הוועדה המחוזית ת"א לעיריית גבעתיים: יש לבטל את מגבלת המכפיל בתוכנית ההתחדשות של העיר

בעקבות דיון הוצעו שורת שינויים לתוכנית ההתחדשות הבניינית הנוכחית בגבעתיים. בין היתר, תנוסח נוסחה חדשה בנוגע למכפילי הבנייה, על פי נפח בלבד. ציר כצלנסון כולו ייועד להתחדשות מתחמית ואזור בורוכוב להתחדשות מגרשית. כמו כן, תבוטל חובת החזית המסחרית ברחוב שנקין

שיתוף הכתבה
ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ויו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן (רונן אקרמן, פיני חמו, עיריית גבעתיים)ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ויו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן (רונן אקרמן, פיני חמו, עיריית גבעתיים)

הוועדה המחוזית מציעה לערוך שינויים בתוכנית ההתחדשות הבניינית המקודמת כיום בגבעתיים. השינוי המרכזי - ביטול מגבלת המכפיל הקיימת כיום בעיר. בעקבות דיון שנערך בשבוע שעבר הציעה הוועדה המחוזית כי יבוטלו מכפילי הבנייה הקיימים כיום בעיר לגבי מיזמי התחדשות על מגרש בודד, ותנוסח נוסחה חדשה על פי נפח בלבד שלפיה מכפלת שטח קווי הבניין ומספר הקומות המלאות פלוס שטח קומת הגג יהווה את סך כל זכויות הבנייה. הצעה זו נועדה להתאים גם לתמ"א 70 - התוכנית לבנייה מסביב לתחנות המטרו.

לפי התוכנית שקודמה עד כה, "במקרה של הריסה ובניית בניין חדש, לא תותר תוספת דירה מעבר לפי 2.3 ממספר יחידות הדיור הבנויות במגרש בהיתר (מכפיל 2.3). במגרש שבו בנויות בהיתר 4 דירות או פחות - יהיה מספרן המרבי פי 2.4. במקרה של חיזוק ועיבוי בניין קיים -  לא תותר תוספת יח"ד מעבר לפי 1.8 ממספר יחידות הדיור הבנויות במגרש בהיתר. 

התוכנית נידונה בוועדה המקומית מ-2019 ובדצמבר 2019 והומלצה להפקדה. התוכנית פורסמה להפקדה בספטמבר 2022, והוגשו לה 33 התנגדויות מטעם תושבי השכונה ובעלי עניין, והתנגדות מטעם מהנדסת העיר גבעתיים, בטענה עיקרית כי התוכנית עד כה מקשה על מיזמי התחדשות בעיר. 

תתאפשר תוספת של 2 יחידות דיור לכל קומה חדשה

כעת כאמור מציעה הוועדה המחוזית שורה של שינויים, שביטול המכפיל הוא אחד מהם. עוד קבעה הוועדה כי 20% מסך הדירות יהיו קטנות, בניגוד ל-30% בתוכנית המקורית. עוד יותרו בקומת הקרקע מסחר, תעסוקה ושימושים בעלי אופי ציבורי.

הכניסה לעיר (עיריית גבעתיים) הכניסה לעיר (עיריית גבעתיים)
על פי התוכנית, התוספת המותרת למבנים עד 4 קומות תהיה שטח קומה טיפוסית בבניין הקיים, שאליה יתווספו שטחי ממ"ד ומרפסות. במבנים קיימים של 4 קומות ומעלה תהיה תוספת של 2 וחצי קומות טיפוסיות. 

מספר יחידות הדיור בקומת תוספת יהיה בהתאם למספר הדירות הקיים בקומה טיפוסית, ותתאפשר תוספת של 2 יחידות דיור לכל קומה חדשה. כמו כן יתאפשר שימוש מגורים בקומת הקרקע במקרים שבהם שימוש זה מותר בהיתר הבניין הקיים. עוד נשקל כי ניתן יהיה להגביה את הבניה בשני מטרים נוספים לגובה בחלק מהרחובות.

עוד נקבע כי ציר כצלנסון כולו ייועד להתחדשות מתחמית, ואזור בורוכוב להתחדשות מגרשית. כמו כן, תבוטל חובת החזית המסחרית ברחוב שנקין, ממזרח לרחוב סירקין.

התוכנית תחול על בניין הנמצא במגרש המיועד לפי תוכנית למגורים, אשר 70% לפחות משטח הבנייה הכולל הקיים שלו משמש באופן חוקי למגורים, בתנאי שניתן היתר לפני 1.1.1980 או שניתן היתר לבנייתו בין 1.1.1980 ל-31.12.1984.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזיתגבעתייםתוכנית התחדשות בנייניתשטחי בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...