719 יח"ד וכ-190 אלף מ"ר לתעסוקה: תוכנית צפון גבעת שמואל תעלה מחר לאישור

הוועדה המקומית גבעת שמואל צפויה לאשר את תוכנית הבינוי והפיתוח של העיר, זאת כ-3 שנים לאחר שאושרה ע"י הוועדה המחוזית. התוכנית צמודה לכביש 4, גובלת בפתח תקווה, וגובה הבנייה במסגרתה צפוי להגיע עד 20 קומות

שיתוף הכתבה
תוכנית צפון גבעת שמואל (פרחי צפריר אדריכלים)תוכנית צפון גבעת שמואל (פרחי צפריר אדריכלים)

הוועדה המקומית גבעת שמואל צפויה לאשר מחר (ה') תוכנית בינוי ופיתוח בצפון העיר בסמוך לכביש 4, ולהקמת רובע מגורים, משולב עם אזור תעסוקה ומסחר. על פי התוכנית, בשטח צפויות להיבנות 719 יחידות דיור, מהן 350 יח"ד ל"דיור מיוחד" וכ-188 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה. מדובר בתוכנית שכבר אושרה על ידי הוועדה המחוזית למתן תוקף ב-2020, אך התנאי להיתר הבנייה הוא אישור תכנית בינוי, עיצוב אדריכלי, פיתוח ותשתיות לכל שטח התוכנית, וזו כאמור צפויה להיות מאושרת מחר.

התוכנית מתפרסת על שטח של כ-162 דונם. גבולה הצפוני היא שכונת קריית מטלון הפתח-תקוואית, ממערב היא גובלת בכביש 4, מדרום ברחוב נעמי שמר וממזרח ברחוב הזיתים. בהתאם להוראות התוכנית, קודמו ואושרו שתי תוכניות איחוד וחלוקה לחלק המזרחי הכולל 326 יח"ד ולחלק המערבי הכולל את יתרת יחידות הדיור. גובה הבניה במסגרת התוכנית צפוי לנוע החל מ-15 קומות, ולהגיע ועד 20 בשטחי המגורים, ועד 12 בשטחי התעסוקה. עוד כוללת התוכנית שטחים ציבוריים וכיכר עירונית.

במסגרת הנחיות הפיתוח נבחן ותוכנן חתך הרחוב כך שיכיל מגוון שימושים: מדרכות רחבות, רצועת פעילות המשמשת את החזית המסחרית, שביל אופניים, מנסעה, חניות ושלוש שורות עצים. עורך התוכנית הוא משרד פרחי צפריר אריכלים.

בתוכנית הושם דגש על דיוק הממשק בין המרחב הפרטי למרחב הציבורי. החתך העתידי במתחם המערבי הוא של רחוב ראשי וגדול בעל חשיבות עירונית הכולל חזית מסחרית עם רצועת פעילות, מדרכות רחבות, שבילי אופניים, ושילוב צמחיה מצלה תוך מתן עדיפות להולכי הרגל ולרוכבי האופניים. הבינוי ברחוב נעמי שמר ישלב מגדלי מגורים לצד מבני ציבור. החניה בכל המתחמים הינה תת קרקעית בהתאם לתקן המופיע בתוכנית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית גבעת שמואלפרחי צפריר אדריכליםגבעת שמואל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...