מטה התכנון הלאומי מקדם: חיוב בניית מרפסות סוכה ב-25% מכל בניין חדש

על פי תקנה שמקדם נתן אלנתן, תחויב בניית מרפסות סוכה - שממוקמות תחת כיפת השמיים ללא גג - בהיקף של 25% לפחות בכל בניין חדש בן 4-16 קומות. איגוד מהנדסי הערים: "תקנות לא אמורות לאלץ תכנון. זה צריך להיעשות בהנחיות מרחביות לפי המקום שבו בונים"

שיתוף הכתבה
נתן אלנתן (אקליפס מדיה)נתן אלנתן (אקליפס מדיה)

ראש מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן, מקדם תקנה שתחייב בנייתן של מרפסות סוכה בהיקף של 25% לפחות בכל בניין חדש בן 4-16 קומות.

התקנה תוצג בדיונים שמתקיימים היום (א') במטה התכנון הלאומי, אליהם הוזמנו מהנדסי ערים מכל ערי "פורום ה-15" - פורום הערים העצמאיות (שאינן זקוקות למענקי איזון של הממשלה),במטרה לשמוע בין היתר הצעות ובעיות שעולות מהתקנה וכן פתרונות. בין היתר הוזמנו מהנדסי הערים תל אביב, נתניה, באר שבע, בת ים, חדרה, ראשל"צ כפר סבא ועוד. 

מרפסות סוכה הן מרפסות שממוקמות תחת כיפת השמיים - כלומר שאין גג מעליהן, ולכן מתאפשרת בהן הקמת סוכה כשרה בחג הסוכות. מסיבה זו, הן דרושות בעיקר בריכוזי אוכלוסייה דתית וחרדית. 

מאיגוד מהנדסי הערים נמסר כי "תקנות לא אמורות לאלץ תכנון. דבר כזה צריך לעשות בהנחיות מרחביות לפי המקום שבו בונים. אנחנו לא מתעלמים מהצורך במרפסות סוכה, אבל זה יחייב למשל גם ברשויות ערביות שחתומות על הסכמי גג".

מרפסות סוכה (depositphotos)מרפסות סוכה (depositphotos)

טענה נוספת שעולה נגד מרפסות סוכה היא יצירת מורכבות תכנונית, ופגיעה בנראות הבניינים. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אמר על התקנה המוצעת כי זה ״טרלול לעוות כך את התכנון״.

נתן אלנתן נכנס לתפקידו בפברואר השנה, והוא נחשב למקורב ליו"ר ש"ס ושר הפנים לשעבר אריה דרעי. הוא משמש כיו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, וכן כיו"ר הוותמ"ל (הוועדה הארצית לקידום מתחמי דיור מועדפים) והוות"ל (הוועדה הארצית לתשתיות).

בעבר שימש אלנתן במגוון תפקידים בעיריית תל אביב כחבר מועצה מטעם תנועת ש"ס. בין היתר שימש כסגן ראש עיריית תל אביב, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, וכן כנציג העירייה במועצה הארצית לתכנון ולבניה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אריה דרעימטה התכנון הלאומינתן אלנתןסוכהסוכות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...