הדרכון האירופי שוב מתקרב - אבל רק עם חצי מיליון יורו להשקעה בקרנות נדל"ן בפורטוגל

אחרי שבפברואר החליטה ממשלת פורטוגל על ביטול מסלול ויזת הזהב ללא אירופאים - שמאפשרת למשקיעים לקבל תושבות בלי לחיות רוב השנה במדינה ולבסוף אזרחות - החליטה כעת המפלגה השלטת בפרלמנט להשאיר את המסלול, אבל ללא אפשרות להשקיע בנדל"ן פיזי. מנכ"ל מועדון המשקיעים הפורטוגלי: "לא הייתי משקיע שם בנדל"ן כרגע"

שיתוף הכתבה
צילום המחשה (depositphotos)צילום המחשה (depositphotos)

המפלגה השלטת בפרלמנט בפורטוגל הודיעה בשבוע שעבר כי היא החליטה להשאיר את ויזת הזהב (הגולדן ויזה) ללא אירופאים - ויזה שמאפשרת למשקיעים, ובעיקר למשקיעי נדל"ן, לקבל תושבות בלי לחיות רוב השנה במדינה, ולאחר חמש שנים להגיש בקשה לאזרחות. עם זאת, נאסר על השקעה בנדל"ן פיזי, ותותר אך ורק השקעה בקרנות נדל"ן במינימום 500 אלף יורו, כדי לקבל את הוויזה. 

רק בפברואר האחרון הודיע ראש ממשלת פורטוגל, אנטוניו קושטה, על הפסקת הגולדן ויזה ללא אירופאים, וזאת כחלק מרפורמה רחבה יותר בתחום הדיור, שמטרתה להוריד את ניפוח המחירים והספקולציות בנדל"ן. מדובר בחלק מתוכנית דיור רחבה יותר, שכללה הגבלות על רישיונות חדשים לדירות Airbnb, ובכלל על השכרות לטווח קצר. 

לפני ארבעה ימים הודיעה המפלגה השלטת בפרלמנט בפורטוגל, המפלגה הסוציאליסטית, שהיא משאירה את ויזת הזהב, אבל אך ורק בהשקעה בקרנות נדל"ן ב-500 אלף יורו ומעלה כדי לקבל את הוויזה. בוטלה גם כאמור האפשרות השקיע במסגרת המסלול בנדל"ן פיזי. עם זאת נותרו עדיין מסלולים נוספים לקבלת הוויזה, שאינם קשורים לנדל"ן. 

עו''ד איתי מור (אלונה אביסדריס)עו''ד איתי מור (אלונה אביסדריס)

לדברי עו"ד איתי מור, מנכ"ל מועדון המשקיעים הפורטוגלי, הצעד מגיע על רקע משבר דיור קשה מאוד בפורטוגל. "המשבר הזה כולל מחסור גדול של דירות למגורים המביא לעלייה במחירים. ברבעון האחרון הייתה עלייה של 9%, בעוד בשאר אירופה יש קיפאון או ירידה. במקביל יש עלייה במחירי השכירות. הטריגר של מחסור בהיצע ועלייה בביקושים יצרו רפורמה שנקראת ''עוד דיור'.

"עלתה טענה שבעיניי היא פופוליסטית, שוויזת הזהב מעלה מחירים כי הזרים לוקחים את הדירות. היא פופוליסטית כי עסקאות הנדל"ן בוויזת זהב הן 3% מכלל השוק ולרוב לא נוגעות לשוק המקומי אלא לחתך פרימיום. מעבר לזה היא לא כללה רק את מסלול הנדל"ן. בפברואר הממשלה פרסמה את הרפורמה 'עוד דיור' שהצהירה בין היתר על ביטול מוחלט של ויזת הזהב.   גם אם פורמלית היא לא נגמרה, זה הפך מסוכן.

"מה שקרה זה שהיה רעש ציבורי מאוד גדול  נגד הרפורמה בחודשים האחרונים, אנשים יצאו לרחובות כי הרפורמה לא נתנה פתרונות פרקטיים ובין היתר הייתה צפויה לפגוע בתיירות. חתמו על העצומה עשרות אלפי אנשים. בפורטוגל אם חתמו למעלה מ-7,550 אנשים  - מחויב דיון בפרלמנט. בעקבות הדיון הוחלט לא לבטל את ויזת הזהב, למעט השקעה בנדל"ן". 

מור מספר כי אצלו בחברה התקבלו עשרות בקשות לוויזה כזו. "אחד היתרונות של ויזת הזהב בפורטוגל, היא שבסופה המרה לאזרחות -  המרה שאין בוויזות זהב אחרות באירופה. מבחינת חקיקה, החקיקה הקודמת לוויזת הזהב תקפה. אבל לא הייתי משקיע כעת בנדל"ן בפורטוגל, כי תוך כדי עלולים להעביר את השינוי בחקיקה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בחו"לפורטוגלויזה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...