חברת התוכנה פרופדו במשא ומתן למיזוג עם חברת ההתחדשות העירונית דוראל נדל"ן

דורון דוידוביץ', יו"ר פרופדו העוסקת בשירותי תוכנה מבוססת בינה מלאכותית לסיוע בקבלת החלטות נדל"ניות, הוא גם בין בעלי השליטה בדוראל. פרופדו הונפקה בחודש אוגוסט האחרון ושוויה מוערך כיום ב-98.4 מלש"ח

שיתוף הכתבה
מנכ"ל פרופדו פלג דוידוביץ'מנכ"ל פרופדו פלג דוידוביץ'

חברת התוכנה פרופדו, המספקת שירותי תוכנה מבוססי בינה מלאכותית לסיוע בקבלת החלטות בענף הנדל"ן, שהונפקה בחודש אוגוסט האחרון, נמצאת במשא ומתן למזג לתוכה את חברת ד.א דוראל יזמות נדל"ן, כך עולה מהודעת החברה אתמול (ד') לבורסה. ד.א דוראל יזמות היא חברה פרטית בבעלות דורון דוידוביץ (המכהן גם כיו"ר פרופדו ואביו של מנכ"ל החברה פלג דוידוביץ) ואלון קסל המחזיקים בה בחלקים שווים.

על-פי ההצעה, שווי פרופדו לצורך יחס החליפין במסגרת המיזוג, ייקבע על ידי מעריך שווי חיצוני, אך הוא לא יפחת משוויה על-פי שער הסגירה ביום 2 במאי, כ-98.4 מיליון שקל. בעקבות הדיווח עלתה מנייית החברה ב-5% מאתמול.

ד.א דוראל יזמות נדל"ן מחזיקה ב-85% ממניותיה של ד.א דוראל נדל"ן, יזום והתחדשות, חברה העוסקת בייזום פרויקטים של התחדשות עירונית בישראל, שתי החברות התאגדו במהלך שנת 2022, ונכון למועד דיווח זה, טרם ערכו דוחות כספיים.

על פי הודעת פרופדו לבורסה, דוראל התחדשות עירונית מנהלת מו"מ בשלבים שונים להתקשרות עם בעלי הזכויות או נציגיהם בפרויקטים של התחדשות עירונית בישובים שונים לרבות תל-אביב, ירושלים, רמת גן, פתח תקווה, רמת השרון, גבעתיים וכו', המצויים בשלבי תכנון ומו"מ מול בעלי הזכויות או מול נציגיהם. עם זאת, למיטב ידיעת החברה, טרם התגבשו הסכמים מחייבים ואין כל ודאות שהליכי המו"מ האמורים יבשילו לכדי הסכמים.

שירותי בינה מלאכותית לסיוע בקבלת החלטות

פרופדו היא חברה שעוסקת בפיתוח שירותי תוכנה מבוססי בינה מלאכותית, שנועדו לעזור בהחלטות בשוק הנדל"ן, ובמכירת שירותים אלה לגורמים פעילים בענף. על פי דף הנחיתה של החברה, התוכנה מבוססת על מאות מקורות מידע הכוללים נתוני עסקאות, תכנון עירוני וכלכלי, פילוחים, מגמות ועוד, המתעדכנים ומספקים מידע בזמן אמת, המציגים מחירים ממוצעים בסביבת הדירה, תחזיות לעתיד ועוד. באוקטובר האחרון דיווחה החברה כי היא מתכוונת להיכנס לתחום הנדל"ן המסחרי, תוך רכישת נכסי מגורים והשכרה לטווח ארוך. עוד דיווחה אז שקיבלה אשראי מאחד הבנקים בסך של 35 מיליון שקל.

בהודעתה העריכה פרופדו כי קיימת סינרגיה בין ליבת הפעילות הטכנולוגית שלה לתחום ההתחדשות העירונית, וציינה כי בכוונתה להשתמש באמצעים ובכלים הטכנולוגיים שפיתחה בתהליכים רחבים בשרשרת הערך של יזמות בתחום זה לרבות בהיבטי תמחור, ניתוח כדאיות עסקה, שיווק, מכירה, שיקולי השבחה וכיוצא באלה, בסינרגיה לפעילות החברה.

