י-ם: אושרו 235 דירות במתחם קוסל, ו-80 דירות של בית ירושלמי בקטמון הישנה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבירה אישרה למתן תוקף את התוכנית של רמ"י ועיריית ירושלים להקמת 3 מבני מגורים עד 10 קומות וכן מבנה למסחר בשדרות המוזיאונים בגבעת רם. בנוסף אושרה להפקדה הקמת מבנה בין 6-9 קומות בצומת הרחובות רחל אמנו והלה"ה

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט במתחם קוסל (ארי כהן אדריכלים) הדמיה של הפרויקט במתחם קוסל (ארי כהן אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה את התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל , בשיתוף עם עיריית ירושלים, להקמת שלושה מבני מגורים עד 10 קומות עם חזית מסחרית, לצד מבנה למסחר, תעסוקה ומבני ציבור בשדרות המוזיאונים בגבעת רם בבירה, מצפון לאצטדיון קוסל. התוכנית מתפרשת על שטח של כ-15 דונם.  

בדופן הדרומית של המתחם מוצע, כאמור, מבנה למסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור, עד 7 קומות, המסייע במיסוך וצמצום הרעש הנוצר מהאצטדיון האולימפי בגבעת רם בעת ארועי שיא.

היקפי הבנייה בתוכנית כוללים כאמור כ-234 יח"ד בתמהיל דיור מגוון (כ-14,000 מ"ר) מתוכם לפחות כ-117 יח"ד להשכרה; כ-11,000 מ"ר לתעסוקה, כ-1,200 מ"ר למסחר, וכ-500 מ"ר למוסדות חינוך וציבור, לכך מתווספת תשתית חניה תת קרקעית עם כ-250 חניות ציבוריות, דרכים וכיכר עירונית. הצפיפות הממוצעת בתחום התכנית היא כ-25 יח"ד לדונם נטו. 

הדמיה של הפרויקט שאושר בקטמון הישנה (קרלוס פרוס) הדמיה של הפרויקט שאושר בקטמון הישנה (קרלוס פרוס)
המתחם משמש זה שנים כשטח לחניה פתוחה עבור מרכז הספורט הסמוך. התוכנית תוכננה על ידי האדריכלים ארי כהן ומיכאל וינד ממשרד "ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים".

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל , בירך על אישור התכנית וציין כי "מתחם קוסל קודם כחלק מהסכם ההשבה שנחתם בין רמ"י לאוניברסיטה העברית, הסכם במסגרתו שבים למדינה מתחמים בעלי פוטנציאל לבנייה לטובת מגורים ותעסוקה בבירה. אישור התוכנית יאפשר את הקמת המתחם שיכיל תמהיל דיור מגוון בהתאם לצרכים השונים, לצד תעסוקה, מסחר ושטחים למוסדות ציבור". 

מעיריית ירושלים נמסר: "המתחם ממוקם בצמוד לרחוב שדרת המוזיאונים, בסמוך למוסדות תרבות וממשל רבים ובצמוד למרכז הספורט קוסל ולאצטדיון האוניברסיטה, ובקרבה לתחנות הקו הירוק והקו הזהוב של הרכבת הקלה. התוכנית תאפשר לעוד צעירים לבנות את ביתם ועתידם בירושלים".

עוד אושרו: 80 יח"ד חדשות בקטמון הישנה 

נוסף על תוכנית זו הוועדה המחוזית אישרה אתמול להפקדה את תכנית הבנייה הממוקמת בצומת הרחובות רחל אמנו 46-48 והלה"ה 19 בקטמון הישנה של בית ירושלמי.

התוכנית ממוקמת בשטח של כ-2.094 דונם. בחלקה קיים מבנה שיכון בן 4-5 קומות - עם 35 יח"ד קיימות. התכנית מציעה את הריסת המבנה הקיים והקמת מבנה מגורים חדש בין 6-9 קומות, עם 80 יח"ד חדשות. מגיש התכנית הינו יחיאל סגל - רזידנס מקבוצת בית ירושלמי בע"מ ועורך התכנית הינו אדריכל קרלוס פרוס.

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר בתכנית נוספת להתחדשות עירונית המקודמות בשכונת קטמון הישנה. יש חשיבות רבה בשמירה על בנייה שאינה גבוהה בתחום העיר ההיסטורית, במטרה לשמור על המאפיינים והייחוד של העיר ושכיות החמדה בה, ובו בעת לפתח ולחדש את העיר".

 

יחיאל סגל, מנכ"ל ובעלים קבוצת בית ירושלמי: "התוכנית בקטמון הישנה היא לפרויקט בוטיק, שייתן עוד אופציה מעולה למי שרוצה רמת חיים גבוהה ואיכותית בירושלים. הפרויקט הזה מתווסף לקרוב ל-2000 יח"ד מבית קבוצת בית ירושלמי שאושרו בוועדות בשבועיים האחרונים - כמו 320 יח"ד בפרויקט גואטמלה, 230 יח"ד בהר חומה, 210 יח"ד בבית הכרם, 400 בפסגת זאב ועוד 1,100 יח"ד דיור בפרויקטים בשכונת הקטמונים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםבית ירושלמיקטמון הישנהגבעת רם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...