עיריית תל אביב ממליצה: חוזה שכירות לשלוש שנים, העלאה רק עד 5%

העירייה עדכנה את החוזה המומלץ כך שהעלאה של שכר הדירה תוכל להיות רק בשנה השלישית של החוזה. 52% מתושבי העיר מתגוררים בה בשכירות - 30% מהם עם ילדים מתחת לגיל 18

שיתוף הכתבה
תל אביב (שאטרסטוק) תל אביב (שאטרסטוק)

עיריית תל אביב-יפו מעדכנת  את חוזה השכירות המומלץ, כך שמשך תקופת השכירות ייקבע מראש לשלוש שנים, והעלאה של דמי השכירות תוגבל כך שתוכל להתבצע רק בשנה השלישית לחוזה, ובשיעור של עד 5%. החוזה מופץ לשימוש חופשי של התושבות והתושבים, שוכרים ובעלי דירות. התירוץ לעדכון הוא תקופת הקיץ המאופיינת בעלייה במעבר בין דירות שכירות וכן בהארכת חוזים. 

לחוזה המלא שפרסמה העירייה הקליקו כאן 

מדובר בעדכון לחוזה שפורסם על ידי העירייה לראשונה בשנת 2016, ואשר נועד לאזן בין הצדדים להסכם ולהבטיח הוגנות ושקיפות, להגן על זכויות המשכיר והשוכר, וליצור סטנדרט חדש בשוק השכירות. החוזה מופיע באתר העירייה.   

52% מתושבי תל אביב-יפו מתגוררים בה בשכירות, על פי נתוני העירייה. 30% מהם במשקי בית עם ילדים מתחת לגיל 18 (בדומה לנתון הכללי שלפיו 30% מכלל תושבי העיר הם משקי בית עם ילדים מתחת לגיל 18). בתל אביב כבר ב-2022 מחיר השכירות הממוצע עבר את חמש הספרות.

על פי נתוני הל"מס ממאי האחרון נרשמה עלייה של כ-%3.6 בשכר הדירה בכל הארץ, ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם שבהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של כ-9%. בשל הצורך ביציבות, ולאור חוסר הוודאות האופף את שוק השכירות הפרטית בישראל (כמו גם העלייה בדמי השכירות),ממליצה כעת עיריית תל אביב-יפו להאריך את תקופת השכירות הקבועה מראש בחוזה לשלוש שנים, ולאפשר העלאה של דמי השכירות בתום השנה השנייה בשיעור של עד 5%. בחוזה הקודם התקופה הייתה שנתיים: אופציה לשוכר להמשיך לשנת שכירות שנייה תוך העלאת מחיר של לא יותר מ-3%. 

עדכונו של חוזה השכירות המומלץ מבטא את רצונה של העירייה להגביר את הוודאות בשוק השכירות החופשית, הן בנוגע למשך השכירות והן בנוגע לאופן העלאת שכר הדירה. עדכון חוזה השכירות המומלץ נעשה בנוסף לסיוע ולייעוץ המשפטי שניתן לשוכרי הדירות במרכזי הצעירים ובמוקדים נוספים בעיר, בעלות מסובסדת וללא מטרות רווח (הנחה נוספת תינתן למחזיקי כרטיס דיגיתל). 

עדכון חוזה השכירות המומלץ מהווה כלי נוסף להתערבות בשוק השכירות, והוא נעשה במקביל למדיניות הדיור העירונית, אשר פורסמה ביוני שעבר ואושרה באוגוסט האחרון בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, לפיה כל תכנית חדשה למגורים על קרקע פרטית תכלול דיור בהישג יד לשכירות במחיר מופחת בהיקפים שינועו בין 10% ל-15%, ובהנחה בשיעור של 40% ממחיר השוק (מדובר בשיעור ההנחה המקסימלי שניתן לקבוע לפי חוק),וכל תוכנית חדשה למגורים על קרקע עירונית תכלול דיור בהישג יד לשכירות במחיר מופחת בהיקף של כ-50%, ובשכר דירה שנגזר מן הכנסות הנטו של משקי בית בעשירון ה-5. 

לדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "בתל אביב-יפו שכירות היא דרך חיים, ועל כך יעידו יותר ממחצית ממשקי הבית שמתגוררים בעיר בשכירות, שרבים מהם הם משקי בית עם ילדים. לצד המאמצים הגדולים שאנו עושים להוספה משמעותית של דירות לשכירות במחיר מופחת, אנו מציעים למשכירי ולשוכרי הדירות בשוק הפרטי לאמץ את החוזה העירוני, כדי להבטיח שוק שכירות ודאי ויציב יותר, כיאה לעיר הטרוגנית שדואגת לרווחתם, בכל תחומי החיים, של תושביה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירותעיריית תל אביב-יפותל אביבחוזה שכירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...