לנווט את הדרך לפרויקט: המפה שעונה ליזמים על כל השאלות

יזם המבקש לקדם פרויקט בסביבה עירונית צפופה נדרש לבחון שלל גורמים ונתונים פיזיים שיכריעו בשאלת כדאיותו הכלכלית. עתידים, פיתוח טכנולוגי של חברת SIMPLEX מפשט את ההליך באופן חסר תקדים, ומאפשר הצצה בתלת-מימד לסביבת הפרויקט בעוד שנים קדימה

שיתוף הכתבה
תכנון עירוני בתלת מימד (Simplex)תכנון עירוני בתלת מימד (Simplex)

השגת חתימותיהם של הדיירים בשיעור הדרוש בחוק? אישור התוכנית על ידי הוועדה המקומית או המחוזית? מסתבר שיזם המבקש לקדם פרויקט בסביבה עירונית צפופה בישראל, נדרש להרבה יותר מזה – והרבה יותר מוקדם: עוד לפני שתכנון הפרויקט בכלל יוצא לדרך, עליו לכתת רגליים בחיפוש אחר שלל גורמים ונתונים פיזיים שעשויים להכריע בשאלת כדאיותו של המיזם והיתכנותו.

כאלה הם למשל עבודות תשתית המתוכננות באזור, מבנים העתידים לקום בקרבת הפרויקט או אנטנות סלולריות ברדיוס מסוים ממנו. נתונים אלה אמנם חשופים לעין ציבור, ובכללו ליזמים, אדריכלים וכל מי שנזקק למידע הפיזי על משבצות קרקע ספציפיות; ואולם לרוב הם מבוזרים בין מקורות שונים ומגוונים – אתרי מינהל התכנון , רשות מקרקעי ישראל , מערכות שליטה ובקרה של הרשות המקומית, ועוד – ומחייבים את המתעניין בעבודת "מחקר" הגוזלת ממנו זמן ומשאבים מרובים.

את עבודת השטח לא תמיד ניתן להחליף, אבל אפשר להפוך אותה להרבה יותר יעילה ומדויקת, כשליזם או הקבלן יש את היכולת לקבל את כל הנתונים ממעוף הציפור ואפילו בתלת מימד. כך עוד בטרם היציאה לשטח, וגם לאחריה, ניתן לקבל תמונה מלאה על השטח המיועד לבנייה ולראות את התמונה הגדולה.

תכנון עירוני בתלת מימד (Simplex)

הבשורה הגדולה ליזמים

ייתכן כי בשורה חשובה למבקשי המידע בהקשר הזה טמונה בעתידים, פיתוח טכנולוגי של סימפלקס Simplex, המספקת פתרונות לתכנון עירוני בתלת מימד. במסגרת הפיתוח שביצעה Simplex, באישור מנהל התכנון , כל התב"עות (תוכניות בניין עיר) שאושרו או נמצאות בתהליך אישור, על ידי הוועדות המחוזיות ולמעשה מגדירות את עתידם של המרחבים האורבניים בערי ישראל, יוטמעו בצורה תלת מימדית על המודלים בפריסה ארצית של Simplex, ויספקו לצופים בהן את כל שכבות המידע הרלוונטיות במקום אחד.

על חשיבותה של ההתממשקות Simplex לנתוני המינהל, ותרומתה לפישוט הליכי התכנון העירוני, מעיד מר נעם כהן, אנליסט נדל"ן ראשי, רבוע כחול נדל"ן: "מבחינתנו, המערכת של Simplex עשתה מהפכה בתהליכי עבודה של פיתוח עסקי, ותכנון. היא מאפשרת לנו ללמוד את הסביבה ולהעלות מודלים בתלת מימד בכמה לחיצות עכבר; לנתח קווי ראייה מכל זווית ומכל מקום בפרויקט, ולדעת איפה ומתי יהיה צל ואיפה יהיה אור שמש. במדינה עם פיתוח נדלני מואץ כמו ישראל, יש חשיבות גדולה בהמחשה ויזואלית של תמונת העתיד הנדל"ני בצמוד לפרויקטים על ידי הצגה תלת מימדית של תהליכי התכנון – את זה Simplex מייצרת באמצעות שכבות המידע החדשות של תכניות בשלבי תכנון".

