חדשות הנדל"ן: מצלאוי מחדשת בר"ג, שפונדר-פדלון מוכרת באבן יהודה, יישוב חדש בגליל התחתון

מצלאוי תבצע פינוי בינוי ברמת גן ותבנה 78 יחידות דיור חדשות במרכז העיר. הוולנת"ע המליצה על הקמת היישוב שיבולת לבעלי צרכים מיוחדים בגליל התחתון. יו"ר ארגון הקבלנים בפתח תקווה קורא לעירייה להאריך את תמ"א 38. שפונדר פדלון מכרה 30 יחידות דיור בפריסייל באבן יהודה

שיתוף הכתבה
המתחם שבו יבוצע פרויקט ההתחדשות של מצלאוי ברמת גן (מגדלור מדיה)המתחם שבו יבוצע פרויקט ההתחדשות של מצלאוי ברמת גן (מגדלור מדיה)

פרויקט התחדשות נוסף למצלאוי - במרכז רמת גן

מצלאוי תבנה פרויקט פינוי בינוי במתחם הרא"ה-לוחמי סיני ברמת גן, הכולל 78 יחידות דיור חדשות בשני בניינים, בני 13 ושמונה קומות, שייבנו במקום שלושה בניינים בני שלוש קומות שבהם 28 יחידות דיור שייהרסו. בקומת הקרקע יש חזית מסחרית שתיהרס ותיבנה מחדש. מצלאוי השיגה את הסכמת כל דיירי המתחם. מדובר במתחם בשטח של 1.5 דונמים, ברחובות לוחמי סיני 23 והרא"ה 130-128. התוכנית המוצעת היא בשטח של 1.83 דונמים. בפרויקט מתוכנן גם שטח ציבורי פתוח, וכן 80 חניות תת-קרקעיות. הפרויקט ממוקם במרחק של 250 מטר מתחנת מערכות הסעת המונים – הרכבת הקלה והמטרו. על התכנון אחראי משרד CPSL , המתמחה בפרויקטים של התחדשות עירונית באזור זה.

לדברי יו"ר ובעלי מצלאוי , סמי מצלאוי, "אנו פועלים מול מנהלת ההתחדשות העירונית של עיריית רמת גן לקידום התכנון, לרבות הגשת תוכנית צל לשאר המתחם הצמוד לפרויקט".

הוולנת"ע המליצה על הקמת היישוב שיבולת לבעלי צרכים מיוחדים בגליל התחתון

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע),בראשות מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח, המליצה השבוע פה אחד למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר את שינוי תוכנית המתאר המחוזית צפון, כדי לאפשר את הקמת היישוב החדש שיבולת, שמיועד לבעלי צרכים מיוחדים, שיוקם בגליל התחתון. הוולנת"ע קיבלה את ההחלטה לאחר ששמעה את המתנגדים ואת נציגי לשכת התכנון המחוזית צפון, המועצה האזורית גליל תחתון ומשרד הרווחה והביטחון החברתי ולאחר שדנה בהתנגדויות לתוכנית. כמו כן, מתוך רצון לצמצם את הפגיעה בשטחים הפתוחים הסמוכים וברציפותם, הוחלט כי היישוב יוקם בצמידות ליישוב בית רימון, וכן על צמצום היקף השטח המיועד לפיתוח, נקבעה צפיפות ממוצעת של שלוש יחידות דיור לדונם, כדי לייעל את השימוש בקרקע.

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אמליח, ציין כי "מדובר בשלב נוסף בדרך להקמת יישוב ייחודי המשלב אוכלוסייה בעלת צרכים ייחודים בקהילה, מדובר במטרה בעלת חשיבות ציבורית וחברתית מהמעלה הראשונה".  שיבולת הוא היישוב השני שמקודם בוועדות התכנון המיועד לבעלי צרכים מיוחדים. באוגוסט 2018 אישרה הממשלה את דניאל, שגם הוא מיועד לבעלי צרכים מיוחדים. היישוב מוקם בימים אלה ממערב לאופקים ובסמוך למוסד עלה נגב - כפר שיקומי ייחודי מסוגו בעולם, לילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית משולבת בנכויות פיזיות קשות.

