היקף המשכנתאות עדיין נמוך: 6.5 מיליארד שקל ניטלו במאי

הנתון נמוך בכ-45% לעומת היקף הלוואות הדיור במאי אשתקד. ירידה משמעותית בתקופת ההחזר במסלולים צמודי מדד

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק) אילוסטרציה (שאטרסטוק)

הריבית הגבוהה ממשיכה לתת את אותותיה בשוק המשכנתאות. במהלך חודש מאי נטל הציבור משכנתאות בהיקף 6.517 מיליארד שקלים. מדובר בנתון הנמוך ב-45.5% ביחס לכ-11.98 מיליארד שקלים שניטלו בחודש זה אשתקד. על אף שמדובר בעלייה של כ-1.9 מיליארד שקלים ביחס להיקף המשכנתאות שהציבור נטל בחודש אפריל, נראה כי מקורה של עלייה זו במספר המועט יחסית של ימי עבודה במהלך אפריל, שהיה חודש רווי חגים, ולא בהתעוררות בשוק הדירות למגורים.

3.56 מיליארד שקלים, המהווים כ-54.6% מתוך כלל ההלוואות, ניטלו במסלולים בריבית משתנה, החשופים לשינויי הריבית שקובע בנק ישראל. 4.34 מיליארד מתוך כלל ההלוואות ניטלו במסלולים שאינם צמודים למדד. מתוכם, 1.75 מיליארד ניטלו במסלול של ריבית קבועה לא צמודה (קל"צ), המהווים 26.8% מתוך כלל ההלוואות שניטלו החודש.

במסלולים אלה עמד שיעור הריבית הממוצע בהלוואות שניתנו החודש על 5.4%. משך הזמן הממוצע לפרעון ההלוואה במסלולים אלו, הגיע לזמן שיא של 25.2 שנים - עלייה משמעותית ביחס ל-23.8 שנים במאי 22.

2.14 מיליארד שקלים נטל הציבור בחודש מאי במסלולים צמודי מדד. בסך הכל עמד גובה הריבית הממוצעת במסלולים אלו על 3.6%. כמו כן, בחודש אפריל נמשכה מגמת הירידה בתקופת הפירעון הסופי במסלולים הצמודים, כאשר ממוצע תקופת ההחזר של ההלוואות שניטלו במהלכו עומד על 22.7 שנים. מדובר בהפחתה של למעלה משנתיים וחצי בזמן ההחזר הממוצע לעומת הנתון שנרשם רק לפני חצי שנה - 25.3 שנים באוקטובר 22. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתהריביתעליית הריביתהלוואות לדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...