ב-152 מיליון שקל: רני צים רכש את קניון ים המלח

רני צים מרכזי קניות הודיעה כי חתמה על ההסכם לרכישת הקניון מברקליס ים המלח. הקרקע כוללת כ-9,200 מ"ר שטחים לשיווק. ההכנסות התפעוליות עומדות כיום על 6 מיליון שקלים, ובחברה מאמינים כי ניתן להעלות אותן ל-20 מיליון שקלים בשנים הקרובות

שיתוף הכתבה
רני צים ואבישי אברהם על רקע קניון ים המלח (מאיר אדרי, באדיבות רני צים) רני צים ואבישי אברהם על רקע קניון ים המלח (מאיר אדרי, באדיבות רני צים)

חברת רני צים מרכזי קניות מעדכנת היום (ג') כי חתמה על הסכם לרכישת קניון ים המלח מברקליס ים המלח, תמורת סכום כולל של כ-152 מיליון שקל. כך לפי הודעתה לבורסה. הקניון ממוקם על קרקע בשטח של כ-6 דונם, הכוללת שטחים לשיווק בהיקף של כ-9,200  מ"ר. שיעור התפוסה בקניון כיום עומד על כ-60% וההכנסות התפעוליות מסתכמות בכ-6 מיליון שקל.

בהתבסס על תוכנית עבודה הכוללת, בין היתר, טיוב שוכרים ותנאיי שכירות, העלאת שיעור התפוסה לכ-100%, פרסום, מיתוג והשקעה בנכס - החברה צופה כי ההכנסות התפעוליות השנתיות של הקניון יגדלו לכ-20 מיליון שקל במהלך השנים הקרובות. 

בהתאם להסכם שנחתם, מועד מסירת החזקה בקניון הוא המועד שבו תשולם התמורה, וזאת לכל המאוחר בתוך 60 ימים ממועד חתימת ההסכם. החל ממועד ההחזקה תהיה חברת רני צים זכאית לקבלת מלוא דמי השכירות ודמי הניהול משוכרי הקניון. 

קניון ים המלח (באדיבות רני צים) קניון ים המלח (באדיבות רני צים )

החברה מציינת עוד, כי מתוך סכום הרכישה הכולל, סך של כ-119 מיליון שקל ישמשו לצורך סילוק המשכנתה הרשומה על זכויות המוכרת בנכס. בכוונת החברה לשלם סכום זה באמצעות מימון מתאגיד בנקאי, לרבות באמצעות המחאת ההתחייבויות בקשר עם ההלוואה מצד הבנק המלווה למוכרת. סך של כ-33 מיליון ש"ח יופקדו בנאמנות לצורך תשלום למוכרת, לנושים, לספקים ולגורמים שונים בהתאם לקבוע בהסכם.

קבוצת רני צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי רני צים ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים אורבן (חברת רני צים מרכזי קניות הציבורית).

רני צים , יו"ר רני צים מרכזי קניות, אמר כי הקניון בים המלח הינו נכס נוסף התואם לאסטרטגיית הפעילות של החברה, המתמקדת ברכישה והקמה של מרכזי קניות, בעיקר בפריפריה, וביצירת ערך באמצעות שדרוגם והשבחתם. "הניסיון שלנו בניהול מרכזי קניות, לצד היכולת של החברה למקסם את ביצועי המרכזים המסחריים תוך שינוי תמהיל ומיקום של השוכרים, יאפשרו לנו להביא לקפיצת מדרגה בביצועי הקניון, ואנו סבורים כי הוא יניב תרומה משמעותית לרווחי החברה בשנים הקרובות".

אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים מרכזי קניות, אמר כי מדובר ברכישה של נכס המצוי בתפוסה נמוכה ושהסכמי השכירות בו הינם במחירים נמוכים יחסית. "אנו רואים בעסקה זו הזדמנות עסקית, וקיבלנו את ההחלטה לרכוש את הקניון במטרה להשביחו ולממש את הפוטנציאל הגלום בו. בין היתר, נבצע התאמות בתמהיל החנויות והשוכרים בקניון, כך שנדייק אותו לצרכים של קהלי היעד הרלבנטיים במיקום ייחודי זה. מהלכים אלה, וכן מהלכים נוספים - כדוגמת הקמת מתחם מזון חדשני, והפיכתו למרכז קניון שמייצר חיבור חוויתי לחוף הים ולבתי המלון שבאזור - עשויים להוביל לשיפור ניכר של הפדיונות בנכס, ובמקביל להעלאת דמי השכירות בו. על פי תוכניות העבודה של משרד התיירות, רמ"י ומועצה אזורית תמר, מסתמן כי מספר חדרי האירוח באזור צפוי להיות מוכפל, כך שבטווח הלא רחוק תגדל משמעותית כמות המבקרים בקניון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני צים מרכזי קניותים המלחרני צים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...