"במדינה עם פיתוח נדלני מואץ כמו ישראל, יש חשיבות גדולה בלדעת מה הולך להיות מוקם איפה ואיך זה ישפיע על הפרויקט שלך – ואת זה בדיוק מספקת לנו מערכת המיפוי שלהם".

נעם כהן, אנליסט נדל"ן ראשי, רבוע כחול נדל"ן  (צילום: ארנון בוסאני)

מידול ערים תלת מימדי ממעוף המטוס – וברזולוציה גבוהה

חברת Simplex  נוסדה על ידי אבי אפללו, ד"ר זיו שרגאי וד"ר שחר ברנע, האחרונים מומחים לגיאו-אינפורמציה מהטכניון. החברה מתמחה במידול תלת-ממדי של ערים שלמות ברזולוציה של 3 ס"מ – מהגבוהות בעולם (כל פיקסל מייצג 3 ס"מ במציאות). בהתאם לכך, המודלים של החברה הם מהמתקדמים והמדויקים מסוגם, ולא בכדי הם זוכים לביקוש רב בקרב גורמי תכנון ופיקוח עירוניים, ואף מהווים בסיס לתכנון ערים חכמות.

כך זה עובד: מערכות הצילום שפיתחה החברה מורכבות על גבי מטוס קל, סטנדרטי לחלוטין, ולוכדות בעדשותיהן שטחים גדולים מאוד מהאוויר בזמן טיסה קצר. בשלב הבא אלגוריתמיקה משוכללת מפיקה מהצילומים מודלים תלת-ממדיים איכותיים של מרחבים עירוניים שלמים, לרבות טעינת שכבות גיאוגרפיות כגון גושים, חלקות, שימושי קרקע, מספרי בתים ועוד.

מכוונים רחוק

אבי אפללו, מנכ"ל החברה, מסביר כי המערכות של Simplex משמשות את השחקנים בשוק הנדל"ן לא רק בשלב הקדם-תכנון אלא גם בשלבים מתקדמים יותר, לרבות בשלב שיווק הדירות: "כל אחד שקונה דירה רוצה לדעת מה הוא יראה מהחלון – ביום שבו הוא יקבל את המפתח אבל גם אחרי חמש ועשר שנים. המערכת שלנו עוזרת לאנשי המקצוע גם לתכנן נכון יותר וגם לשקף לרוכש הפוטנציאלי את מלוא המידע התכנוני הקיים".

Simplex עובדת עם מעל ל-500 חברות פרטיות וכ-100 רשויות וגורמי ביטחון בישראל ובמדינות נוספות כמו ארה"ב, איטליה, דרום אמריקה ועוד.

הטכנולוגיה של Simplex היא היחידה בשוק שמספקת כלי תכנוני שכולל בתוכו את כל שכבות המידע הרלוונטיות למתכנן, היזם, שמאי או מתווך על גבי מודל תלת מימדי ריאליסטי ועדכני (הערים מתעדכנות בממוצע אחת לשנה). 
השילוב האחרון של הפלטפורמה התלת מימדית של  Simplex עם נתוני מנהל התכנון בפרויקט "עתידים" שהושק עתה על ידי החברה, ייקדם בצורה משמעותית את יכולתם של גורמי המקצוע והצרכנים לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבור הפרויקטים אותם הם מקדמים. בכוונת החברה להשיק חיבורי מידע נוספים בחודשים הקרובים למאגרי מידע נוספים על מנת לממש את חזון החברה וליצירת כלי תכנוני שמרכז את כלל המידע הרלוונטי למסך תלת מימדי אחד. 

 

 רוצים לשמוע עוד על ההתממשקות למנהל התכנון ועל תכנון עירוני בתלת מימד?  למידע נוסף על עתידים לחץ כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןתכנון בתלת ממדסימפלקסSimplexאבי אפללוד"ר זיו שרגאיד"ר שחר ברנעמידול תלת ממדי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...