נזקי השיפוצים במבצע "מגן וחץ": למעלה מ-80 מיליון שקל; כ-250 מבנים ניזוקו

לאחר ביקור באתרים שנפגעו והוספת נתוני מס רכוש, מצאה התאחדות קבלני השיפוצים כי הנזקים מהירי מעזה במהלך המבצע האחרון נאמדים ביותר מ-80 מיליון שקל, לא כולל נזק לרכבים, לתשתיות ולחקלאות. על פי ההערכות, יגיע מספר המבנים שניזוקו במבצע ליותר מ-250

שיתוף הכתבה
רקטות שנורו מעזה לישראל (שאטרסטוק),ארכיון רקטות שנורו מעזה לישראל (שאטרסטוק),ארכיון

התאחדות קבלני השיפוצים מדווחת היום (א') כי הנזקים בעקבות מבצע "מגן וחץ" נאמדים ביותר מ-80 מיליון שקל. הבדיקה נערכה לאחר ביקור באתרים השונים על ידי הקבלנים והוספת נתוני מס רכוש (קרן הפיצויים),וכוללים נזקי שיפוצים בדירות ומבנים. הנתונים לא כוללים נזק ברכבים, תשתיות וחקלאות.

על פי נתוני מס רכוש, דווחו במהלך ימי המבצע על למעלה מ-123 מבנים ודירות אשר ניזוקו ועל פי הערכות, המספר יגיע עד סיום הבדיקות ללמעלה מ-250 מבנים. באזור תל אביב רבתי ניזוקו למעלה מ-75 מבנים ובאזור אשקלון רבתי נפגעו למעלה מ-50 מבנים מירי רקטות, רסיסים ושריפות.

כך תפעלו במקרה שבו הבית ייפגע במתקפת טילים

עוד מציינים במס רכוש כי 9 משפחות פונו לבתי מלון, וכי משפחות רבות המתגוררות בעוטף עזה התפנו מבתיהן ותמונת מצב מדויקת יותר תתקבל עם שובם לבתים. כמו כן נפתחו 25 תיקים על פגיעה ברכב בכלל המוקדים, 5 תיקים על פגיעה בחקלאות - כולם במוקד אשקלון, ותיק אחד על תשתיות בתל אביב.

הבית שנפגע מרקטה ברחובות (דוברות המשטרה) הבית שנפגע מרקטה ברחובות (דוברות המשטרה)

במבצע "עלות השחר" אשתקד התקבלו 120 פניות על 150 נזקים והנזק הוערך אז ב-15 מיליון שקל. לשם השוואה בעקבות מבצע "שומר חומות" לפני כשנתיים, רשות המיסים פיצתה ביותר מ-198 מיליון שקל על כלל הנזקים. 

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב מסביר כי "בעל דירה שביתו נפגע צריך לפנות במיידי למוקד הטלפוני של מס רכוש על מנת לדווח על הפגיעה. קרן הפיצויים במס רכוש שולחת לאחר מכן שמאי מטעמה על מנת לבדוק את הפגיעה ולהעריך את הנזק".

עוד מוסיף סיב כי לבעלי הדירות קיימות שתי אופציות מרגע הדיווח וההגעה של שמאי. "האופציה הראשונה היא טיפול בנזקים על ידי קבלני שיפוצים עצמאיים שהוזמנו על ידי בעל הנכס, זאת ועוד לאחר קבלת הצעת מחיר ואישורה על ידי מס רכוש או על ידי השמאי. במידה ובעל הנכס ימהר לעשות זאת מבלי לאשר, ייתכן ולא יראה את מלוא סכום השיפוץ חזרה. האופציה השנייה העומדת עבור בעל הנכס הינה שמס רכוש וזאת על ידי החברות המשכנות (חברות אשר עובדות ומאושרות על ידי מס רכוש),יתקנו את הנזקים וישלימו את העבודה לשביעות רצון הלקוח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשקלוןעזהרקטותמבצע מגן וחץהתאחדות הקבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...