ריט 1 מפרסמת את נתוני הרבעון: "סימנים ראשוניים לירידה בצריכה הפרטית במשק"

קרן השקעות הנדל"ן דיווחה על עלייה קלה ברווח הכולל לעומת הרבעון המקביל אשתקד - 27.7 מיליון שקל לעומת 27.62. תיק הנכסים של החברה מסתכם בכ-7.7 מיליארד ש"ח והוצאות המימון נטו גדלו בכ-8 מיליון שקל. הקרן מתייחסת לתחזית הירידה בצמיחה בישראל ל-2023: "המשך השחיקה בכח הקנייה של משקי הבית עלולה למתן את הביקוש לצריכה ולהוביל לירידה בפדיונות במרכזים המסחריים"

שיתוף הכתבה
נכס של ריט 1 ברחוב דניאל פריש בת"א (אלבטרוס)נכס של ריט 1 ברחוב דניאל פריש בת"א (אלבטרוס)

ריט 1, קרן השקעות הנדל"ן, מפרסמת את נתוני הרבעון שלה, עם שיפור בכל התוצאות. הרווח הכולל ברבעון הראשון  של השנה עמד על 27.7 מיליון לעומת 27.62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-NOI  (ההכנסות התפעוליות) ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו בכ-108 מיליון ש"ח לעומת כ-95 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-13.3%, הנובעת בעיקר מהנבה של שטחים שהושכרו בתקופה, שיפור בתוצאות החניונים והנבה של נכסים חדשים, שנרכשו במהלך 2022. 

ה-FFO הריאלי (ללא אירועים חד-פעמיים ושינויים עונתיים) ברבעון הראשון של 2023 הסתכם בכ-78.4 מיליון ש"ח, עלייה של כ-10.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה מאשררת תחזיותיה ל-2023: אומדן ה-NOI של החברה ל-2023 הינו כ-418-428 מיליון שקל. אומדן ה-FFO הריאלי הינו כ-290-300 מיליון ש"ח (כ-1.50-1.55 שקל למניה).

ריט 1 ממשיכה במדיניות חלוקת דיבידנד חזקה וצפויה לחלק בגין 2023 כ-159 מיליון שקל - 82 אג' למניה, המשקף תשואת דיבידנד של כ-4.9% ביחס למחיר המניה כיום. בגין הרבעון הראשון של 2023 תחלק דיבידנד בסך של 20.5 אג' למניה, ובהיקף כולל של כ-40 מיליון ש"ח. 

"אינדיקטורים ראשוניים לירידה בצריכה הפרטית במשק"

תיק הנכסים של החברה מסתכם בכ-7.7 מיליארד ש"ח. הוצאות המימון נטו של החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ-57.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-49.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול שנבע בעיקר מהעלייה בהוצאות ריבית על אשראי שקלי בריבית משתנה. נכסי החברה כוללים 56 נכסים מניבים בשימושי משרדים, מסחר, תעשייה, לוגיסטיקה, בתי חולים סיעודיים, חניונים ומלונאות בשטח כולל של כ-626 אלף מ"ר. רוב נכסיה המניבים של החברה אינם משועבדים. היקף תיק הנכסים המניבים של החברה מסתכם בכ-7.7 מיליארד שקל.  

בתחזית כותבת החברה כי למרות השיפור המסוים בתחזיות הצמיחה בעולם, תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2023 עודכנה מעט כלפי מטה, בין היתר בשל עדכוני הריבית, האטת המסחר בעולם ובירידה בגיוסי הון לענף ההייטק המשפיעה על ענף המשרדים.

"מתחילתה של שנת 2023 ועד למועד פרסום דוח זה, שעורי התפוסה בנכסיה המניבים של החברה נותרו גבוהים ונרשמה יציבות בדמי השכירות הריאליים, וזאת בכלל תחומי הפעילות של החברה", נכתב בדוח. "עם זאת, לסביבה העסקית השפעות גם על ענף הנדל"ן המניב בישראל שבו פועלת החברה. בתחום המשרדים, המהווה כ-51% מתיק הנכסים המניבים של החברה, מורגשת בחודשים האחרונים התמתנות בביקושים ועלייה בהיצע של שטחים להשכרה למשרדים, וזאת בעיקר על רקע צמצום כח האדם וגלי הפיטורים בענף ההייטק. במקביל, נמשך הגידול בהיצע השטחים כתוצאה מהקמת פרויקטים חדשים. 

"בנכסים המניבים של החברה בתחום המסחר, המהווה כ-24% מתיק הנכסים המניבים וכולל בעיקר מרכזי קניות פתוחים, רמת הפדיונות והפעילות העסקית במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023 הייתה גבוהה. עם זאת, לאחרונה פורסמו אינדיקטורים ראשוניים המצביעים על ירידה בצריכה הפרטית במשק. המשך של השחיקה בכח הקנייה של משקי הבית עלולה למתן את הביקוש לצריכה, ולהוביל לירידה ברמת הפדיונות במרכזים המסחריים. בתחום התעשייה והלוגיסטיקה נמשכים הביקושים הגבוהים לשטחים להשכרה, לצד יציבות בדמי השכירות".

"צפויים להגדיל ולגוון את תיק הנכסים, ככל שתהיינה הזדמנויות" 

לדברי שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1, מתחילתה של 2023 ועד למועד פרסום הדוח, שיעורי התפוסה בנכסיה המניבים של החברה בכל הסקטורים נותרו גבוהים וכן נרשמה יציבות בדמי השכירות הריאליים. "קיימת אי-ודאות כלכלית במשק ובסביבה העסקית שבה פועלת החברה, ועדיין, אנו סבורים כי המגוון הסקטוריאלי הרחב של נכסיה המניבים של החברה, ביחד עם הפיזור הגיאוגרפי הרחב שלהם, יסייעו לנו להתמודד עם ההשפעות של הסביבה העסקית המאתגרת. כמו כן, איתנותה הפיננסית של ריט 1 ומצב הנכסים המניבים, צפויים לאפשר לנו להגדיל ולגוון את תיק הנכסים, ככל שתהיינה הזדמנויות". 

סייד גם סיפר על התקדמות עם השדרוג וההשבחה במתחם אינפיניטי פארק ברעננה. "מגדל אינפיניטי החדש, בשטח עילי של כ-60,000 מ"ר ב-30 קומות, עתיד להיפתח בחודשים הקרובים, וכבר כעת נחתמו הסכמי שכירות ביחס לכ-66% משטחי המשרדים בו. במקביל, עבודות השיפוץ וההשבחה של אינפיניטי קמפוס ופלאזה מצויות בעיצומן, לצד הקמת הפארק הירוק ועבודות הפיתוח הנרחבות המבוצעות במתחם". 

סייד העריך כי חלק החברה ב-NOI השנתי הצפוי במתחם כולו לאחר תום פרוייקט ההשבחה ושיווק מלוא השטחים להשכרה, יסתכם בכ-70-75 מיליון ש"ח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריט 1קרן השקעותנתוני הרבעוןFFOרבעון ראשוןתיק נכסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...