י-ם ממשיכה לצמוח לגובה: אושרו שתי תוכניות של טופ י.ד בראזני ומגדלי קטמון בארנונה ובקטמונים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבירה אישרה שתי תוכניות להתחדשות עירונית, הכוללות 400 יח"ד. בשכונת ארנונה יוקם מבנה בן 24 קומות מהם 23 יהיו עד 80 מ"ר. בקטמונים יוקמו שני מבנים בני 30 קומות עם 285 יח"ד, במקום שני מבני שיכון עם 72 יח"ד - שייהרסו

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בקטמונים (o2a studio) הדמיה של הפרויקט בקטמונים (o2a studio)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה היום (א') שתי תוכניות להתחדשות עירונית בשכונת ארנונה ובקטמונים, הכוללות 400 יחידות דיור, שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים. 

בשכונת ארנונה אושרה תוכנית להתחדשות עירונית על שטח כולל של כ-1.5 דונם בפינת הרחובות עין צורים ודרך חברון. התוכנית כוללת הקמת מבנה מגורים בן 24 קומות הכולל 114 יח"ד שישלב חזית מסחרית. 23 יח"ד יוקצו לטובת דירות קטנות של עד 80 מ"ר. כיום מצוי במתחם מבנה שיכון הכולל 24 יחידות דיור, שיפונה לטובת הפרויקט החדש. 

הפרויקט ממוקם בצמוד לציר הרכבת הקלה ברחוב דרך חברון, ומציע שיפור של המרחב הציבורי בתחומו באמצעות הרחבת מדרכות וכן מקצה שטח לטובת הקמת גן ילדים ומבנה קהילתי. התוכנית הוגשה על ידי טופ י.ד בראזני התחדשות עירונית בע"מ, ונערכה על ידי יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

בקטמונים: שני מבנים בני 30 קומות הכוללים 285 יח"ד

בשכונת גוננים ח'-ט' (קטמונים),אושרה תוכנית להתחדשות עירונית על שטח כולל של כ-5 דונם, במתחם הרחובות בר יוחאי ויצחק שדה. היא כוללת הקמת שני מבני מגורים בני 30 קומות הכוללים 285 יח"ד שישלבו חזית מסחרית בקומת הקרקע. 57 יח"ד יוקצו לטובת דירות קטנות של עד 85 מ"ר. במתחם קיימים כיום שני מבני שיכון בני 4-5 קומות הכוללים 72 יח"ד, שיפונו. התוכנית מקצה גם שטח להקמת מבנה חינוך בן 3 קומות, יצירת שטח ציבור פתוח כלפי רחוב יצחק שדה והרחבת שבילים קיימים. התוכנית הוגשה ע"י מגדלי קטמון מקבוצת בית ירושלמי גראנד יזמות בע"מ, ונערכה על ידי O2A  בע"מ.

סמנכ"ל קבוצת בית ירושלמי, אבישי מאירוביץ אמר כי "אי אפשר להתעלם מהמהפך שעוברת שכונת הקטמונים, שבשנים הקרובות תהיה אחת השכונות האטרקטיביות בישראל, מבחינת מיקום, שטחים ירוקים, קרבה לתחבורה ולאטרקציות. זהו המתחם השני בשכונה, שמאושר בחודשים האחרונים על ידי הוועדה, שמקודם על ידי הקבוצה, ואנחנו בקבוצת בית ירושלמי גאים להיות חלק מהמהלך הזה, שמשפיע על ירושלים כולה".

מתכנן מחוז ירושלים במנהל התכנון, אדריכל דן קינן: "התוכניות מהווה מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית בדבר ציפוף הרקמה הבנויה ושיפור המרחב הציבורי. זאת, על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקוש לדירות בעיר, תוך שמירה על השטחים הפתוחים. מדובר בתוכניות המייעלות את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, תורמות להנגשה בין המבנים, להגדלת עירוב השימושים ברקמה העירונית, ולהחייאת הרחובות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת ארנונה בירושליםירושליםקטמוניםקטמונים ח-טמגדלי קטמוןטופ י.ד בראזני התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...