. זאת, כדי לתת מענה לשכונה זו ולשכונות הגובלות בה, הקיימות והמתוכננות.  

בסך הכול מוצעים בתוכנית כ-17,000 מ"ר עיקרי עבור שטחי תעסוקה, ו-6,500 מ"ר עיקרי עבור שטחי מסחר בחזית מסחרית מלוות רחוב, במטרה לעודד הליכה בשכונה ולהנגיש את השירותים לתושביה.
לתוכנית גם היבט תחבורתי: היא כוללת הקמת שני צירי תחבורה חדשים וכן רשת תחבורה ציבורית, שיקשרו את כל חלקי השכונה לעיר הקיימת. 

את התוכנית יזמה עיריית ראשון לציון, והיא נערכה על ידי אדריכל עדי אסיף

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית ראשון לציוןיחידות דיור חדשותהוועדה המחוזית לתכנון ובניהשכונת החוצבים בראשון לציוןעדי אסיף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...