יחבר בין יד אליהו למרכז ת"א, באורך 110 מטר: הוכרז העיצוב המנצח ל"גשר השלושה"

בתום תחרות אדריכלים שארגנה עיריית ת"א, נבחר התכנון לגשר שיחבר בין מזרח העיר לשכונת מונטיפיורי, והוא מיועד לכלי רכב, להולכי רגל ולרוכבי אופניים. ההצעה הזוכה כוללת פתרון הצללה במרבית שטח ההליכה

שיתוף הכתבה
הדמיה של גשר השלושה בתל אביב (חן אדריכלים NCA, רוקח אשכנזי מהנדסים) הדמיה של גשר השלושה בתל אביב (חן אדריכלים NCA, רוקח אשכנזי מהנדסים)

פרויקט הקמת גשר השלושה בתל אביב ייצא לדרך לאחר שהיום (ג') הוכרזו המנצחים בתחרות האדריכלים לעיצוב ותכנון הגשר שערכה עיריית תל אביב-יפו באמצעות חברת נתיבי איילון. במקום הראשון זכו המשרדים NCA ניר חן אדריכלים ורוקח אשכנזי מהנדסים. 

גשר השלושה יחבר בין שכונת יד אליהו במזרח העיר לשכונת מונטיפיורי ומרכז העיר, והוא מיועד להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולכלי רכב - בניגוד לגשר יהודית המשרת הולכי רגל ורוכבי אופניים בלבד  - ומהווה חלק מתוכנית שנועדה לשפר את הנגישות התנועתית באזור דרום מרכז העסקים הראשי המתפתח לאורך נתיבי איילון, והוא ציר נוסף במערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים. 

ההצעה הזוכה הציגה גשר בעל עיצוב אדריכלי ייחודי המשלב אלמנט חשוב מאוד, במיוחד באקלים התל אביבי בקיץ - פתרון הצללה בעבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים במרבית שטח ההליכה.

הדמיה של גשר השלושה בתל אביב (חן אדריכלים NCA, רוקח אשכנזי מהנדסים) הדמיה של גשר השלושה בתל אביב (חן אדריכלים NCA, רוקח אשכנזי מהנדסים)

אורכו של הגשר כ-110 מ' ורוחבו כ-35 מ', והוא יעבור מעל נתיבי איילון, תעלת איילון ורכבת ישראל, ועתיד לחבר בין רחוב השלושה בשכונת יד אליהו בצד המזרחי של האיילון לבין רחוב הרכב בשכונת מונטיפיורי בצדו המערבי. 

הגשר יאפשר את איחוי הרקמה העירונית ורצף תנועה בין שתי הגדות של האיילון עבור תושבי העיר ועבור המבקרים והעובדים המגיעים לעיר מדי יום בתחבורה ציבורית, כמו גם מעבר עבור רוכבי האופניים. בנוסף יאפשר הגשר גישה נוחה עבור תושבי שכונת ביצרון ויד אליהו למרכז העיר ולמתחם התרבות ובו בין היתר הסינמטק ומוזיאון תל אביב, ותושבי מערב העיר יוכלו להגיע בקלות לפארק שדרות ההשכלה, סקייטפארק "גלית" והיכל מנורה ביד אליהו.  

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב יפו: "החיבור בין חלקי העיר, במקרה זה בין מזרחה למערבה, הוא חיוני לפיתוח מארג סביבתי, אורבני ושוויוני. הקמת גשר השלושה תמשיך את הגשמת החזון העירוני להנגשת כל חלקי העיר -  בהליכה, ברכיבה ובנסיעה. ביחד עם רשת שבילי האופניים המתרחבת בעיר ועם הקו האדום של הרכבת הקלה שיחל לפעול בחודש הבא, מדובר בבשורה של ממש עבור תושבות ותושבי העיר ועבור המבקרות והמבקרים בה".

ההצעה הזוכה נבחרה במסגרת תחרות משותפת לאדריכלים ולמהנדסי קונסטרוקציה, שנועדה לקדם מצוינות תכנונית ועיצובית ולא להסתפק בהליכים מכרזיים קונבנציונאליים, ולתת אפשרות למתכננים בעלי ראייה רעננה להשפיע על תכנון העיר תל אביב- יפו. התחרות אורגנה ע"י משרד ניהול הפרויקטים דן בן עמרם הנדסה וניהול בע"מ, אשר מנהלים את תכנון הפרויקט.

במסגרת התחרות פנתה העירייה ל-7 משרדי אדריכלות נבחרים, שלצורך גיבוש ההצעות נדרשו לחבור למשרדי קונסטרוקציה מתאימים. התקבלו 5 הצעות, והשיפוט נעשה על ידי צוות שופטים בכיר ומגוון, שכלל בנוסף לגורמים עירוניים, חברות תשתיות לאומיות ואנשי אקדמיה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תל אביבנתיבי איילוןיד אליהוגשר השלושה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...