קבלני השיפוצים לבן גביר: הילחם בתופעת "עובדי הצמתים"

במכתב ששלח יו"ר ההתאחדות ערן סיב לשר לביטחון לאומי, הזהיר כי בעקבות עליית הריבית מנסים משקי בית רבים לחסוך באמצעות העסקה ישירה של פועלים פלסטינים חסרי הכשרה, זאת על חשבון קבלנים רשומים, ותוך שהם חושפים עצמם לסכנות בטיחותיות. לדבריו "ענף השיפוצים בישראל גוסס"

שיתוף הכתבה
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב (ינאי דיטש)יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב (ינאי דיטש)

התאחדות קבלני השיפוצים פנתה הבוקר (א') אל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בדרישה כי ינקוט צעדים נגד תופעת "עובדי הצמתים" הפלסטינים, אשר לטענתם מתקשרים ישירות לעבודות שיפוץ עם לקוחות ישראלים ללא רישיון קבלן. במכתב שעליו חתום יו"ר ההתאחדות ערן סיב הוא מזהיר כי "ענף השיפוצים בישראל גוסס", בין היתר משום שאותם עובדים ושוהים בלתי חוקיים מקבלים עבודות במקום קבלנים רשומים, ללא רשיונות מתאימים ובאופן שמהווה סכנה בטיחותית.

לקריאת מכתבו של סיב הקליקו כאן.

לדברי יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב "את תופעת עובדי הצמתים אנו מכירים, אך בחודשים האחרונים, גם בגלל עליית הריבית, ישראלים רבים מנסים לחסוך את הגרוש ללירה בעקבות המצב ומסכנים את עצמם, את משפחתם וביתם כדי לחסוך עוד כסף. הגיע הזמן שמדינת ישראל תילחם בתופעה ויפה שעה אחת קודם".

בהתאחדות מציינים כי בניגוד לקבלני השיפוצים שעוברים הכשרות מקצועיות ומשלמים מיסים, העובדים הפלסטינים אינם נדרשים לכך, ולכן מהווים תחרות בלתי הוגנת, וכי הם מחזיקים ברישיון עבודה או רישיון סוחר ולא רישיון קבלן. לדבריהם, הם מזהים במקביל גם עליה במספר התלונות על עובדים פלסטינים שמבצעים עבודות באופן לא מקצועי ואף בורחים באמצע העבודה. עוד מציינים בהתאחדות כי חג הפסח האחרון, שבאופן מסורתי מהווה את תקופת השיא בשנה בתחום השיפוצים, היה החלש ביותר מזה שנים. 

במכתב שהעביר יו"ר ההתאחדות, הוא קורא לשר בן גביר לנקוט צעדים למניעת התופעה ההולכת וגוברת. "על פי הערכות בענף, 'עובדי הצמתים' נוגסים בלמעלה מ-15% - שמהווים בשנה כ-40,000 בתי אב - מעבודות קבלני השיפוצים עובדים ללא ביטוח וללא היתר עבודה חוקי ואף מהווים סכנה בטיחותית בכניסתם לבתים בישראל". 

סיב מציין עוד במכתב כי בשיחה שקיים עם השר בן גביר לפני הבחירות, הבטיח השר לעשות כל שביכולתו לסייע לענף השיפוצים. לדבריו מדובר ב"פגיעה של עשרות רבות של מיליונים לקופת המדינה והוצאת כסף לרשות הפלסטינית ללא פיקוח והשגחה", והוא מבקש כי ברישיון העבודה של כל עובד פלסטיני תופיע הנחייה חד משמעית כי חל עליו איסור מוחלט לבצע עבודות שלא תחת הקבלן הרשום אשר הוציא לו את היתר ההעסקה, וכי עובד שייתפס מבצע עבודות שלא כדין יישלל רישיונו לאלתר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ערן סיבעובדים זריםהתאחדות קבלני השיפוציםאיתמר בן גביר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...