הבנק הבינלאומי הוא בעל הריבית הממוצעת הנמוכה ביותר על המשכנתה, הפועלים ולאומי אחריו

לראשונה מפרסם בנק ישראל את רמת הריבית הממוצעת של בנקי המשכנתאות השונים. הבינלאומי מדורג ראשון עם רמת ריבית של 5.45%. מזרחי-טפחות חמישי עם 5.71%. המפקח על הבנקים: "צעד חשוב בהגברת השקיפות ובחיזוק כוחו של הלקוח"

שיתוף הכתבה
הבנק הבינלאומי (ניר ודל, ויקימדיה)הבנק הבינלאומי (ניר ודל, ויקימדיה)

הבנק אשר הריבית הכוללת החזויה על המשכנתאות שהוא מעניק היא הנמוכה ביותר הוא הבנק הבינלאומי, עם ריבית ממוצעת של 5.45% על המשכנתאות. אחריו, צמודים זה לזה, בנק הפועלים (5.56%), לאומי (5.57%) ודיסקונט (5.59%). מזרחי טפחות, בעל היקף הפעילות הגבוה ביותר, עומד על שיעור ריבית ממוצע גבוה יחסית של 5.71%.

כך עולה מנתונים שפרסם היום (ד') בנק ישראל. מטעם הבנק נמסר כי הוא צפוי להתחיל לפרסם באתר את שיעורי הריביות שגובים הבנקים השונים על המשכנתאות, ובכך יאפשר ללקוחות להשוות בין עלויות ההלוואות לדיור ולהגביר את התחרות בין הבנקים. המידע יתפרסם באתר בנק ישראל, שם מגדירים את המהלך כ"צעד נוסף לשקיפות צרכנית בסביבה פיננסית משתנה".

עד היום פרסם בנק ישראל רק את הריביות על הפיקדונות וההלוואות הצרכניות בחלוקה על פי הבנקים. נתוני הריביות על המשכנתאות שיפורסמו, מייצגים את ממוצע התיק של כל בנק ולא משכנתה ספציפית שניתנה בפועל. גובה הריבית המוצעת ללקוח בפועל מושפע ממאפיינים שונים כמו שיעור המימון, שיעור הכנסה פנויה, תקופת ההלוואה ועוד.

בנוסף להשוואה פשוטה של הריבית הכוללת החזויה על סה"כ התיק, תוצג גם השוואה של תמהיל המסלולים עבור ביצועי הבנק בחודש הפרסום. בישראל ישנם חמישה מסלולי משכנתה עיקריים, שנכללים בפרסום, ואלה נבדלים זה מזה במספר משתנים, כגון: סוג הריבית, סוג ההצמדה, תכיפות השתנות הריבית, משך ההלוואה ועוד. 

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי, אמר היום כי "המידע שאנו מפרסמים היום אודות שיעורי הריביות הניתנים בפועל על הלוואות למטרת מגורים, בחלוקה לבנקים השונים, הוא עוד צעד חשוב בהגברת השקיפות ובחיזוק כוחו של הלקוח. צעד זה יאפשר ללקוחות לקבל החלטה מושכלת, לאחר בחינת הנתונים באופן פשוט, נגיש ונוח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק ישראלהבנק הבינלאומישוק המשכנתאותדניאל חחיאשוילי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...