97 אלף משקי בית מתמודדים על כ-7,000 דירות, אבל מה הסיכוי לזכות בדירה בהנחה?

ההרשמה להגרלה החמישית של "דירה בהנחה" הסתיימה. הערים הפופולריות ביותר הן פתח תקווה, ראשון לציון ובאר יעקב. אם אתם תושבי קצרין וחריש - זכייתכם בדירה מוזלת בערים אלו מובטחת. לנרשמים להגרלות באשדוד ובנתיבות סיכויים קלושים לזכות

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

המרוץ לדירה: משרד הבינוי והשיכון הודיע הבוקר (ב') כי 97 אלף משקי בית בסך הכל נרשמו להגרלה החמישית של "דירה בהנחה",  במסגרתה יוגרלו בין הזכאים קצת יותר מ-7,000 דירות בהנחה, בהן ראשון לציון, פתח תקווה, אילת, באר יעקב חיפה אשדוד ועוד. סיכויי הזכייה בדירה עומדים על 7.26%, אך אלו משתנים בהתאם לרמת הביקוש לעומת היצע הדירות בכל אחד מהיישובים, וכן בהתאם לשאלה האם משק הבית המתמודד נחשב כ"בן מקום", כלומר מתמודד ביישוב שבו נערכת ההגרלה. " מרכז הנדל"ן ", בדק היכן הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בדירה בהנחה.

העיר שבה מספר הנרשמים הגדול ביותר להגרלות היא פתח תקווה עם 44.3 אלף נרשמים המתחרים בה על כ-1,200 דירות, נתון המעניק 2.7% סיכויי זכייה לנרשמים. כמות דומה של נרשמים - כ-43 אלף משקי בית - נרשמה בראשון לציון אך עבור כמות קטנה משמעותית של דירות - 650 במספר, ולכן גם סיכויי הזכייה בעיר נמוכים יותר ועומדים על 1.5%. העיר השלישית ברמת הפופולאריות היא באר יעקב, עם קצת יותר מ-40 אלף משקי בית שיתחרו על 883 דירות, ואשר להם 2.2% סיכוי לזכות.

סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר הם בעיר קצרין שבגולן, שם מתמודדים כ-4,000 משקי בית על רכישתן של כ-700 דירות, במחיר דמיוני במונחים ישראליים של החל מ-580 אלף שקלים, ונהנים מ-17.6% סיכויי זכיה. אחרי קצרין מדורגת כפר קאסם, עם 378 נרשמים שלהם 13.5% סיכויי זכייה. ערים נוספות עם סיכוי זכייה גבוה יחסית הן נוף הגליל עם 4.7%, חיפה עם 4.4%, באר יעקב עם 2.20% וראשון לציון עם 1.51%.

ברשימת הערים שבהן סיכוי הזכייה נמוך במיוחד ניתן למנות את אשדוד, שם מתמודדים כ-9,000 משקי בית על 75 יח"ד בלבד, ו"נהנים" מסיכויי זכייה של 0.8%. מצבם של משקי הבית בנתיבות גרוע אף יותר, למעלה מ-9,000 מתמודדים על 53 דירות וסיכוי של 0.57% בלבד.

בקרב "בני המקום" - כלומר זכאים שנרשמו להגרלה בעיר מגוריהם, ישנם מקרים שבהם הזכייה היא ודאית. 281 תושבי קצרין נרשמו להגרלה בה מוקצות 351 דירות בהנחה לבני המקום. כלומר כל תושב מקומי אשר נרשם להגרלה ביישוב זה יזכה בוודאות בדירה בהנחה. אותה תוצאה נרשמה גם  בחריש, כאשר 164 תושבי העיר נרשמו להגרלה בה מוגרלות 199 דירות בהנחה - שוב 100 סיכויי הצלחה. סיכויים גבוהים במיוחד יש גם לזכאים תושבי באר יעקב, כאשר לתושבי המקום סיכוי של 63.4% לזכות באחת מכ-300 הדירות שהוקצו להן. הסיכויים הכי נמוכים לתושבי המקום לזכות בדירה בהנחה נרשמו בראשון לציון עם סיכוי של 3.8% לזכות, נתיבות עם 2.96% ואשדוד עם 0.75%.

מהיום ניתן להנפיק זכאות לקראת ההגרלה הבאה 

לפי כללי היוזמה היה כל משק בית שמתמודד זכאי להירשם להגרלות בעד שלושה יישובים. ממשרד השיכון נמסר כי תוצאות ההגרלות יפורסמו לזוכים בשבועות הקרובים. החל מהיום (ב') ניתן יהיה להנפיק  אישורי זכאות לקראת ההגרלה הבאה.

שאטרסטוקשאטרסטוק
יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "בשבועות הקרובים כ-7,037 משפחות יקבלו הודעה על זכייתם לרכוש דירה בהנחה משמעותית. מספר הנרשמים והביקוש בכלל הערים מראה כי בכל הארץ ישנו ביקוש ולכן אנו פועלים מסביב לשעון על מנת לאפשר לכל אזרחי ישראל דיור בר השגה ושכירות ארוכת טווח ולהגדיל את מספר השיווקים בכל רחבי הארץ. בזמן הקרוב  נציג את התוכנית האסטרטגית של המשרד בה יפורטו מגוון פתרונות, שיתנו מענה ראוי לצורך הגדול שקיים בשוק, לדיור בר השגה בקרב הזוגות והמשפחות הצעירות".

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "מטרתנו להעניק לזוגות הצעירים בישראל קורת גג ראויה ויציבה ממשיכה להתממש עם זכיה של כ-7,000 משפחות נוספות. המשרד פועל במטרה להגדיל את מספר השיווקים, העסקאות והתחלות הבנייה בכדי לתת מענה לביקושים. אנו משקיעים מאמצים רבים לקדם התחלות בנייה בכדי שכל שיווק שיוצא יהפוך במהירות האפשרית לקורת גג ראויה". 

מנהל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט, אמר כי "רמ"י תמשיך להגדיל את ההיצע ולשווק קרקעות לדיור וכן לשאר צרכי המשק ויעדי הממשלה״. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשרד הבינוי והשיכוןמשרד השיכוןדירה בהנחהיצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...