ההאטה בשוק הדירות מחריפה: צניחה של 46% בהיקף העסקאות במרץ

בשוק היד השניה מספר העסקאות נחתך ביותר מחצי לעומת מרץ 22, ובשוק הדירות החדשות חלה ירידה של 41% במספר העסקאות "בלבד", כאשר בפריפריה הירידה מתונה יותר לעומת מרכז הארץ. עלייה של 17% בעסקאות של רוכשי דירה ראשונה בשוק החופשי לעומת פברואר

שיתוף הכתבה
הכלכלנית הראשית שירה גרינברגהכלכלנית הראשית שירה גרינברג

בחודש מרץ נמשכה הירידה החדה במספר העסקאות, ואלו הסתכמו ב-6,785 בלבד, כך מפרסם היום (ב') אגף הכלכלנית הראשית באוצר שירה, במסגרת סקירת ענף הנדל"ן למגורים לחודש מרץ. מדובר בירידה של 46% בהשוואה למרץ אשתקד, שיעור הירידה החד ביותר בארבעת החודשים האחרונים. בניכוי מכירות " מחיר למשתכן ", עמד מספר העסקאות החודש על 6,002 – נתון המשקף שיעור ירידה זהה במספר העסקאות (46%) בהשוואה למרץ אשתקד.

בהשוואה לפברואר, לעומת זאת, נרשם גידול של 4%, המוסבר בסקירה ב"מיעוט היחסי של ימי עבודה בחודש פברואר, כאשר גידול זה כשלעצמו מתרכז באזורי הפריפריה".

כמו בחודש פברואר – גם בחודש מרץ היתה הירידה בהיקף מכירת הדירות היד השנייה חדה יותר מאשר בשוק הדירות החדשות. בעוד שבשוק היד השנייה חלה בחודש מרץ צניחה של 51% בהיקפי העסקאות, מכירות הקבלנים בחודש מרץ הסתכמו ב-2,797  דירות - ירידה של 41% בהשוואה למרץ אשתקד. בניכוי המכירות בסבסוד ממשלתי הסתכמו מכירות הקבלנים ב-2,014 דירות, ירידה של 40% בהשוואה למרץ אשתקד, וכמות דומה למדי לזו שנמכרה בחודש הקודם.

על פי הסקירה, הצניחה החדה יותר במכירות הקבלנים בשוק החופשי נרשמה במרץ, כמו בחודשים שלפניו, באזורי הביקוש במרכז הארץ, "בעוד התמתנות בשיעורי הירידה בפריפריה ממתנת את שיעור הירידה הארצי".

עלייה של 17% בעסקאות רוכשי דירה ראשונה לעומת פברואר

רכישות הזוגות הצעירים הסתכמו בחודש מרץ ב-3,957 דירות, כולל דירות " מחיר למשתכן ", המשקפים ירידה של 38% בהשוואה למרץ אשתקד. בניכוי הרכישות בסבסוד ממשלתי הסתכמו רכישות אלו ב-3,174 דירות, ירידה של 37% בהשוואה למרץ אשתקד. עם זאת נמצא כי בהשוואה לחודש הקודם נרשם גידול של 17% ברכישות אלו, המתרכז בעיקר באזורי הפריפריה.

רכישות "משחלפי הדיור" (משפרי הדיור) בחודש מרץ הסתכמו ב-1,738 דירות – "אחת הרמות הנמוכות ביותר שנרשמו ברכישות סגמנט זה בעשור האחרון לפחות, וירידה של 59% בהשוואה למרץ אשתקד". עוד נכתב כי "שיעור מצמצמי הדיור עמד על שליש מסגמנט זה, לעומת רבע בלבד במרץ אשתקד".

בסקטור המשקיעים נרשמו 1,045 עסקאות רכישה – "ירידה של 47% בהשוואה למרץ אשתקד, שיעור הירידה החד ביותר בארבעת החודשים האחרונים". ואילו בצד המכירות מצד המשקיעים, אלו עמדו בחודש מרץ על 1,238 דירות, "ירידה חדה של 51% בהשוואה למרץ אשתקד, בדומה לשיעור הירידה בסך עסקאות יד שניה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הכלכלנית הראשית של משרד האוצרשוק הדיורריבית בנק ישראלהאטה בשוק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...