ממשיך לממש: חנן מור מוכר עוד נכס מסחרי במודיעין תמורת 50 מיליון שקל

זוהי עסקת המכירה השניה שעליה חותמת החברה בשכונת מורשת במודיעין בתוך עשרה ימים. זאת כחלק מיישום מדיניותה למכירת נכסים ב-800 מיליון שקלים על מנת להקל על נטל החוב שצברה בעקבות עסקת שדה דב

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג)חנן מור (אייל טואג)

עשרה ימים לאחר מכירת הנכס המסחרי בשכונת מורשת במערב מודיעין עבור 35 מיליון שקל, מוכרת חנן מור מרכז מסחרי נוסף בעיר, ובאותה השכונה, והפעם תמורת 50 מיליון שקל (לפני מע"מ). כך דווחה החברה היום (א') לבורסה. מההודעה עולה ביום ד' התקשרה  קחם חברה להשקעות, חברה בת בבעלותה המלאה של חנן מור, עם רוכש בהסכם מכירה של מלוא הזכויות בנכס המסחרי בשטח של כ-1,900 מ"ר בפרויקט מודיעין מורשת 29 בשני מגרשים.

מכירת הנכס היא בהתאם לאסטרטגית החברה, עליה הודיעה במרץ השנה, ובמסגרתה הציגה תוכנית למימוש נכסים ב-800 מיליון שקלים כדי בתקופה הקרובה, זאת על מנת להקל בנטל החוב של הקבוצה, שעמד אז על 2.9 מיליארד שקל. אל רמת המינוף הגבוהה הזו הגיע החברה בעיקר בשל מכרז הענק שבו זכתה ב-2021 לבניית כ-460 דירות ו-80 חדרי מלון בקרקעות רובע שדה דב בצפון תל אביב עבור סכום של 1.5 מיליארד שקלים. אלא שמאז, כידוע, חלה האטה דרמטית בשוק הדירות – לצד עלייה חדה בריבית שייקרה מאד את המימון לפרויקט.

נכון לדצמבר 22, עמד שווי הנכס הנמכר בדוחותיה הכספיים של החברה עמד על כ- 41 מיליון שקל. ההכנסות השנתיות הצפויות מדמי שכירות בתפוסה מלאה, חצי שנה לאחר סיום הבנייה, עומדות על כ-3.5 מיליון שקל בהתאם להערכה מיוני 22.

על פי ההסכם, 25 מיליון שקל בתוספת מע"מ ישולמו על ידי הרוכש תוך שני ימי עסקים ממועד חתימת הסכם המכר ו-4.25 מיליון שקלים נוספים ישולמו עד ל-15 באוגוסט 2023. 12.5 מיליון שקלים נוספים עבור כל אחד מהמגרשים ישולמו בסמוך לקבלת מועד החזקה בנכסים. מועד המסירה הצפוי ביחס למגרש הראשון הוא ספטמבר 23, והשני בחודש דצמבר 23.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת מורשתחנן מורמודיעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...