מגה פרויקט ביפו: אושרה תוכנית קרדן וקרן ריאליטי לבנות 890 דירות במתחם הפלך

עיריית ת"א אישרה את התוכנית לבניית כ-890 יחידות מגורים - מתוכן 15% לדיור בהישג יד - שטחי משרדים בהיקף של כ-20 אלף מ"ר ושטחי מסחר. התב"ע שאושרה מתפרשת על 55 דונם. בקרדן צופים כי היתר בנייה יתקבל בתוך כשלוש שנים

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קרדן עמוס דאבוש ואבישי קימלדורף, שותף בקרן ריאליטי (טל גבעוני, יח"צ) מנכ"ל קרדן עמוס דאבוש ואבישי קימלדורף, שותף בקרן ריאליטי (טל גבעוני, יח"צ)

עיריית תל אביב אישרה את תוכניתן של קרדן וקרן ריאליטי לבנות פרויקט מגורים בן 890 דירות במרחב הפלך ביפו. כך דיווחה קרדן היום (יום ב') לבורסה. תוכנית בניין העיר ( תב"ע ) שאושרה מתפרשת על 55 דונם התחומים בין הרחובות התחייה, הזרם והיסוד בגבעת הרצל ביפו, שרובו משמש לתעשייה קלה.

על פי הדיווח, קרדן עודכנה אתמול כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אשר בסמכותה לאשר תוכנית בניין עיר במתחם, החליטה על מתן תוקף לתוכנית. התב"ע, אשר קודמה במקרקעין על ידי היזמיות ביחד עם עיריית תל אביב, כוללת כאמור זכויות לבנייה של כ-890 יחידות מגורים, מתוכן 15% יחידות לדיור בהישג יד - כלומר השכרה במחיר מופחת. מדובר בחישוב גס בכ-140 דירות, שטחי משרדים בהיקף של כ-20,000 מ"ר, שטחי מסחר בהיקף של כ-5,000 מ"ר וכן ייעודים ציבוריים שונים. בקרדן צופים כי היתר בנייה בפרויקט יתקבל בתוך כשלוש שנים.

 הדמיה של הפרויקט במתחם הפלך במבואות יפו (יסקי אדריכלים) הדמיה של הפרויקט במתחם הפלך במבואות יפו ( יסקי אדריכלים )
עד היום, התקשרו קרדן וריאליטי בהסכמי רכש ופינוי בינוי עם רוב בעלי הזכויות במתחם. בעלות הזכויות האחרות במתחם הינן עיריית תל אביב-יפו המחזיקה ב-13%, ומדינת ישראל המחזיקה ב-3%. בהסכמי ההתקשרות בין הקרדן  לבין חלק מבעלי הזכויות במתחם, קיימים תנאים מתלים וביניהם, פינוי המתחם, הנפקת היתר בנייה לפרויקט בזמנים שהוגדרו בהסכם וכדומה. בנוסף, הוצאת היתרי בנייה מכוחה של התוכנית החדשה כפופה גם היא לפינוי המחזיקים במקרקעין הציבוריים במתחם.

התוכנית קובעת כי 15% משטחי הבנייה למגורים בבעלות פרטית יוקצו לדיור בר השגה בהתאם לחוק התכנון והבנייה, וכי לפחות 20% משטחי הבנייה למגורים בבעלות עירונית יוגדרו לדיור להשכרה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתיפועיריית תל אביבקרדןמתחם הפלך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...