286 דונם, 1,300 יח"ד ונגישות תחבורתית גבוהה: אושרה הקמת שכונה חדשה בבאר שבע

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום החליטה לאשר את התוכנית של רמ"י להקמת שכונה חדשה - בית אשל, שמהווה המשך של שכונת פארק הנחל, שנמצאת בשלבי אכלוס. הדירות החדשות יוקמו בכ-18 מבני מגורים, וחלק מהן יוקצו לדיור מוגן ולדירות קטנות. בכירה ברמ"י: "מרחב אורבני המשלב מגורים באיכות חיים גבוהה לצד שטחים פתוחים וטבע, מסחר ומבני ציבור"

שיתוף הכתבה
הדמיה של שכונת אשל בבאר שבע (רמ"י) הדמיה של שכונת אשל בבאר שבע (רמ"י)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות עודד פלוס, החליטה לאשר בשבוע שעבר את תוכנית רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקמת שכונת מגורים חדשה - שכונת בית אשל בבאר שבע, כולל כ-1,300 יחידות דיור, כ-35 אלף מ"ר מבני ציבור וכ-12 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר, בית ספר וגן ילדים. התוכנית מהווה המשך של שכונת פארק הנחל מערבה. 

התוכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-286 דונם, ומשלימה כאמור את שכונת פארק הנחל, שנמצאת בשלב מתקדם של פיתוח ואכלוס. השכונה ממוקמת מדרום לפארק נחל באר שבע ואתר לאומי בית אשל, מצפון לדרך יגאל אלון מס' 25 ובסמוך לדרך מס' 40. 

הדירות החדשות יוקמו בכ-18 מבני מגורים בבנייה מרקמית ובתי חצר בגובה של עד 5 קומות ובנייה מדורגת בגובה של עד 8 קומות.  מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-300 יחידות יוקצו לטובת דיור מוגן, כ-200 דירות קטנות יהיו בשטח של 55-80 מ"ר, כ-800 יחידות דיור יהיו גדולות ויכללו דיוריות (יחידת משנה קטנה שהיא  חלק מיחידת דיור ראשית גדולה),וכ-185 יחידות דיור יוקצו לטובת השכרה בהישג יד ולטווח ארוך בניהול ואחזקה הן על ידי יזמים פרטיים והן על ידי הרשות המקומית. 

"מיקום מצוין, נגישות תחבורתית גבוהה וקרבה לשטחים פתוחים"

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כאמור כ-12,000 מ"ר עבור שטחי מסחר שישולבו בחזיתות הבניינים, בקומות הקרקע. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לטובת בית ספר יסודי, בתי כנסת ואשכולות גנים, וכן כ-90 דונם שטחים פתוחים שמתוכם פארק רחב היקף של כ-35 דונם. הפארק גובל ומשתלב עם אתר בית אשל שהינו אתר לאומי, וכ-33,000 מ"ר למוסדות חינוך וציבור, מערכת דרכים, שטחים למוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. הצפיפות הממוצעת בתחום התוכנית היא כ-14 יח"ד לדונם נטו. 

השכונה מתוכננת בדגש על קיימות והתאמה אקלימית הן ברמה של טיפוסי הבינוי, בדרכים להולכי רגל ובפריסת השטחים הפתוחים. בהיבט התחבורתי, השכונה תוכננה כמוטת הולכי רגל, רוכבי אופניים ותחבורה ציבורית. התוכנית כוללת חיבורים וקישוריות לשכונת פארק הנחל ולדרך מס' 25, המתוכנת להיות דרך עירונית המחברת על המע"ר של באר שבע ותכלול מערכת הסעת המונים. עורכת התוכנית היא אדריכלית טלי יער קוסט.

עינב רינגלר, מנהלת אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על אישור התוכנית להרחבת שכונת פארק הנחל בב"ש, ואמרה כי "מדובר בתוכנית איכותית שתיתן מענה לביקוש בעיר עם כ-1,300 יח"ד חדשות בתכנון המשכי וצמוד דופן לעיר ובתמהיל מגוון לכלל האוכלוסייה. התוכנית מציעה מרחב אורבני המשלב מגורים באיכות חיים גבוהה לצד שטחים פתוחים וטבע, מבני ציבור  ושטחי מסחר". 

מ"מ מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, ד"ר רחל קטושבסקי, הוסיפה: "התוכנית שמה דגש על המשכיות המרקם העירוני והשלמת החלק הדרומי של העיר באר שבע. השכונה אשר נמצאת במיקום מצוין, תהנה מנגישות תחבורתית גבוהה ומערכת הסעת המונים, מהקרבה לשטחים פתוחים איכותיים, לפנאי ונופש, לפארק נחל באר שבע ולאתר בית אשל ולשטחי תעסוקה עמק שרה והמרכז הרפואי החדש המתוכנן בסמוך, על דרך יגאל אלון". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבערמ"יהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרוםבית אשל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...