יו"ר ארגון הקבלנים בפ"ת קורא לעירייה להאריך את תמ"א 38

"לא ניתן לקיים שוק דיור תקין אם לוקח שבע-שמונה שנים לקבל היתר בנייה. קבלנים לא יכולים לנהל עסק תקין אם הם לא יודעים מתי יוכלו להתחיל לבנות, כמה היטל השבחה יצרכו לשלם וכו'. נכון שראשי הערים צריכים בראש ובראשונה לדאוג לתושבים, אבל גם פתרונות דיור הם משהו שהציבור שלהם רוצה וצריך", כך אמר יו"ר ארגון הקבלנים והבונים פתח תקווה, אהרון דינוביץ, בכנס שקיים הארגון השבוע. "עיריית פתח תקווה צריכה להאריך בשלוש שנים נוספות את תמ"א 38 . זה הפתרון היעיל כיום לחידוש ומיגון הדירות בעיר מפני רעידות אדמה כמו שראינו בטורקיה. לא לשלוח את הקבלנים לחפש את מזלם בחלופת שקד או בכל מיני המצאות אחרות. אני קורא להתאחדות הקבלנים בוני הארץ לעשות הכל כדי להמשיך את התמ"א, גם אם יהיה צריך לשלם היטל השבחה או לפצות את הרשויות".

ראול סרוגו ואהרון דינוביץ (יחצ)ראול סרוגו ואהרון דינוביץ (יחצ)

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הגיב לדברי דינוביץ ואמר כי "פתח תקווה היא בין הערים המובילות בישראל במתן היתרים ובהיקפי הבנייה, אבל יש להבין שאחרי שבונים את הבניינים, יגורו בהם אנשים שיש להם צרכים אחרים שעל העירייה לספק. תפקידנו כעירייה הוא להביא למימוש מוצלח גם של צורכי הבנייה בעיר, אך גם הצרכים העירוניים של התושבים – כמו גני ילדים, תחבורה, פארקים ושאר שירותים. התפקיד שלכם הקבלנים הוא למקסם את הרווח. אתם יישות עסקית, אבל לא יקרה כלום אם תרוויחו רווח ריאלי ולא רווח עודף, כדי שלתושבים יינתנו גם השירותים העירוניים".

שפונדר פדלון מכרה 30 יחידות דיור בפריסייל באבן יהודה

שפונדר פדלון סיימה באחרונה את שלב הפריסייל בפרויקט הגלריה שאותו היא משווקת באבן יהודה, שבמסגרתו מכרה 30 יחידות למגורים בהיקף מכירות של כ-124 מיליון שקל - סכום המייצג מחיר ממוצע של כ-25 אלף שקל למ"ר. הפרויקט כולל הקמת קומפלקס חדש למגורים ובו 100 יחידות דיור, בשכונה הצפונית החדשה, לצד פיתוח סביבתי, פארקים, מרכזי קניות, תעסוקה ומסחר באבן יהודה וכן צירי תנועה ראשיים. הפרויקט, שיצא לשיווק במסגרת הפריסייל בדצמבר 2022, ממתין כרגע לקבלת היתר ועלייה לקרקע בחודשיים הקרובים. מדובר בעסקת קומבינציה שלפיה מתוך 100 היחידות למגורים שייבנו, משווקת החברה 57 יחידות, שמתוכן כאמור נמכרו כבר 30. בעלי הקרקע יקבלו 43 יחידות למגורים. כעת נותרו רק 27 יחידות לרכישה.

הדמיה של הפרויקט באבן יהודה (יחצ)הדמיה של הפרויקט באבן יהודה (יחצ)

פרויקט "הגלריה" היוקרתי תוכנן על ידי משרד האדריכלים בוטגה רוזה ובניצוחו של האדריכל אבי עובד. לדברי מנכ"ל ובעלים משותף בשפונדר פדלון, ארז שפונדר, "ההצלחה במכירות מוכיחה שלמרות מצב השוק, יש ביקוש לנכסים שמהווים הגדרה לאיכות חיים גבוהה, קרי נגישות לצירי תחבורה ראשיים וקרבה לשירותי מסחר ופנאי לצד מגורים בישוב על צביון כפרי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סמי מצלאוימצלאוישפונדר-פדלוןרמי גרינברגרפי אלמליחרמת גןפתח תקווהפינוי בינוי שיבולתאבן יהודההוולתנ"עאהרון דינוביץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...