"פועלים בארצות הברית, ברזיל וישראל"

לדברי פלג דוידוביץ', "אנחנו חברת טכנולוגיה בתחום הנדל"ן, מפתחים מודלים לתמחור של נכסים בהווה ובעתיד. יש לנו  מודלים חכמים ביותר, פעילים בארצות הברית, ברזיל ישראל. אנחנו מעסיקים  35 עובדים. אנחנו נותנים שירותים לקהל לקוחות מגוון, החל ממתווכים, יזמים ,שחקנים שונים, בנקים וגופים שונים בשוק הנדל"ן.  ואנחנו מתוך ההתפתחות שלנו רואים הזדמנויות לפיתוחים עסקיים בתוך הנדל"ן עצמו, בין היתר לפני מספר שבועות דיווחנו על הכניסה לשוק התיווך באמצעות משרד תיווך שההיה לקוח שלנו, ואנחנו בעצם השקענו בפעילות המשרד ועכשיו אנחנו בשותפות. זו עסקת השקעה שיצקנו את הפעילות שלו לתוך חברה חדשה, והחברה הזו קולטת את הפעילת שלו בתל אביב ובירושלים, ואמורה להיות רשת תיווך ברמת ארצית.

"דיווחנו גם שאנחנו בוחנים להיכנס לתחום השקעות נדל"ן ולבצע השקעות על בססיס הזדמנותי.  זה  דבר שאנחנו לומדים אותו ומקימים את הקרן, אנחנו לומדים את ההשלכות ומתי להשיק אותה, זה תלוי בריביות, והמצב הגולבלי בשווקים ולומדים את העיתוי הנכון להיכנס ומחכים להזדמנויות. והדבר הראשון שאנחנו לוטשים אליו עיניים הוא יזמות, שזה בישראל בראש ובראשונה התחדשות עירונית .  יש לנו מודלים איכותיים לתמחור של התחדשות עירונית בכל שלב במיזם.  הרעיון ליצור סינרגיה בין הפעילות הטכנולוגית והפעילות השיווקית והמכירתית הנגזרת לתוך היזמות. לצורך זה  משתמשים בפלפטפורמה (דוראל) שיחסית התחלתית, רצה רק שנה, זאת אומרת שעדיין לא מביאה פרויקטים חתומים בשלב הזה,  כי האלטרטניטה הייתה להקים אותה מאפס,  להתחיל ללמוד, להכיר את הפרויקטים. אנחנו מתכוונים לחסוך את הזמן עם מיזוג עם חברה שהיא בבעלות בעלי שליטיה של פרופדו. אם זה יאושר, אנחנו יוצקים את חברת ההתחדשות, שתהיה חברה בת של פרודפדו  בהליך שמהיר מבחינתנו כחברה. החברה הבת תתנהל באופן עצמאי, זו פשוט זרוע נוספת לחברה הציבורית".

למה דווקא דוראל?
"למדנו, וניתחנו ואפשרויות שונות. הדבר המרכזי שאנחנו מוצאים שחשוב בכל נושא של יזמות זה אנשים. האנשים הם מפתח למהלכים משמעותיים.  ובמקרה הזה זו חברה עם אותם אנשים, ויש לנו יכולת להבין,  לחברה הציבורית, שזה מוצר טוב לפתח אותו. הפעילות שעשתה בזמן קצר מלמדת אותנו שיש בסיס טוב לגודל שיכול להגיע". לדבריו, גם להיכרות האישית יש תפקיד: "האלטרנטיבה היא ללכת ללמוד, לנתח חברה, וזה הליך שנמשך חודשים. אומנם יש לזה את המורכבויות של עסקה בתוך הבית,  אבל זה חוסך את הצורך לבדוק את האנשים ואתה יודע שאתה עושה עסקה טובה".

יש כוונות להרחיב את השקעות הנדל"ן, בחברות אחרות או מקרקעין?
"יש לנו כיוונים אחרים, אבל זה עדיין לא בר דיווח. אבל ברמת העיקרון של הפעילות התחדשות עירונית , ככל שהמיזוג הזה יקרה, זה ייעשה דרך אותה חברה בת".

מדוראל נמסר: "מעבר לניסיון והחוסן הפיננסי הנעוץ באנשים שמאחורי החברה, הבשורה שהחברה מביאה לעולם ההתחדשות העירונית נעוצה בניסיון היזמים בעולם האנרגיה המתחדשת, כאשר המטרה היא לתכנן מתחמים המסוגלים לייצר חשמל, לאגור חשמל ולחסוך בחשמל. המשמעות לדיירים היא מתחם שיודע לייצר לעצמו הכנסה וע"י כך להפחית בצורה דרמטית את עלויות האחזקה וועד הבית היקרות – החברה פועלת ליצירת מתחמים שבהם הדיירים הנוכחים יוכלו להמשיך לגור בכבוד, ולא ייאלצו להגר בעקבות עלויות אחזקה וניהול יקרות (בתום תקופת קרן האחזקה). אין היום אף יזם שיודע לתכנן מתחמים כאלו – מלבד דוראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פלג דוידוביץפרופדובינה מלאכותיתדוראל יזמות נדל"ןדורון דוידוביץאלון קסל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...